S spyops skrev:
Var ute på vår nya tomt och kikade lite då grannen håller på att bygga altan och pooldäck, jag bifogar en bild och lämnar det sedan öppet för kommentarer.

Något medgivande har inte lämnats. Pinnarna sitter rätt då vi fått ta ut kommunen på nytt för tomtvisning då pinnarna tidigare ”försvunnit”..
Om du pratar med grannen så han flyttar plinten 2 decimeter så är problemet borta. Perfekt med snöret då kan han bygga längs den om han vill.

Uppskattar att du tillåter att han får använda din tomt under bygget, bra för grannsämjan (y)
 
  • Gilla
spyrius och 19 till
  • Laddar…
Är inte bilden som visar ett brunnsrör dagen lite vinklat, dvs jag tolkar det som allt är på hans sida utom virke och lite sten
 
  • Gilla
Plattsättaren84
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Är inte bilden som visar ett brunnsrör dagen lite vinklat, dvs jag tolkar det som allt är på hans sida utom virke och lite sten
Nej. Se första bilden, röret synt där också, mitt i bilden.
 
  • Gilla
turnipfaldt och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Fadai Fadai skrev:
Dumt att starta krig med sina grannar. Vad vinner man på det???
Precis!
Lyssna på Pontus Gårdinger. -Först prat. Sedan motorsåg!

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
Järnkaminen och 7 till
  • Laddar…
F
Grannen kanske tänkte bygga sin altan först och sen flytta tomtpinnarna.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
sofftis och 12 till
  • Laddar…
Jag brukar gärna ta i vid dimensionering, men grannens plintar som ser ut att kunna vara 200 eller 300 mm rör kan vara rekord i överdimensionering om det bara är en altan vi pratar om.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
leffeisala och 14 till
  • Laddar…
T
Förstår inte heller vad han ska ha brunnarna till, ska han gjuta i dom och fästa reglar eller?
Verkar väldigt ambitiöst eller ska han ställa bilen på altanen sen?

Men antar att han nu ser sitt misstag när snöret är där så han diskuterar detta med er innan han fortsätter.
 
  • Gilla
Dannnnnnne och 1 till
  • Laddar…
Tycker inte att man ska börja med "hota" med kommunen. Inte första vändan. Risken är stor att han blir sur.
Kommunen är ett triumfkort. Dumt å kasta ut det direkt.
Det gäller att vara finkänslig. Men i en förhandling är det dumt hota.
Desto trevligare du är desto större chans att det går bra
 
  • Gilla
H_kan@88 och 12 till
  • Laddar…
Hur har det gått att prata med grannen TS`?
 
  • Gilla
D.anderssons och 3 till
  • Laddar…
S spyops skrev:
Var ute på vår nya tomt och kikade lite då grannen håller på att bygga altan och pooldäck, jag bifogar en bild och lämnar det sedan öppet för kommentarer.

Något medgivande har inte lämnats. Pinnarna sitter rätt då vi fått ta ut kommunen på nytt för tomtvisning då pinnarna tidigare ”försvunnit”..
Prata med grannarna och var trevlig. Dom bord ha snackat med er om det också innan de började. Väldigt onödigt att det blir så där.
 
  • Gilla
matsgran och 1 till
  • Laddar…
Grannen har undvikit oss de gånger vi varit ute på och vi ligger av taktiska skäl lite lågt någon vecka till...
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
S spyops skrev:
Grannen har undvikit oss de gånger vi varit ute på och vi ligger av taktiska skäl lite lågt någon vecka till...
Är det inte bättre att ta det hela direkt innan grannen hinner bygga för mycket på sitt trädäck...
 
  • Gilla
Nageek och 38 till
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Är det inte bättre att ta det hela direkt innan grannen hinner bygga för mycket på sitt trädäck...
Nej inte i detta enskilda fall, dessutom ligger inte bollen hos oss. Om någon vecka ska vi reda ut detta ordentligt
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
nikasp
Det där låter suuuuperkonstigt. Varför inte sätta stopp innan bygger ännu mer?
 
  • Gilla
Kjol och 31 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.