Vi behöver tvätta, hus carport och bil...

En stor vore nog bäst, för de vi har nu är för klena...
 
Hej! Jag och min sambo skulle väldigt gärna bli testpiloter! :)

1. Kommer användas främst till att tvätta 2st bilar som blir skitna väldigt fort. Även en trall och lite stenläggning skulle behöva spolas av. Fasaden hade också behövt en tvätt och lite verktyg.

2. Vi ska flytta in i ett hus om en månad och den hade kommit till mycket användning i början då det är en hel del som behöver spolas av.

3. En stor eller mellan hade funkat fint.
 
1. En högtryckstvätt skulle förenkla livet i ett hus så mycket! Göra jobbet lättare, roligare och effektivare med bättre resultat. Till poolen, trallen, bilen ja så mycket!
2. En aktiv familj med 5 medlemmar där resultat och tid till annat uppskattas är en högtryckstvätt absolut det bästa alternativet! Stora som små projekt skulle tas an med glädje!
3 . En stor högtryckstvätt skulle bli uppskattad!
 
1. Vi skulle använda högtryckstvätten till: bilen, trädäcket, de mossiga stenplattorna, fasaden på huset, poolen, att spola igenom rören till infiltrationsbädden och säkert en massa andra användningsområden som vi inte insett ännu.

2. Vi har precis blivit lyckliga ägare till vårt drömhus! Ett gult trähus i lantligt läge med en stor tomt, som erbjuder många utmaningar även för den tuffaste högtryckstvätten. Eftersom vi tidigare bott i lägenhet är det många saker som måste införskaffas, däribland en högtryckstvätt. Som testpiloter skulle vi erbjuda noggranna och genomtänkta recensioner, som är välskrivna och med underbara bilder från vår lantliga idyll.

3. I första hand en stor högtryckstvätt, som klarar alla användningsområden. Även en rejäl högtryckstvätt i mellanklassen borde fungera bra.
 
1. Som husägare så finns det alltid något att högtryckstvätt. Har mycket plattläggning att tvätta av.

2. Jag tror att flitigt användande på grund av viss besatthet att få rent saker gör mig till en utmärkt person att testa kvalité på en maskin samt effektiviteten.

3. Eftersom man inte äger någon nu så är vad som en uppgradering men en mellan vore trevligt
 
1. Fick avloppsstammen spolad för 2 månader sedan men nu är det redan stopp igen. För att lösa detta problem på egen hand så krävs det en kraftig högtryckstvätt. Även till rengöring av stenläggning och tvätt av bil hade en högtryckstvätt varit perfekt.

2. Gillar att läsa tester av olika maskiner och verktyg och tanken på att själv få vara delaktig i en sådan test är lockande. Det är med hjälp av dessa tester man själv som konsument gör sina val så jag är medveten om att det är viktig att vara noggrann med testning och recension.

3. Har läst igenom testresultaten och en Husqvarna PW360 känns om den ultimata högtryckstvätten för att lösa problemen i vår värld!
 
1. Vi skulle gå lös på det mesta. Stentrappen som blivit mörkgrå, muren, altanen på 100kvm (med blandat virke samt nytt vs. gammalt), stengången, bilen... Och fasaden!

2. Vi har de flesta olika ytor här hemma i alla olika nyanser av smuts. Det tror jag är en förutsättning för att kunna ge högtryckstvätten ett rättvist omdöme.

3. Vi skulle främst ha behov av mellan eller stor.

Håller tummarna!
 
292 tävlingsbidrag, wow! Då var tävlingen avslutad.

Jag återkommer när vi har läst igenom alla och valt ut de vinnande testkandidaterna.
 
  • Gilla
lsoderlund och 7 till
  • Laddar…
Jag behöver en tvätt med tillhörande terrasstvätt, det är ofta det jag använder när jag rengör uppfarten och altanen och uteplatsen vid sommarstugan.
Skulle vara skönt att slippa låna varje gång.
Och med en egen tvätt vore det lättare att hålla rent trädgårdsredskap, bil, cyklar och allt annat som kräver uppmärksamhet! :)
 
Hej

1. Har behov av en för att tvätta husfasaden som behöver en tvätt, bil, utemöbler, trall och stengång.
2. Behovet är stort med helt avsaknad av högtryckstvätt, med mycket som skulle underlätta. Dock har det inte kunnat prioriteras med mycket andra saker som behövs vid ett nytt hus med renoveringsbehov.
3. Visst finns fördemed en stor, men tror det är lite overkill för oss, men alla är bättre än trädgårdsslangen som används just nu...
 
1. Bil intresse. Behöver alltid tvätta av gamla/oljiga delar, plus att jag är i behov av att spola av huset inom en kort framtid.

2. För att underlätta i min vardag och spara mycket tid i och utanför garaget.

3. Mellan / stor modell vore absolut bäst.
 
Tack för alla tävlingsbidrag! Nu är juryn klara och har utsett följande medlemmar till att testa vidare varsin högtryckstvätt:

fsn AVA P80 Master X-Large, bundle
Fadai Ryobi RPW 150XRB
Pacman42 Nilfisk C135.1
FredrikR Kärcher K7 Premium Full Control Plus
Thomas59 Bosch GHP 5-75 X
SueCia Kärcher K5 Full Control Flex
fremax Husqvarna PW 360
Robert-san01 Bosch GHP 5-65 X
p-pennan AVA P60 MASTER +
Nya Torpane Biltema HPC 110B
flaxie Husqvarna PW 235
tveksamt Ryobi RPW 120B
chrille-gäddan Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
chokonanana Biltema HPC 120B
C.Lundin Stihl RE130 Plus
Lexington Bosch Advanced Aquatak 160
Nyrostad Stiga HPS 235R
jcalfred AVA P55 Go+

Tänk på att fylla i er profil med korrekta adressuppgifter så att högtryckstvättarna hamnar rätt.
 
  • Gilla
  • Älska
jcalfred och 7 till
  • Laddar…
Wow, tackar för förtroendet :love:
Adressen stämmer! (y)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Thomas59
Tog precis en kort paus i trädgårdsarbetet och med en kaffe i ena handen kollar jag rutinmässigt in på Byggahus.se och möts av det glädjande beskedet att en av era testade högtryckstvättar ska få ett nytt hem. Tackar för förtroendet.

Befinner mig i Coronakarantän på lantstället, inte min hemadress i profilen alltså, och lär vara kvar resten av sommaren så jag PM:ar dig Marlene så löser vi det praktiska.

Ha en trevlig helg alla admins & BH:are. I know I Will :D(y)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ojoj, stort tack!
Otroligt kul och trevligt med förtroendet!
 
  • Gilla
lsoderlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.