10 559 läst · 23 svar
11k läst
23 svar
Ny tvättmaskin, vad märke ska man undvika?
Sida 1 av 2
Hej,Då våran Whirlpool börjar ge upp efter 10 år så behöver en ny tvättmaskin inhandlas. Valet står mellan Whirlpool, Bosch , Electrolux med 5 års garanti. Är dessa likvärdiga? Är det bara tur eller otur som gör att någon av dessa skulle hålla bättre eller krångla mer? Eller ska man undvika något av dessa märken?
Lustigt, vi har haft Bosch på torktumlare och tvättmaskin och dom är 11år nu. 11 helt problemfria år och vi har bokstavligt tvättat skiten ur dom tycker jag. Det var inte den billigaste modellen utan nåt utgående skit i mellanmjök-träsket. Skulle jag köpa Bosch igen? Antagligen inte men inte omöjligt. Just vad det gäller vitvaror så är jag allt annat än märkestrogen.T twoody skrev:
Våran Whirlpool har aldrig krånglat på dessa 10 år , tror till och med att den är äldre än 10år. Det var den billigaste som fanns då , 2995 kr. Det finns nästan inga trådar om Whirlpool, kan man då tolka detta som att Whirlpool är det märket av dessa 3?
Jag funderar nu på denna för 4995 på Elon med 5 års garanti.
Whirlpool FWG91484W EU
Whirlpool FWG91484W EU
Medlem
· Västernorrland
· 10 836 inlägg
Det är samma skit allting numera. Hur länge det håller är rena lotteriet och inte kopplat till fabrikat. Det är bara slit och släng......En dyrare maskin är sällan bättre heller, det lockar bara de som har pengar och vill känna att de kan köpa en dyrare maskin. Så tillverkaren tjänar mer alltså,..........
Miele är väl fortfarande ett snäpp bättre på alla punkter?S Stefan1972 skrev:Det är samma skit allting numera. Hur länge det håller är rena lotteriet och inte kopplat till fabrikat. Det är bara slit och släng......En dyrare maskin är sällan bättre heller, det lockar bara de som har pengar och vill känna att de kan köpa en dyrare maskin. Så tillverkaren tjänar mer alltså,..........
Vetefan om jag håller med ! Fick riktigt stor maskin med wifi och automatiskt doseringS Stefan1972 skrev:Det är samma skit allting numera. Hur länge det håller är rena lotteriet och inte kopplat till fabrikat. Det är bara slit och släng......En dyrare maskin är sällan bättre heller, det lockar bara de som har pengar och vill känna att de kan köpa en dyrare maskin. Så tillverkaren tjänar mer alltså,..........
Men det finns väl en gräns där man inte längre får något mer för pengarna egentligen. Sen vet jag inte om 15k för maskin och tork är mycket eller lagom .
Wifi och automatisk dosering är ingen garanti för att du får en problemfri och maskin som håller längre.Forlowt skrev: