Ingen bild på mutan men på den lånade hiltin!
Källarutrymme med elcentral, kopparledningar och en stege med borr för installation av element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag håller på med håltagning för värmen mellan golvet och taket.. Drar tillfälliga ledningar och återansluter de gamla elementen i källaren på de gamla ledningarna på våningen ovanför!
 
Redigerat:
Kopplar på de gamla elementen uppifrån för att slippa riva upp stora hål i väggarna i källaren samt att slippa dra synliga rör överallt. Två böjda rörledningar på ett betonggolv med byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv öppnat för VVS-arbete med gamla elementanslutningar och nya rörledningar intill en hammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
Gult DeWalt-borrverktyg under borrning i betonggolv med borrspån och isolering i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mera bilder på borrning..
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Har du nån plan när det ska va inflyttnibgsbart?
 
Eh... Typ för ett halvår sedan.. :oops:
.. Eller iallafall innan hösten.. Har höga förhoppningar och för låg fart!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Eh... Typ för ett halvår sedan.. :oops:
.. Eller iallafall innan hösten.. Har höga förhoppningar och för låg fart!
Orken tar slut ibland...
 
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Orken tar slut ibland...
Tyvärr sant! Men nu är den tillbaka igen, iallafall så länge som grejerna funkar och man inte faller på småsaker som slut plugg eller liknande!
Fick faktiskt ett psykbryt och gick hem å sov ett par timmar igår eftermiddag. Stora hiltin fungerar ju fortfarande inte, lilla dewalten glappar så den knappt går att köra. Hiltin som jag senast lånat hade för små borrar, behöver 28mm. Pexslangen till sista elementet var en halv meter för kort. Slut på röda pluggar så kunde inte förbereda för den heller. Avgreningarna från 22mm Cu röret är för få på grund av ändringar i förläggningen av värmerören. Jag behöver 10 st och har bara 4 så jag kan inte börja kapa kopparröret heller även fast det är färdigt för det. Ventilationen ska håltas men jag är inte klar med dimensioneringen av den heller så kan inte börja göra hål för den ännu. Jag kan börja riva elcentralen men då kan jag inte borra för då blir jag utan ström..
.. Då gick jag hem och sov å kom tillbaka gladare igårkväll! :D
 
  • Gilla
  • Haha
claym och 2 till
  • Laddar…
Men jag fick tillslut tag på en borr med 28mm och SDS+ så jag kunde få upp hål till källaren!
Riggade upp lasern för å få raka hål men klarade inte det iallafall! :crysmile:
Borr med 28mm SDS+ skapar hål i betonggolv för installation, med lasermätare och isolering i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med borr och laserguidning i ett badrum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borr med SDS+ bredvid en serie borrade hål i betonggolv med en laserlinje och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag lossat på allt inne i badrummet och kommer att byta ut kopparrören mot RiR! Ett badrum med toalett och handfat där det syns gamla vattenledningar och avloppsrör som ska bytas ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på ett badrumshörn med ett borrat hål i golvet bredvid toaletten, avsedd för installation av rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med exponerade kopparrör och stomme i ett badrum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsmaterial och verktyg på golv med ett borrat hål i väggen till källaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sågar bort de gamla Cu rören jäms med golvet. Under badrummet får dom ligga kvar då golvet därinne är orört. Öppet väggavsnitt med avsågade kopparledningar vid golvet och orörda ledningar under badrumsgolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett Bosch bygglaser monterat på ett kamerastativ inne i en under renovering, med byggmaterial och verktyg omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett kamerastativ är inte fel att skruva upp bygglasern på!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Rörinstallation längs ett hörn med borrade fästen på en vitmålad vägg, utfört utan måttband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där kom första!
Hål borrade oregelbundet i en vit takyta med synliga ledningar och installationsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så illa borrat med tanke på att det gjordes uppifrån med armar istället för måttband!
(Lasern hade jag för att få dom i linje och det vet vi ju hur bra det slutade! :crysmile:)
 
  • Gilla
Utbyhuset och 3 till
  • Laddar…
Renoveringsprojekt med ledningar för golvvärme längs en vägg, en arbetsstege och en öppen skåpdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där kom andra! (Dom längre in på bilden. Dom två svarta närmast är matande ledningar till golvvärmecentralen)
 
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Där kom första!
[bild]
Inte så illa borrat med tanke på att det gjordes uppifrån med armar istället för måttband!
(Lasern hade jag för att få dom i linje och det vet vi ju hur bra det slutade! :crysmile:)
Riktigt kul att följa ditt arbete, bra jobbat :)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jag öppnade slangkartongen i mitten. Eftersom jag inte har någon slangrullare så är det lättare att rulla ut lite åt gången genom ett hål i mitten på kartongen än att ha en femtiometersrulle på lösen i huset.
Elektrisk slang rullas ut ur mitten av en öppnad kartong på ett bygge, med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tejpar även fingerspetsarna av engångshandskar över röränden för att inte fylla röret med smuts!
Plaströr med engångshandske tejpade över änden för att skydda mot smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att kapa röret går kalasbra med en tillräckligt vass sekatörsax. I mitt fall en Felco 2
Sekatörsax av märket Felco 2 placerad på en vit kartong, använd för att kapa rör i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Utbyhuset och 2 till
  • Laddar…
H Haggo skrev:
Riktigt kul att följa ditt arbete, bra jobbat :)
Tack! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.