EvaMLin
Undrar om någon i forumet har erfarenhet av One Coat Water Seal och om det blir sådär silvrigt grått och vattenavvisande som det sägs?
(Mitt soldäck ligger i sydväst så solen kommer åt hela dagarna) Ska ju hålla i minst 10 år enl tillverkaren.

Sioo är ju oxå ett liknande medel men har fått lite varierande omdömen av användarna.
Vilket skulle ni föredra? Eller nåt annat medel?
 
EvaMLin
Ingen...?
 
Jag har haft detta några år och behandlat två gånger med ett års mellanrum som rekommenderas!
Ytan blir grå och ser bra ut, men jag vet inte om den är bättre än andra alternativ!
Mjölkliknande konsistens, lätt att stryka ut.
Kanske riktig träolja förhindrar sprickbildning bättre då ytan verkar torr med några sprickor.
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
EvaMLin
@Mil Palmeras Fortsätter det att spricka även efter behandlingen oxå?
 
EvaMLin EvaMLin skrev:
@Mil Palmeras Fortsätter det att spricka även efter behandlingen oxå?
Troligtvis inte mer än med sioo, men tjockare träoljor fyller ju i ev sprickor lite mer, så då framträder inte e v småsprickor.
 
EvaMLin
(y)
 
EvaMLin EvaMLin skrev:
Undrar om någon i forumet har erfarenhet av One Coat Water Seal och om det blir sådär silvrigt grått och vattenavvisande som det sägs?
(Mitt soldäck ligger i sydväst så solen kommer åt hela dagarna) Ska ju hålla i minst 10 år enl tillverkaren.

Sioo är ju oxå ett liknande medel men har fått lite varierande omdömen av användarna.
Vilket skulle ni föredra? Eller nåt annat medel?
Köpte en dunk för några år sedan, testade på en bräda, men tyckte det blev alldeles för halt.
Så dunken står kvar.
 
EvaMLin
Aj då... Blev det halt även när det var torrt?
 
Redigerat:
EvaMLin
Det var ju oxå en idé :D(y)
 
EvaMLin
Peter2400 Peter2400 skrev:
[länk]
Riktigt snyggt! (y) Har du gjort nån behandling efter det?
 
EvaMLin EvaMLin skrev:
Riktigt snyggt! (y) Har du gjort nån behandling efter det?
Nej, men ser helt ok ut fortfarande.
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Så här ser mitt altangolv ut behandlat två ggr med One Coat Water Seal.
 
EvaMLin
Mil Palmeras Mil Palmeras skrev:
Så här ser mitt altangolv ut behandlat två ggr med One Coat Water Seal.
Bilden kom tyvärr inte med :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.