1. Tvätt av bil, cyklar, fasad, plattor, trall, pooltak, grill, hängrännor
2. Van användare av tvättar som haft flertal (NIlfisk, Kärcher, no-name) men som nu behöver kliva upp till en större modell. Använder högtryckstvätt till rätt mycket så kommer kunna ge en bra långtidsrecension.
3. Helst skulle jag vilja ha en som klarar varmvatten, men kan inte utläsa det i något av testen. Mest praktiskt vore en Nilfisk då jag redan har tillbehör till en sådan (å helst Nilfisk E.150). annars så en annan av mellan maskinerna. En liten kommer nog vara för klen för min användning.
 
1. Rengöra altan,båt och bilar.
2. Har precis köpt stuga och behöver göra rent både trall och båtbrygga med bra och rejäla produkter. Därför hade det passat bra att få testa att göra rent med ordentliga grejer och sedan kunna recensera hur resultatet blir.
3. mellan, alternativt stor hade passat mig bäst för att göra rent alla sorters ytor.
 
Hej!
Jag har äntligen börjat röja på föräldrarnas hus och trädgård, så det behövs verkligen något som kan hjälpa till...

1. Tvätta husfasad, utomhustrappor, altandäck och takpannor på entré- och burspråkstak. Har även en 50 meter lång stenmur som skulle behöva en ordentlig rengöring.

2. Kommer att använda den till det mesta som en husägare kan tänkas att behöva en högtryckstvätt till. Speciellt då det mesta behöver göras då det hittills tyvärr blivit väldigt eftersatt. Det minsta lilla som kommer att rengöras kommer göra STOR skillnad, och förhoppningsvis kan det inspirera mina föräldrar till att börja ta tag i saker som behöver göras, när de får se att allt behöver inte vara så krångligt eller nära på omöjligt.

3. Antar att en mellan eller en stor skulle funka bäst? Jag blir glad för vad som, ni är experterna! :)
 
1. Om jag vinner en högtryckstvätt kommer den gå till att spola fram berget på vår nya tomt, där vi precis bygger vårt första hus.

2. Jag är kräsen men rättvis, och lovar en fair och tydlig recension.

3. Jag misstänker att en stor kommer att behövas, då det är skogstomt och ordentligt lager mossa och dylikt som ska bort.
 
1. Som nyblivna husägare till vårt första hus, ett trähus med totalt renoveringsbehov från 1930, som inte någon tagit hand om på flera år, finns det mycket att använda den till. Spola av stensättningar som är gröna, tvätta husfasad, tak, tvätta stuprör som är svarta av smuts etc etc.

2. Insidan är nu renoveras och klar, men trädgård, fasadtvätt och allt utvändigt har vi kvar. Att flytta från lägenhet till hus innebär mänger av nya inköp gräsklippare, trimmer, trädgårdsredskap. Att få chansen att få testa vidare en högtryckstvätt hade kommit oss väldigt väl till pass just nu då den vackra gamla uppvuxna trädgården med sina fina stensättningar , som nu är gröna, förtjänar mer kärlek än den fått på länge. Och det vore spännande att se vilken färg stuprören egentligen har...

3. Mellan eller liten
 
Redigerat:
1. Har flyttat till gård och däri kommer även behov av att uppgradera tvätten. Tvättar allt som finns här (traktorer, grindstolpar i sten, marksten, bilar osv) förutom då kanske hästar och barn...
2. Har idag en mindre Nilfisk (C120) som börjat läcka, så en av Nilfiskarna skulle då inte bara testas för sig, utan också ställas mot denna mindre maskin för att utröna om större är bättre.
3. Mellan eller stor, men helst en Nilfisk enligt ovan.
 
1. Om jag skulle vinna skulle den användas till massor! Allt ifrån altan, tegel, tak, berg, maskiner, grävare, traktor och andra fordon.

2. Då vårt hus och tomt genomgår en helrenovering innebär detta också att stort behov finns av en bra högtryckstvätt med kapacitet. Jag anser att vi har ett brett spann av användningsområden och där den också kommer att få arbeta frekvent. Jag är tekniskt insatt och kommer kunna lämna en bra slutrapport när informationen skall in.

3. Om jag får välja så blir det en stor. Det skulle underlätta för att tillgodose behovet. Vi har även16a uttag.
 
1: Jag kommer använda högtryckstvätten främst till att tvätta bilarna. Men även spola av taken och huset. Behöver måla om gästhuset.

2: Jag är en väldigt noggrann person som gärna grottar ner mig i detaljer sitter och läser instruktionsböcker osv. Därför hade jag också recenserat högtryckstvätten väldigt noggrant.

3: Jag hade behövt en mellan/stor högtryckstvätt. Jag har 16amp i garaget så inga problem med att driva den.
 
Med ett nytt hus som håller på att byggas på en arbetar lön så är min budget sträckt till max så investerings kontot för nya maskiner är stängt.
Får man välja så gärna en mellan eller en lite större maskin;)
 
1. Det kommer att användas främst till att tvätta bil men antagligen också lite annat som t.ex. altan och all de saker som små barn har en tendens att smutsa ned rejält ute.
2. Har länge haft behov av en högtryckstvätt så kommer att använda den flitigt. Bor också med 2 barn och fru i en villa på landet så kommer antagligen att testa saker som även är relevant för andra hör på byggahus.
3. Skulle föredra en stor men kan även tänka mig en mellan eller t.o.m. en liten.
 
1. Tvättat bilar samt div. maskiner.
2. Min 2 år & 1 vecka gamla tvätt gick sönder och garantin hade gått ut säger dem med 6 dagar....
3. Mellan storlek räcker gått
 
1. Altan, mossbelagt plasttak över altanen, två bilar, solpaneler och glasen på ett växthus kommer att få sina duschar. Kommer nog även att spola av betongpannorna på taket till huset och garaget.

2. Vi har länge tittat på högtryckstvättar men tyckt att de varit för dyra och prioriterat andra inköp av verktyg och maskiner istället. Behovet finns som sagt och vinner jag kommer maskinen användas flitigt och bli grundligt rescenserad.

3. En stor känns kanske lite overkill för vårt behov så en liten eller mellan borde räcka. Svårt att veta då vi inte haft någon förut och vet vad som krävs.
 
1. Framförallt till att tvätta bilen men en tvätt av trallen på baksidan vore också välbehövligt!
2. Jobbar framför dator och renoverar ett hus på fritiden, kommer kunna testa den flitigt men även rapportera in resultatet.
3. Jag är i behov av en mellan/stor högtryckstvätt :)
 
1. Göra rent, renare, renast! Det skulle sprutas, borstas och sköljas, på allt som en gång varit nytt.
2. Ett test är inte ett test innan det testats på riktigt. Normal användning över ett helt år där alla funktioner provas för alla möjliga ändamål krävs för att en "vanlig" användae ska kunna skapa sig en uppfattning om maskinens prestanda. Och för att jag gillar att testa och dokumentera.
3. Liten eller mellan
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Med hus på landet finns alltid ett behov av att tvätta något.
Om jag vinner skulle den nya tvätten få ersätta de två utslitna Kärcher tvättarna som står trötta i garaget.
Tvätten kommer främst att få arbeta med att tvätta våra bilar, vårt växthus och altan.
Utöver detta finns allehanda sysslor där en högtryckstvätt kommer få bekänna färg.

Som den kräsne ingenjör jag är, tror jag att jag är en lämplig "testare" och kommer att kunna ge ett ärligt omdöme av maskinen.

Till mina behov skulle en maskin i klassen mellan eller stor passa bäst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.