nikasp nikasp skrev:
Det där låter suuuuperkonstigt. Varför inte sätta stopp innan bygger ännu mer?
För att vårt bygglov inte vunnit laga kraft ännu. Berörd granne har överklagat gång på gång men nu har byggnadsnämnden sagt sitt men han kan fortfarande överklaga till Länsstyrelsen. Därav avvaktar vi lite. Han har försenat vårt projekt 6 månader hittills.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
DanielFagge och 23 till
  • Laddar…
Har ni kollat med kommunen om inte grannen överklagat redan? Vad klagade dom över från början ? Om ni följer detaljplanen pch grannen snackar dynga kan ni begära startbesked och börja bygga ändå så ni vet...
 
  • Gilla
DanielFagge och 4 till
  • Laddar…
För er som undrar över rören så skriver TS att grannen ska bygga en pool, så troligtvis dräneringsbrunnar eller dyl.
 
  • Gilla
Gustafsson270 och 3 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Dumt att starta krig med sina grannar. Vad vinner man på det???
Exakt - hur kan grannen vara så dum att han bygger på TS' tomt??!!? Obegripligt korkat.
 
  • Gilla
  • Haha
Järnkaminen och 25 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Grannen kanske tänkte bygga sin altan först och sen flytta tomtpinnarna.
Ja de förra försvann ju av någon anledning så TS har redan betalat kommunen för nya en gång.
 
  • Gilla
  • Arg
turnipfaldt och 2 till
  • Laddar…
S spyops skrev:
För att vårt bygglov inte vunnit laga kraft ännu. Berörd granne har överklagat gång på gång men nu har byggnadsnämnden sagt sitt men han kan fortfarande överklaga till Länsstyrelsen. Därav avvaktar vi lite. Han har försenat vårt projekt 6 månader hittills.
Jag tolkar det som att det inte finns supermycket grannsämja att rädda...? :)
 
  • Gilla
  • Haha
The Tor och 31 till
  • Laddar…
S spyops skrev:
För att vårt bygglov inte vunnit laga kraft ännu. Berörd granne har överklagat gång på gång men nu har byggnadsnämnden sagt sitt men han kan fortfarande överklaga till Länsstyrelsen. Därav avvaktar vi lite. Han har försenat vårt projekt 6 månader hittills.
Detta låter som en trist start mellan grannar. Jag förstår att ni vill avvakta om det ligger en annan "konflikt" i botten, får man fråga om vad han baserar överklagan på?

Vad gäller grannens bygge så har ni all rätt på er sida. 1) de får inte bygga på er mark. 2) de måste kunna underhålla sin byggnation från sin egen mark. 3) de får inte ändra markhöjden i tomtgräns, all höjdändring måste ske på deras sida. 4) de får inte avvika från ursprunglig markhöjd mer än xxx meter (jag kommer inte ihåg vad detta mått är)

Jag hoppas att det löser sig och att du håller oss i tråden uppdaterade.
 
  • Gilla
Bjurte och 7 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Dumt att starta krig med sina grannar. Vad vinner man på det???
Dumt att skriva något så dumt!
 
  • Gilla
  • Arg
Järnkaminen och 7 till
  • Laddar…
Fadai
S Saxdaling skrev:
Dumt att skriva något så dumt!
Tycker du. Man får tycka olika, eller?
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 4 till
  • Laddar…
Grannen verkar va en rättshaverisst, gör som han vill men gnäller på alla andra. Tippa ett lass grus över skiten!
 
  • Haha
  • Gilla
Järnkaminen och 9 till
  • Laddar…
Vad vill du ha för svar? Gå till grannen och prata med honom innan han gör för många och dyra ingrepp. Givetvis är det ett missförstånd från grannens sida.
 
  • Gilla
  • Arg
Kunnasebilderna och 6 till
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Det är ju bara en hög virke?
Ahh, absolut bäst att vänta till allt är gjutet och klart och sen påpeka att skiten står på fel tomt.
 
  • Gilla
  • Haha
Järnkaminen och 12 till
  • Laddar…
S imjohanahlen skrev:
Vad vill du ha för svar? Gå till grannen och prata med honom innan han gör för många och dyra ingrepp. Givetvis är det ett missförstånd från grannens sida.
Med tanke på att han överklagar bygglov för att fördröja för TS så sitter det nog långt in att det skulle vara ett missförstånd att bygget inkräktar på TS mark och att tomtpinnar försvinner bara sådär

Grannen behöver ju bara gå och och kolla nu hur läget ser ut när nya gränspinnar är uppe med snöre mellan, det är ju knappast något TS behöver berätta för grannen hur det funkar...
 
  • Gilla
Järnkaminen och 19 till
  • Laddar…
Grannen har en dåld agenda. Var undviker han TS? Ska bli intressant att följa denna tråd
 
  • Gilla
Kjol och 3 till
  • Laddar…
Du gör helt rätt, jag skulle åxå ha väntat pga bygglovet sedan kraxat och frågat vad han håller på med, får jag fråga vad du ska bygga som han hakat upp sig på?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.