H Husägaren87 skrev:
Ge gärna en recension sen, mitt nästa inköp blir kanske en pelarborr..
Tycker den levererar helt ok med tanke på både färg ;) samt pris.
Djupstopp, laser, lampa, varvtalsreglering, inget att klaga på.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
dof dof skrev:
Finns lite att läsa här annars:
[länk]
Då vet jag vad jag ska göra ikväll, läsa 206 inlägg :sweat:(y)
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Diskuterade med sambon om ekonomin, jag jobbar hemma pga Corona och sa att jag ju sparar ganska mycket pengar på bilen (har några mil till jobbet). Kommentaren var ”men gör ngt kul för pengarna, köp en maskin eller ngt”. :love:
Får se vad jag skall unna mig denna gång.....
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Diskuterade med sambon om ekonomin, jag jobbar hemma pga Corona och sa att jag ju sparar ganska mycket pengar på bilen (har några mil till jobbet). Kommentaren var ”men gör ngt kul för pengarna, köp en maskin eller ngt”. :love:
Får se vad jag skall unna mig denna gång.....
Var får man tag på en sån sambo? Min låter mig sona varje gång det kommer hem något nytt verktyg.
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 3 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Var får man tag på en sån sambo? Min låter mig sona varje gång det kommer hem något nytt verktyg.
Leta inte hemma hos mig! :rofl:
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
Nu ska de största stenbumlingarna bli mindre så de går att bära undan med grävmaskin. Galet snabb leverans (y)

Borstspetsar och spräckpatroner i en kartong, redskap för att dela stenbumlingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Tyvärr lite dyr. Först 500 till Lidl för en Parkside och sedan 1500 till Bauhaus för en Bosch.

Bosch professionell vinkelslipmaskin med skydd och sladd på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Intressant att jämföra de två maskinerna. Parksiden hade bättre balans, längre kabel, mjukare mjukstart, bättre sprängskydd som dessutom inte kräver verktyg att montera eller vrida och möjlighet att vrida handtagsdelen i 90-graderssteg utan verktyg. Å andra sidan vägs det kanske upp av att maskinen efter kort tid släppte ut brun rök, luktade bränt kattbajs och dog.

Så Boschen må vara en proffsmaskin och håller förhoppningsvis betydligt bättre, men det går inte att komma ifrån att den ligger minst 30 år efter Lidls i design och handhavande.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Hep Hep skrev:
Tyvärr lite dyr. Först 500 till Lidl för en Parkside och sedan 1500 till Bauhaus för en Bosch.

[bild]
Intressant att jämföra de två maskinerna. Parksiden hade bättre balans, längre kabel, mjukare mjukstart, bättre sprängskydd som dessutom inte kräver verktyg att montera eller vrida och möjlighet att vrida handtagsdelen i 90-graderssteg utan verktyg. Å andra sidan vägs det kanske upp av att maskinen efter kort tid släppte ut brun rök, luktade bränt kattbajs och dog.

Så Boschen må vara en proffsmaskin och håller förhoppningsvis betydligt bättre, men det går inte att komma ifrån att den ligger minst 30 år efter Lidls i design och handhavande.
Den från Bosch kommer säkert att hålla i 30 år.

Stickan
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Jag var också på Bauhaus igår och köpte en DeWalt dwe7485.
[bild]

Den kostar 7995kr på Bauhaus, men den säljs på Bolist för 6490kr, så med Bauhaus underbara prisgaranti så betalades endast 5711kr, vilket jag ändå får anse som ett bra pris för en så hyllad maskin.
Grattis till bra pris.
Har också kollat på denna maskinen, denna är en rätt ny modell. Är den lika bra som 745? Denna är tusenlappen dyrare.
 
FreQa FreQa skrev:
Grattis till bra pris.
Har också kollat på denna maskinen, denna är en rätt ny modell. Är den lika bra som 745? Denna är tusenlappen dyrare.
Vet inte, har bara klyvt fyra gånger, men har för mig att 745 utgått, iallafall på de sidor jag hittade den på.
Nu vet jag inte om jag blandar ihop massa Youtube reviews, men hörde nånstans att ett nytt EU direktiv gjort att 10" sågar måste ha en viss storlek på maskinen/bordet, och ska man fortsätta ha små nätta maskiner så måste man ha 8" klinga.
 
H Husägaren87 skrev:
Vet inte, har bara klyvt fyra gånger, men har för mig att 745 utgått, iallafall på de sidor jag hittade den på.
Nu vet jag inte om jag blandar ihop massa Youtube reviews, men hörde nånstans att ett nytt EU direktiv gjort att 10" sågar måste ha en viss storlek på maskinen/bordet, och ska man fortsätta ha små nätta maskiner så måste man ha 8" klinga.
Va, trist. Vilken storlek pratar de om på borden då?
 
FreQa FreQa skrev:
Va, trist. Vilken storlek pratar de om på borden då?
1.20 in ungefär, nu har jag inte dubbelkollat så det stämmer, så ganska dålig källa faktiskt :thinking:
 
Otroligt trött på den höga ljudnivån på min kompressor (96 decibel). Så jag var på Bauhaus på lunchen och köpte denna Senco med samma tankvolym (24 liter) som min nuvarande, men med 65 decibel. En otrolig skillnad blev det. Nu kan jag stå bredvid kompressorn utan att störas av ljudet och/eller ha hörselskydd på mig.

En Senco 24 liters kompressor förpackning som marknadsförs som låg ljudnivå, förvarad i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
p.lundgren och 10 till
  • Laddar…
P
En liten leverans som jag fick för ett tag sedan! Alltid nåt speciellt med att få hem verktyg :oops:
Ny verktygsleverans med borrmaskin, sågar, mätverktyg och verktygslådor utspridda på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya verktyg på träbord inklusive en borr från Festool och en Hultafors hammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.