EvaMLin
Allvarligt... :seenoevil: Har ditt konto blivit utsatt för ’rape’, eller...?
Detta ’problem’ fixar du själv genom att fundera ut en lösning! Jösses....!
 
M
EvaMLin EvaMLin skrev:
Allvarligt... :seenoevil: Har ditt konto blivit utsatt för ’rape’, eller...?
Detta ’problem’ fixar du själv genom att fundera ut en lösning! Jösses....!
Men ingen lösning värkar ju funka som folk har kommet med :thinking:
 
EvaMLin
M Zolt skrev:
Men ingen lösning värkar ju funka som folk har kommet med :thinking:
Precis! Då får man ju fundera själv... :rofl:
 
  • Gilla
muraren2
  • Laddar…
Helt klart en trådlös tråd detta?
 
  • Haha
  • Gilla
Talvan och 5 till
  • Laddar…
Jag vill tacka för all hjälp och jag jobbar så klart hela tiden med problemet

några saker jag jobbar med

1. Titta bort när makaronerna faller
2. Ska boka en trädgårds mästaren för genomgång av en rejäl häck
3. Jag har hängt Cd skivor på min tomt mot granne så när jag tittar ditåt sticker det i ögonen
4. Har lagt en utskriven version av denna tråd i deras brevlåda. Nej det var ett skämt haha
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Idag var det både soligt och varmt. Häcken runt tomten är tät intill ogenomskinlig så för min del blev det en hel dags arbete i trädgården utan en tråd på kroppen, med undantag för en stor solhatt!
Förstår inte hur folk kan avstå från känslan av att vara helnaken i solen.
Har planterat fem Magnolier och sex Azaleor. Fantastiskt att kunna gå ut i min trädgård som ser ut som en botaniska trädgård med massor med växter och allt mindre gräsmatta.
I morgon blir det lika varmt och soligt så i morgon ska jag starta pumpen och suga upp slam från botten av trädgårds dammen.
Ps! Såg att en av granntanterna "gift" kikade in genom häcken. Tog nog bortemot fem minuter innan hon kikat igenom alla småhål i häcken innan hon gav upp!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
BigR
N nallepu skrev:
Idag var det både soligt och varmt. Häcken runt tomten är tät intill ogenomskinlig så för min del blev det en hel dags arbete i trädgården utan en tråd på kroppen, med undantag för en stor solhatt!
Förstår inte hur folk kan avstå från känslan av att vara helnaken i solen.
Har planterat fem Magnolier och sex Azaleor. Fantastiskt att kunna gå ut i min trädgård som ser ut som en botaniska trädgård med massor med växter och allt mindre gräsmatta.
I morgon blir det lika varmt och soligt så i morgon ska jag starta pumpen och suga upp slam från botten av trädgårds dammen.
Ps! Såg att en av granntanterna "gift" kikade in genom häcken. Tog nog bortemot fem minuter innan hon kikat igenom alla småhål i häcken innan hon gav upp!
Kul för dig
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Idag var det både soligt och varmt. Häcken runt tomten är tät intill ogenomskinlig så för min del blev det en hel dags arbete i trädgården utan en tråd på kroppen, med undantag för en stor solhatt!
Förstår inte hur folk kan avstå från känslan av att vara helnaken i solen.
Har planterat fem Magnolier och sex Azaleor. Fantastiskt att kunna gå ut i min trädgård som ser ut som en botaniska trädgård med massor med växter och allt mindre gräsmatta.
I morgon blir det lika varmt och soligt så i morgon ska jag starta pumpen och suga upp slam från botten av trädgårds dammen.
Ps! Såg att en av granntanterna "gift" kikade in genom häcken. Tog nog bortemot fem minuter innan hon kikat igenom alla småhål i häcken innan hon gav upp!
Var det Talvans fru?
 
  • Haha
muraren2
  • Laddar…
MrJay
Stinker troll långt väg.
 
Talvan Talvan skrev:
Det är båda fru och man som går runt naken på sommar och på vinter naken inne bara. Är det okej att jag ska behöva se detta min barn gråter?
Det som oroar mig mest i denna historia är att ditt/dina barn gråter.
Just för små barn är ju nakenhet det mest naturliga, att få springa omkring fritt, utan hindrande kläder och blöjor, och kanske leka i den lilla plaskdammen ute i trädgården.
Varför skulle barnen gråta för att grannarna är oklädda, har de aldrig sett sina föräldrar nakna?

Nej, detta verkar mest vara ett fall för Dr Phil.
Har du tid och lust och åka till LA?
Men du måste nog ha kläder på dig på gatorna där.
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
BigR
Haha :ok:(y)
 
MrJay MrJay skrev:
Stinker troll långt väg.
Nej det var det inte om du går in på Googe maps och på min adress kan du se att jag bor i en annan stad.
undrar hur skarpa bilder Google maps har tillgång till. För ca 30 år sedan kunde man identifiera ett cigarettpaket från en satellitbild. Kollar man på Google bilder kan man se att bilderna är oregelbundna pixlade vilket tyder på att originalbilderna är betydligt skarpare.
Påminner mig om den gamla goda tiden då jag gjorde lumpen och vi testade om det gick att få skarpa nakenbilder på flera tusen meters avstånd. Var kul tills ett befäl kom på oss. Tror att vi har har kvar massor av bilder på folk som solade nakna i Stockholms skärgård.
Förstår inte att folk tar så illa upp för att vi soldyrkare gillar att sola nakna. När jag och mina vänner solar nakna i Stockholm skärgård brukar kapten klaga på att Waxholmsbåten nästan kantrar för att folk bara råkade ställa sig på den sidan där vi har vårt sommarhus och ca 15 tanter och mycket färre killar brukar sola nakna på klippan vid stranden.
Ps Mina vänner som kommer med båten har aldrig lagt märke till att barn börjar gråta av att se oss.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
N nallepu skrev:
undrar hur skarpa bilder Google maps har tillgång till. För ca 30 år sedan kunde man identifiera ett cigarettpaket från en satellitbild.
Det ska vara ett väldigt stort cigarrettpaket då eftersom de bästa kommersiella satelliterna i dag har en upplösning på ca 41 cm. Den satelliten sköts upp för 12 år sedan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Satellitbild#GeoEye

Dessutom finns det en begränsning på 0,5 meter enligt Amerikans lag, så jag gissar att Google t ex håller sig till den upplösningen. Men i bebyggda trakter kompletterar Google sina satellitbilder med flygfoton. Det är framför allt därför upplösningen varierar när man panorerar över kartan.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Nej för då måste jag ha bygglov för fasad ändringen

även bygglov för plank
Men rullgardin eller persienn kan du nog få montera utan bygglov! :crysmile:
 
B b8q skrev:
Men rullgardin eller persienn kan du nog få montera utan bygglov! :crysmile:
Och även plantera en häck.
Så slipper du se grannens häck när han är näck.:p
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.