Önskar du att det fanns ett underforum per märke robotgräsklippare?

  • Ja

    70 Röster 64,2%
  • Nej

    39 Röster 35,8%
  • Antal röster
    109
C
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det jag undrar är om ni tror att "filtersöklänkar" som automower, mcculloch, gardena, worx ... skulle vara användbara om de låg strax efter rubriken Robotgräsklippare och om ja, vilka begrepp som ni tycker att respektive märke ska göra en sökning på?
Precis det jag tänkte på, men för att vara användbart måste det funka som ett filter som bibehåller presentationsformatet och ordningen. Om man kopplar det till befintlig sökfunktion blir det inte bra.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
...jag tror mer på automatisk taggning som kanske inte ens behöver synas utåt. Det är med hjälp av det som är taggat som man sedan kan bygga upp en kategoristruktur som man sedan kan filtrera, sortera, spara och bevaka.
Det är här vi har skiftande uppfattning. Jag kan förstå att den tekniken är väldigt spännande och känns modern, "i tiden" så att säga...men mina upplevelser av den typen av algoritmer är att de ibland är helt fantastiska, men nästan lika ofta blir det totalt fel. De gånger det blir fel blir jag irriterad vilket tar ned hela upplevelsen av det jag pysslar med.

Om vi hårddrar: skulle forumet helt förlita sig på automattaggningar, säg att man som användare inte ens själv kan välja vilken huvudkategori man startar sin tråd i utan allt görs på samma plats och forumet automatsorterar trådarna mha automattaggningar, så kommer det garanterat bli fel ibland. En tråd om Gardena klipparrobot hamnar i gräsmatteskötselkategorin pga att inlägget nämner Gardenas bevattningstimer...folk skulle ju bli galna! :rofl:

Med det sagt, detta är bara mina egna uppfattningar. Forumet är ert och ni gör givetvis precis som ni vill. Jag uppskattar att ni låter oss användare komma med förslag och diskutera forumets form med er och varandra. (y) Det finns forum där man blir bannad direkt om man bara nämner en brist i dess utformning! :oops:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Är det någon som har ett exempel på ett forum som delads in i tusen underforum och fortfarande funkar bra? Jag har aldrig upplevt att en ökad delning förbättrat något.
 
Det tror jag inte..."tusen underforum" är ju bara tramsigt. Däremot finns det många forum med lagom mängd underforum som fungerar utmärkt, fast det beror ju på vem som gör bedömningen. Gillar man inte underforum lär man ju inte tycka att något forum med den strukturen fungerar bra.
 
Min erfarenhet är att blir underforum för specifika så dör dynamiken.
 
Jag vill att vi testar lägga till ett filter som visar upp de populäraste taggarna inom robotgräsklipparforumet.

För att det ska vara enkelt att förstå och använda så vill jag att vi lägger till knappar på en egen rad högst upp i robotgräsklipparforumet.

Typ så här fast förmodligen lite mindre så att man ser fler filter på skärmen samtidigt:
Fyra ovala filterknappar märkta "lyfco", "grouw", "husqvarna automower", "worx" representerande taggar i ett forum.
När man klickar på ”mcculloch” så filtrerar man på innehåll i just detta delforum som taggats med mcculloch. Då kommer det bli enklare att förstå varför det är bra att tagga upp innehåll och alla forummedlemmar kan hjälpas åt med att tagga.

Just nu är 43 forumtrådar i Robotgräsklipparforumet taggat med ordet mcculloch, men det finns så klart fler där som också borde taggas.

Jag vet inte hur krångligt det är att skapa detta filter men jag tror att detta kan bli en användbar lösning som förhoppningsvis både tillfredsställer de som helst vill ha ett eget underforum och de som vill att allt ska synas i samma flöde.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Du verkar helt inställd på taggningssystemet Per, så jag lämnar diskussionen här. Jag tror inte att jag kommer gilla det, men det återstår att se när det implementeras.
 
Jag vill testa det. Men taggarna kommer inte vara ”prefix” och inte heller vara taggade automatiskt utan taggningar kommer vara utförda manuellt av dig, mig och alla andra besökare.

Taggarna kommer bara inkludera det som taggats i robotgräsklipparforumet, så inga åkgräsklippare kommer dyka upp.

Och utseendet och sorteringen av listan under kommer vara identisk med det vi är vana vid.

Jag tror det kan bli bra. Men som sagt, det är upp till var och en av oss att tagga upp innehållet så att vi får som vi vill ha det.
 
C
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Men taggarna kommer inte vara ”prefix” och inte heller vara taggade automatiskt utan taggningar kommer vara utförda manuellt av dig, mig och alla andra besökare.
Ett alternativ till automatisk taggning är kanske att ge bättre förslag på taggar. T.ex. är förslagen man får nu på denna tråd "märken" och "märke" (tycker det säger lite om hur bra olika "automatiska" algoritmer är). Man kan t.ex. tänka sig att de taggar som har filterknappar i respektive delforum alltid finns med som föreslagna taggar?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Intressant med stavfel också. McCulloch och Husqvarna är ju exempelvis två inte helt lättstavade varumärken.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
OK! Då känner vi på det här. Nu har jag lagt upp underforum för HQ, Worx, McCulloch, Stiga, och Gardena samt flyttat trådar från och med juni 2019 till underforumen.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Äntligen!
Har verkligen saknat det eftersom jag har det tveksamma äran att äga en Lyfco E1800.

Skulle uppskatta så mycket om det kunde läggas upp ett forum för Lyfco också!

Det är verkligen behövligt då denna klippare är väldigt egen med sina tveksamma funktioner och obefintliga support.

Vi ägare måste nog hålla ihop för att få ut vad som går ifrån maskinen samt hjälpa varandra.

Så jag skulle uppskatta väldigt mycket om Lyfco även fick ett eget forum (för det finns definitivt ett behov).
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vill testa det. Men taggarna kommer inte vara ”prefix” och inte heller vara taggade automatiskt utan taggningar kommer vara utförda manuellt av dig, mig och alla andra besökare.

Taggarna kommer bara inkludera det som taggats i robotgräsklipparforumet, så inga åkgräsklippare kommer dyka upp.

Och utseendet och sorteringen av listan under kommer vara identisk med det vi är vana vid.

Jag tror det kan bli bra. Men som sagt, det är upp till var och en av oss att tagga upp innehållet så att vi får som vi vill ha det.
Låt oss testa underforum först, så testar vi taggar efter det.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
T
C cpalm skrev:
Varför separata forum för t.ex. McCulloch, Gardena och Husqvarna. Är det inte samma maskiner i botten?
Samma pris också eller???
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
OK! Då känner vi på det här. Nu har jag lagt upp underforum för HQ, Worx, McCulloch, Stiga, och Gardena samt flyttat trådar från och med juni 2019 till underforumen.
Tack Marlen!

Nu känner jag att det är idé att dela med mig av mina erfarenheter som väldigt ny McCulloch-ägare. Jag kommer nog lägga in några trådar som är McCulloch-specifika under helgen! (y)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.