P Putte 9497 skrev:
Varför använder man sig för det första av hantverkare från en veteranpool och inte hantverkare från en målar tapetserarfirma speciellt när det gäller en dyr och exklusiv tapet?


Bra input, kändes mer självklart nu...... Snark
 
Ändå lite skönt att det finns "proffesionella" hantverkare som tapetserar lika dåligt som jag. :D
 
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Gamla hantverkare med lång erfarenhet som är pensionärer och arbetar extra kanske fungerar att måla huset, klippa gräset etc. Men att tapetsera krävs lite fingerfärdighet och ju äldre man blir desto darrigare blir man oavsett du är målare eller tapetserare. Så varför använde du dig av veteranpoolen då om priset var detsamma som en målarfirma?
Målarna kör utomhussäsong just nu, de tapetsera ingenting för tillfället. Svårt att få tag i hantverkare, därför tänkte jag att dom skulle fixa det. Frågor på det ?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
J Joonathaan skrev:
Målarna kör utomhussäsong just nu, de tapetsera ingenting för tillfället. Svårt att få tag i hantverkare, därför tänkte jag att dom skulle fixa det. Frågor på det ?
Varför tapetsera du inte själv när du gjort det i övriga huset?

Själv hade jag väntat tills den professionella tapetseraren haft tid eller gjort det själv. Inte hade jag nyttjat ett darrigt före detta proffs.
 
Kan också vara så att de inte använt rätt lim för ändamålet som gjort momentet svårare för dem. Men tycker du skall reklamera.

Funderar själv på att ta in hantverkare för att tapetsera i en trapp. Men kanske skall prova själv nu när jag sett slutresultatet på dina bilder.
 
J Joonathaan skrev:
[bild] [bild] [bild] Hej, jag tog in hantverkare för tapetsering av trapp och vi känner oss inte speciellt nöjda med resultatet, de har varit tillbaka vid ett tillfälle för att byta en våd där bubblor inte sträckte ut sig. Vad tycker ni om denna tapetsering? Jag anser att kant i kantskarvar inte ska se ut på detta vis? Tapeten är SVINDYR så vill gärna höra lite åsikter utifrån vad ni tycker? Hade ni varit nöjda med detta ?

1. skarvar är fel gjorda, man har gjort överlapp istället för kant i kant?
2. Bubblor finns fortfarande kvar på vissa ställen, dock ej jättesynliga.
Ni tycks ha haft samma tapetör som jag själv hade för många år sedan - var dessa har övervintra som inte har förstått att man lägger tapeter kant i kant numera vet jag inte. I ett sånt här läge ska de göra om allt jobb inklusive nya tapeter,,,,
 
Vi får inte klanka ner för mycket på dessa hantverks wannabes för då kommer det inte finnas någon pool kvar där vi själva kan arbeta om några år.
 
  • Gilla
Joonathaan och 2 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Varför tapetsera du inte själv när du gjort det i övriga huset?

Själv hade jag väntat tills den professionella tapetseraren haft tid eller gjort det själv. Inte hade jag nyttjat ett darrigt före detta proffs.

För att det är en trapp med sväng? Har du testat att tapetserat en trapp? Vet inte hur skicklig du är men du kanske är en hantverkare?
 
Sittställning
raveper raveper skrev:
Vi får inte klanka ner för mycket på dessa hantverks wannabes för då kommer det inte finnas någon pool kvar där vi själva kan arbeta om några år.
Haha Dom dåliga måste ju hitta något annat dom är bra på så klankar på tycker jag
 
Varför klankar ni ned på TS val av hantverkare? När ett företag tar på sig ett uppdrag så tar det också på sig ansvaret att det blir bra gjort annars gör man det inte. Råkar man då bara ha tillgång till darriga skumögda gamlingar så får man väl för 17 plocka in nån som kan göra jobbet och ta den förlusten, eller?
 
  • Gilla
RompisKompis och 6 till
  • Laddar…
Något off-topic kanske, men hur gjorde de när de tapetserade så högt upp som i en trapp? Ämnet har diskuterats här tidigare och många har haft innovativa lösningar på höjdproblemet. ;)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Sittställning
Cruzze Cruzze skrev:
Varför klankar ni ned på TS val av hantverkare? När ett företag tar på sig ett uppdrag så tar det också på sig ansvaret att det blir bra gjort annars gör man det inte. Råkar man då bara ha tillgång till darriga skumögda gamlingar så får man väl för 17 plocka in nån som kan göra jobbet och ta den förlusten, eller?
Hahah ja
Det hände oss i vårt badrum. Sliten gammal gubbe skulle tvunget göra allt från flyt till plattsättning.
Kan ju avslöja att darriga händer inte bra när man kapar plattor med vinkelslip

Man måste ha självinsikt ..
 
  • Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
J Joonathaan skrev:
För att det är en trapp med sväng? Har du testat att tapetserat en trapp? Vet inte hur skicklig du är men du kanske är en hantverkare?
Kanske det.
Men om inte du klarar det, hur har du då tänkt att en darrig pensionär ska klara det?

Hur tänkte du i val av hantverkare om du nu alls tänkte till utan att det var priset som avgjorde
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Kanske det.
Men om inte du klarar det, hur har du då tänkt att en darrig pensionär ska klara det?

Hur tänkte du i val av hantverkare om du nu alls tänkte till utan att det var priset som avgjorde


Har du problem att läsa? Fanns inte en hantverkare ledig på min ort, utger man sig för att vara hantverkare och ta ett helhetsansvar så måste man ju lita på det? Vet inte vilken värld du lever i.
 
  • Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
J Joonathaan skrev:
Har du problem att läsa? Fanns inte en hantverkare ledig på min ort, utger man sig för att vara hantverkare och ta ett helhetsansvar så måste man ju lita på det? Vet inte vilken värld du lever i.
Visst måste man ta ett ansvar som hantverkare för det dåliga arbete man efterlämnat. Läser man dessutom på veteranpoolens hemsida verkar de utge sig för att ha låååång erfarenhet av bland annat tapetsering. Med det budskapet kan man självklart vilseleda och lura en och annan som själv kanske inte har så mycket erfarenhet av tapetsering.
 
Redigerat:
  • Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.