Detta verkar ju vara en riktigt prisvärd rackare! Har lite funderingar över installationen och placering av laddstationen bara. Det behövs lite raksträcka innan laddstationen eftersom den följer begränsningskabeln, eller hur?
Vet någon här hur lång raksträcka den behöver till vänster och till höger om laddaren?
Kan det vara inner-/ytterhörn precis vid laddaren på någon sida?
 
i installations manualen står där att det ska vara rakt före och efter med ca 150cm. Min står faktiskt så...tror jag, kanske inte 150cm men 120 antar jag, det brukar gå att nalla lite på måtten men det får man testa sig fram på. Förstår att dom vill ha gott mått för att garantera att det funkar. Hemma har jag en Worx Landroid M och den har jag en helt "lagvidrig" placering av. men det funkar ändå. Så du får väl testa dig fram. om man viker av för tidigt innan laddstation kan den ju rent tekniskt komma in snett och då träffar den inte laddbläcken. ut ur basen kan det va viktigt vid kantklippning, men.....jag skulle tro man kan testa som sagt. Om du gör det så delge gärna dina kunskaper med oss här.
 
  • Gilla
Ulk_Upp
  • Laddar…
Är det någon större skillnad på LX 790i och 812i förutom ultraljudsensor?

Bortsett från ett litet äppelträd så har jag ingenting som "sticker upp" på min gräsmatta. Jag antar att ultraljudsensorn mestadels (endast?) är till för att den inte ska köra in i saker lika ofta?

Är det värt ytterligare 1500kr för 812i (6000kr) jämfört med 790i (4500kr)?
 
Kalendern
N nu1mlock skrev:
Är det någon större skillnad på LX 790i och 812i förutom ultraljudsensor?

Bortsett från ett litet äppelträd så har jag ingenting som "sticker upp" på min gräsmatta. Jag antar att ultraljudsensorn mestadels (endast?) är till för att den inte ska köra in i saker lika ofta?

Är det värt ytterligare 1500kr för 812i (6000kr) jämfört med 790i (4500kr)?
Vart hittar du 790i?
Mvh
 
Jag har bara ögnat igenom detta på deras hemsida https://landxcape-robotics.com/sv/
Och det ser likadant ut 600kvm 18cm klipp samma batteri mm.
Med mina ögnande ögon ser det ut som om det bara är ulraljudet.
Ja och förstås Bauhaus (om du handlar den där) deras garanti på 5 år.
 
  • Gilla
nu1mlock
  • Laddar…
Nej, nu blev det jättesvårt. Jag hade tänkt köpa en 812i, men då den är slut i mitt närmaste Bauhausvaruhus så blev jag lite fundersam över vilken robotgräsklippare som är bäst när valet ligger mellan LX 812i och Grouw L1200 (https://www.robotexperten.se/produkt/grouw-l1200-app-control-robotgraesklippare/) alternativt Grouw M900 (https://www.robotexperten.se/produkt/grouw-m900-app-control-robotgraesklippare/). Alla kostar 6000kr i skrivande stund.

Jag ber om ursäkt för att jag lånar tråden och pratar om andra märken och gräsklippare, men tänkte att det är okej eftersom jag jämför med just LX 812i som diskuteras i tråden.

Alla åsikter och erfarenheter uppskattas!

Edit: Jag ser nu att Grouw endast har blåtand för appen istället för wifi på 812i. Det känns som att man i sådana fall lika gärna kan skaffa en utan app om man ändå måste vara bredvid gräsklipparen för att använda appen.

Å andra sidan så vet jag inte vilka funktioner som faktiskt finns i appen för LX812I. Kan man se var den är? Ritas det upp någon karta? Får man notiser om något händer? Eller är det endast för att göra inställningarna och inget mer? I sådana fall så skulle det ju funka med blåtand om konfigurering är det enda den används för.
 
Tänk på att du får en worx #under cover# när du köper en 812i. vem gör Grouw? Vet iaf attt Worx gör kvalitet.
När det gäller appen så använder jag bara den. Rör inte ens maskinen. Startar stoppar pausar. Du uppdaterar firmware via den, eller som min, den hade uppdaterat sig själv. schemat är ju busenkelt med appen. Jag skulle inte vilja vara utan den.
Har du ingen wifi…..ja då spelar det ju ingen roll. Maskinen kanske hamnar utanför din wifis område men så fort den kommer in igen så pratar den med nätet. Tror absolut inte att du ångrar dig med Landxcapen
 
Jag bestämde mig för en 812i trots prishöjningen just pga. mobilappen. Jag har ett relativt halv-smart hem och är van med att dammsugare och annat ger mig notifikationer på mobilen när dammsugaren behöver tömmas eller har fastnat någonstans. Jag har ingen lust att behöva kolla till så att gräsklipparen inte har fastnat eller tappat bort sig varje dag, varken i början eller efter efter flera fungerande veckor.

Jag har WiFi-täckning över hela tomten så det är bara positivt. Jag syftade mer på att en app för blåtand var onödigt och att man lika gärna kan vara helt utan app om man ändå måste stå bredvid gräsklipparen för att använda appen (blåtand har så kort räckvidd).
 
Jag e säker på att du inte ångrar dig. Jag kan sitta på jobbet o starta den någon extra gång då jag tex har lagt på gödning då det växer som fasen. lätt som en plätt. Du får också meddelande när den går ut går tillbaka osv direkt i telefonen. Smidigt va ordet!
 
Om man nu ska va smart så ska man ju sätta schemat på 2x1:45+1:05=4:35 Tim.
Sätter man då 4:30 så får man ut mest av de timmarna på schemat. Eller?
1.45 är den ute och 1.05 laddar den ungefär.
 
Jag har problem. Så fort jag installerade slingan osv och slår på klipparen så går den direkt i off läge. Oavsett vad jag trycker efter jag slår på den så är det offläge efter någon sekund.

Innan installation av slinga osv har jag kopplat den tI’ll Wi-Fi och kunnat greja. Nu när den laddat 30 min är det bara offläge hela tiden.

Vad är fel?
 
Har du fast grönt sken i laddaren? Gör den likadant om den står i laddaren eller utanför? Om du kopplar bort slingan igen, funkar den då? Här du några meter Lina kvar så testa att bara lägga en liten ruta, testslinga o se om det funkar
 
Den blinkar grönt station då den laddar. Tar jag bort den så är det fast grönt sken.

oavsett var den står så fort jag slår på den så kommer texten off rullande så stänger den av.

Åkte hem från landet med klipparen i bilen. Tänkte ev reklamera den på Bauhaus i mon. Ska prova hemma då jag har slinga från Worx 790 där den funkade i 5 min test förra veckan.
 
Den ska bli still grön när den är färdiglagad vilket tar ca 1 Tim från tom. Testa med en liten slinga. Funkar ofta med vänlig lampskärm tex. Så det inte är slingan bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.