Just pga sån här skit som man tapetserar själv. Då får man det som man själv tycker bli bra. Tapetsera är inte svårt på nåt sätt, gäller bara att vara nogrann.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Just pga sån här skit som man tapetserar själv. Då får man det som man själv tycker bli bra. Tapetsera är inte svårt på nåt sätt, gäller bara att vara nogrann.
Nja lite handlag är väldigt bra att ha. Hur man hanterar hörn/ fönster sneda väggar osv...
Kan man allt det så visst! Då är det noggrant som gäller
 
  • Gilla
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Just pga sån här skit som man tapetserar själv. Då får man det som man själv tycker bli bra. Tapetsera är inte svårt på nåt sätt, gäller bara att vara nogrann.[/QUOTE


Tapetsera i trapp är ingen lek. Väggar är en sak men en trapp är inte busenkelt, speciellt inte om väggen inte är helt jämn
 
Exempel på brister i tapetsering utförd 2 år sedan i hyreslägenhet av målarfirma.

En hyreslägenhet, Ojämnt mönsterpassning och synlig skarv på blommig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med dåligt matchade tapetskärvar och synliga mönstermisstag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Defekt tapetskarv synlig på en vit vägg med blommigt tapetmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dåligt mönsterpassning på blommig tapet med synliga skarvar och oöverensstämmande mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så ej mitt problem. Men jag skulle förvänta mig precision.

Så sant till skaparen av denna tråd - dina skarvar funkar inte. Har själv lagt non-w, easy up tapet med mönster kant i kant. Hoppas reklamationen går bra!
 
U UgglanOO skrev:
Helt klart inte fackmässigt utfört. Hantverkaren borde skämmas som en hund och du ska inte betala, varken för tid eller tapet.
"Hantverkare"? Jag har alltid trott att veteranpool är ett gäng goa gubbar och gummor som hjälper till med lite det ena eller andra, men jag kanske har missförstått? Inte med det sagt att man ska acceptera vilket resultat som helst, men det kanske är underförstått att en 74-årig f.d bilmekaniker inte tapetsera lika bra som en målare med 20 års erfarenhet? :thinking:
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
A
J Joonathaan skrev:
Har använt mig av Veteranpoolen, gamla hantverkare med lång erfarenhet, samma pris som målare/tapetserare. Men hade nog gjort detta bättre själv...
Som uttrycket säger ”If you pay peanuts, you get monkeys”
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
J Joonathaan skrev:
Har använt mig av Veteranpoolen, gamla hantverkare med lång erfarenhet, samma pris som målare/tapetserare. Men hade nog gjort detta bättre själv...
Nu läser jag mer noggrant. Glöm mitt förra inlägg. :sweat:
 
J Joonathaan skrev:
[bild] [bild] [bild] Hej, jag tog in hantverkare för tapetsering av trapp och vi känner oss inte speciellt nöjda med resultatet, de har varit tillbaka vid ett tillfälle för att byta en våd där bubblor inte sträckte ut sig. Vad tycker ni om denna tapetsering? Jag anser att kant i kantskarvar inte ska se ut på detta vis? Tapeten är SVINDYR så vill gärna höra lite åsikter utifrån vad ni tycker? Hade ni varit nöjda med detta ?

1. skarvar är fel gjorda, man har gjort överlapp istället för kant i kant?
2. Bubblor finns fortfarande kvar på vissa ställen, dock ej jättesynliga.
Varför använder man sig för det första av hantverkare från en veteranpool och inte hantverkare från en målar tapetserarfirma speciellt när det gäller en dyr och exklusiv tapet?
 
  • Gilla
mejeriet och 1 till
  • Laddar…
J Joonathaan skrev:
Har använt mig av Veteranpoolen, gamla hantverkare med lång erfarenhet, samma pris som målare/tapetserare. Men hade nog gjort detta bättre själv...
Gamla hantverkare med lång erfarenhet som är pensionärer och arbetar extra kanske fungerar att måla huset, klippa gräset etc. Men att tapetsera krävs lite fingerfärdighet och ju äldre man blir desto darrigare blir man oavsett du är målare eller tapetserare. Så varför använde du dig av veteranpoolen då om priset var detsamma som en målarfirma?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F finnemang skrev:
Veteranpoolen består av gamla byggahusare med ouppfyllda hantverksdrömmar.


Nästa gång ring en målare.
Ja. Veteranpoolen står "veteran" för pensionär. Inte att de skulle vara duktiga seniora hantverkare :D

Och priserna är därefter. Vilket gör att man får det man betalar för.

Men ja. Det ser inte bra ut. men en dukig målare kostar 500 kr/h. Det är nog itne vad TS har betalat.
 
  • Gilla
NTD och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
J Joonathaan skrev:
[bild] [bild] [bild] Hej, jag tog in hantverkare för tapetsering av trapp och vi känner oss inte speciellt nöjda med resultatet, de har varit tillbaka vid ett tillfälle för att byta en våd där bubblor inte sträckte ut sig. Vad tycker ni om denna tapetsering? Jag anser att kant i kantskarvar inte ska se ut på detta vis? Tapeten är SVINDYR så vill gärna höra lite åsikter utifrån vad ni tycker? Hade ni varit nöjda med detta ?

1. skarvar är fel gjorda, man har gjort överlapp istället för kant i kant?
2. Bubblor finns fortfarande kvar på vissa ställen, dock ej jättesynliga.
Vad skulle du betala ?
 
Ett bekymmer kan vara att veteranpoolen själva skriver att det inte nödvändigtvis är en målare som kommer och målar/sätter tapet...

Vi kan erbjuda både skickliga yrkesmän och händiga personer med många års erfarenhet av tapetsering
https://veteranpoolen.se/privattjanster/tapetsering/
 
F finnemang skrev:
Veteranpoolen består av gamla byggahusare med ouppfyllda hantverksdrömmar.
Slår vad om att många av oss byggahusare tapetserar bättre än så ;)
 
  • Gilla
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
Absolut inte ok. Speciellt inte med dyrare tapeter. De är ju oftast enkla att få bra. Värre är det med billugaste sorten från tex Rusta. Acceptera inte det där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.