Jag skall använda högtryckstvätten till bland annat biltvätt, tvätt av stenplattor, rengöra taket, trallen, vi har även en gammal sjöstensmur mot grannen som ska få sig en rengöring, mycket mossa växer det här. Jag skulle ha behov av en medel eller kraftig högtryckstvätt. En med praktiska tillbehör hade jag velat ha :)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
1) Fasaden ska målas om, altanen ska tvättas samt borttagning av mossa varstans. Vill även ha möjlighet till vardagsgrejer som biltvätt

2) Jag har flera projekt som denna kommer att användas på. Jag är även mån om att köpa ok grejer mot ändamålet som är hållbara i relation till pris. Min recension skulle ge en bra helhetsbild av produkten med för och nackdelar. Kommer testas i sommarstugemiljö

3) mellan eller mindre, gärna med funktion att kunna montera rengöringsmedel direkt
 
Redigerat:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Hej

Jag är gärna med och testar min gamla har gått sönder och jag har verkligen behov av en ny.
1. Jag kommer att spola av bilarna. Har två km grusväg till huset och en av bilarna är en Suzuki jimny som det blir en hel del terrängkörning med.
Sedan spola ur avlopp och tvätta altan.
Jag håller också på att gräva en regnvattenbrunn som behöver spola ur.
Vår och höst tvättar vi växthuset innan och utan.
Jag brukar även spola av vildsvinen innan jag tar ut dom så det inte är så skitiga.
Och mycket mer!
2. Som ni ser så kommer jag att använda tvätten till mycket olika saker och pressa den till dess gräns. Jag har en förmåga att tänka utanför boxen så jag kommer komma på användningsområden som ingen har tänkt på.
3. Jag tar gärna en stor men nöjer mig med en mellan om det bara finns det.

Mvh
Christian
 
Har precis lagt 100m2 trall som är i kommande behov av tvättning i framtiden. Har mycket stenplattor som är mossbeklädda, uppfart och kantsten som är i behov av uppfräschning.
Cyklar och bilar som behöver sköljas av till och från.
Men vi är småbarnsföräldrar så pengarna prioriteras på annat...
Men om vi skulle vinna så kommer jag och min sambo att sammanställa våra körningar av högtrycken och lämna en utförlig och roande rapport
Behovet hos oss skulle vara en mellan/stor
 
1. Jag ska använda den till biltvätt, trall och marksten.
2. Har kört slut på min nuvarande högtryckstvätt och har tittat efter en ersättare ett tag. Läste ert utförliga test och fastnade verkligen för pw360. Min nuvarande är en Kärcher men skulle gärna testa hur länge en Husqvarna håller denna gång. Färgen på den skulle dessutom matcha fint med fondväggen i garaget!
3. Mellan/stor.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Hej
Städa hönshus med tillhörande inredning.
Jag använder högtrycks tvätt ofta och då.går den länge ofta 5 till 8 tim per gång så.den kommer bli grundligt utvärderad.

En stor

Mvh
Anders
 
1. Jag behöver en för att tvätta 100 m2 trall. Stenuppfart och stödmur.
2. Har flera olika material som behöver testas.
3. Mellan.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.
Den kommer användas till allt och lite till!
Mossig uppfart, betongplatta vid uterummet, stenlagda gångar runt huset, alger på tegelfasaden, skölja av bilen och sandiga barn.
Sen planeras även ett bygge av trädäck som kommer behöva underhåll det med

Eftersom vi har så många användningsområden kan vi ge en nyanserad recension av högtryckstvätten.

Ju starkare desto snabbare skrivs det. Med två småbarn som kräver uppmärksamhet så kan man inte lägga för mycket tid på annat. Då vill man få jobbet gjort så bra och så snabbt som möjligt.
 
1. Tvätta altan, garageuppfart, bil, motorcykel mm.
2. Nybliven husägare som är i behov av högtryckstvätt. Perfekt vid bilrenovering.
3. Liten eller mellan hade nog varit bäst!
 
S
1. Har altaner, gamla gångar med sjösten, fasad,tak och bilen som alla behöver en sväng eller tre med tvättning.

2. Har ärvt pappas gamla högtryckstvätt ( ca 15 år gammal nilfisk) som har funkat perfekt men den "tappar" trycket. Det hade varit intressant att få prova en nyare och faktiskt få rent ytorna man spolar av. Mina gångar med sjöstensmossa plattor kommer bli en utmaning.

3. Olika stora projekt så en liten hade varit toppen till vissa och en mellan/stor till andra
 
J
1. Altan, stengång, mossa och lera; användningsområdena är flera. Och även om någon luktar usch, ska den inte användas son dusch.
2. Se ovan. Behövs mer motivering?
3. Liten högtryckstvätt.
 
Hej! Är ny här på byggahus och även som husägare. Det är mycket nytt man får lära sig och testa nu. En högtryckstvätt står högt upp på lista nu då jag behöver att tvätta av alltan taket. Sen står sten plattorna och uppfarten på tur. Jag är inte så insatt i vilken högtryckstvätt märke som är bäst (har inte hunnit läsa testet än) vilket gör mig till en ganska opartisk bedömare. Jag antar att jag skulle behöva en liten till mellan.
 
1. Två bilar som rullar många mil och behöver regelbunden tvätt.
En tegelfasad med påväxt som behöver tvättas.
Ett stort tralldäck som behöver städas.
Avloppsrören i källaren behöver rensas en gång om året så en högtryckstvätt man kan koppla rensslang till hade sparat många kronor.

2. Med en stor variation av uppgifter att utsätta högtryckstvätten för kan jag ge en bred recension på många områden.

3. Mellan räcker men en stor går bra det med.
 
1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

1 Underhålla det nybyggda trädäcket på 180 kvadratmeter och tvätta bilarna är väl det främsta men finns ju mycket annat såklart.
2 Kommer att använda den flitigt så det kommer att bli ett bra underlag för testet.
3 Borde räcka med en mellan till det jag ska göra
 
På jobbet finns ett antal kärcher högtryckar som är på reparation lite då och då!
Ska vara tre styck i normala fall men ofta är nånn trasig.
Dom flesta är pro varianter men ganska små.

Dom går från 1/2 till 1 timma varje vardag och blir ganska misshandlade.

För att ersätta en krävs en en halvstor proffs högtryck. Gärna med rotormunstycke.
Helst inte Kärcher.. Gärna tex. en Kränzle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.