Närbild på en tapet med synliga överlappande skarvar och små luftbubblor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum med mönstrad tapet där överlappande skarvar och små bubblor är synliga vid en vit list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mönstrad tapet med synliga överlapp och ojämna skarvar på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, jag tog in hantverkare för tapetsering av trapp och vi känner oss inte speciellt nöjda med resultatet, de har varit tillbaka vid ett tillfälle för att byta en våd där bubblor inte sträckte ut sig. Vad tycker ni om denna tapetsering? Jag anser att kant i kantskarvar inte ska se ut på detta vis? Tapeten är SVINDYR så vill gärna höra lite åsikter utifrån vad ni tycker? Hade ni varit nöjda med detta ?

1. skarvar är fel gjorda, man har gjort överlapp istället för kant i kant?
2. Bubblor finns fortfarande kvar på vissa ställen, dock ej jättesynliga.
 
  • Ledsen
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Ser fördjävligt ut.
Extra illa om det är en svängd trapp där man ofta får tapeten i synen.
 
Har räknat skarvarna och det är totalt 10 stycken, INGEN är kant i kant.
 
kontaktade du en målare?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F finnemang skrev:
kontaktade du en målare?

Har använt mig av Veteranpoolen, gamla hantverkare med lång erfarenhet, samma pris som målare/tapetserare. Men hade nog gjort detta bättre själv...
 
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
P Poxeman skrev:
Ser fördjävligt ut.
Extra illa om det är en svängd trapp där man ofta får tapeten i synen.

et är en svängd trapp med altandörr efter halva trappan... så ljuset går rätt in. Är rejält med tapetklister kvar också
 
Reklamera till den du beställde av. De ska stå för materialet.
 
  • Gilla
Tronk
  • Laddar…
Vad tycker du själv?
Jag tycker det ser för djävligt ut. Som amatör klarar jag av att fixa bättre mönsterpassning på de tapetseringar jag utfört tidigare.
Visserligen ingen mönsterpassning, men kant i kant och ”snobbkant” mot taklisten.
Skarvarna omtapetsera varken syns eller känns. Detta utfördes av en riktig hantverkare.
Även hörnen i det skeva gamla huset är satta och inskurna så att alla linjer är lodräta.
Vägg med randig tapet och välmatchade skarvar nära en taklist, vilket demonstrerar god mönsterpassning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma hantverkare och nu med mönsterpassning
Vägg med blommönstrad tapet, mönsterpassning nära taklist, skarvar knappt synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blommig tapet med mönsterpassning där skarvarna är nästan omärkbara mot en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett resultat som man bör förvänta med en dyr tapet och inhyrda proffs
Skarven mellan våderna är knappt skönjbara
 
  • Gilla
Tronk och 2 till
  • Laddar…
Veteranpoolen består av gamla byggahusare med ouppfyllda hantverksdrömmar.


Nästa gång ring en målare.
 
  • Gilla
Nybyggerska och 31 till
  • Laddar…
Jag tog hit dem (skaraborg) för en offert på målning av hus och det var inget bra intryck de gav. Glada amatörer möjligen. Reklamera!
 
GoC GoC skrev:
Vad tycker du själv?
Jag tycker det ser för djävligt ut. Som amatör klarar jag av att fixa bättre mönsterpassning på de tapetseringar jag utfört tidigare.
Visserligen ingen mönsterpassning, men kant i kant och ”snobbkant” mot taklisten.
Skarvarna omtapetsera varken syns eller känns. Detta utfördes av en riktig hantverkare.
Även hörnen i det skeva gamla huset är satta och inskurna så att alla linjer är lodräta.
[bild]
Samma hantverkare och nu med mönsterpassning
[bild] [bild]
Ett resultat som man bör förvänta med en dyr tapet och inhyrda proffs
Skarven mellan våderna är knappt skönjbara

Jag kanske var otydlig men tycker det är riktigt dåligt gjort av hantverkarna som gjorde tapetseringen, finns inte många rätt dessvärre. Jag ska påbörja en reklamation idag till chefen deras. Tack för input.
 
Nä du, det där var inte så vackert... Min man och jag tapetserade för första gången ett helt rum i vintras, mönsterpassning kant i kant. Vi fick stå och leta och känna oss fram med händerna för att kunna hitta skarvarna efteråt, och då var vi som sagt helt gröna innan vi började. Så svårt är det inte att mönsterpassa.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
En dyr tapet är ingen garanti för att den är lättare att sätta. Ofta är dyra lite speciella märken helt värdelösa att sätta. Men visst , det såg inte jättekul ut.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Kanske någon veteran som inte var van vid kant-i-kant?
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
T
Om det bara hade varit överlapp men det ser ut som att tapeten sitter snett då det är en glipa högst upp men går ihop längre ner?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.