Hur kan Byggahus.se ta in annons om Bitcoin som är ett rent bedrägeri. Man använder sig bl.a av kändisar utan deras medgivande. Ni borde ha läst om detta in andra organ.
Säg åt er annonsförsäljare att vara påläst och släng ut den här annonsen.

Hacke
 
Kolla hur reklamfunktionen fungerar:D:D
Sök några gånger på Google och vingmutter och besök de sajterna som har det.
Sedan kan du kolla på Byggahus vilken reklam som visas:cool:
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
MultiMan
Byggahus har ingen direkt kontroll över dessa Google-annonsers innehåll. Gör som jag, klicka på krysset i övre högra hörnet på annonsen och tala om för Google varför du inte vill se den längre, så slipper du.
 
Jag förväntar mig att BH är seriösa och intresserade av att hålla sina flöden fria från bedrägeriförsök.
 
suck. hur förväntar ni er att BH ska klara av det är google inte ens lyckas. läs på hur annonseringen fungerar innan ni skriker varg helt felaktigt.
 
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
Per och marlen kan blockera dessa annonser men då byter annonsörerna bara avsändaradres.
PM a per så blockerar han

Protte
 
Google är intresserade av rapporter från sina kunder. Dagens Nyheter är intresserade av mina rapporter om falska annonser, och kommunicerar med Google.
 
G
P pege01 skrev:
Google är intresserade av rapporter från sina kunder. Dagens Nyheter är intresserade av mina rapporter om falska annonser, och kommunicerar med Google.
Men sluta hyperventilera och ta en "chill pill".


Sedan är bitcoin inte "ett rent bedrägeri" som du verkar fått för dig, eller har du blivit grundlurad på pengar genom bitcoin för att du inte förstår hur det funkar?
 
P pege01 skrev:
Google är intresserade av rapporter från sina kunder. Dagens Nyheter är intresserade av mina rapporter om falska annonser, och kommunicerar med Google.
Då rapporterar man, behövs ingen tråd om man vet hur den här typen av reklambanner fungerar. Oftast har man gjort något relaterat till reklamen, kanske sökt på Bitcoin för att se vad det är och vips dyker det upp reklam om det när du är på andra sajter.
Skaffa gärna lite mera kunskap om hur du kan undvika det, men att helt komma ifrån det är i princip omöjligt även med någon form av AD-blocket.
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Som redan skrivits
Reklam på olika sidor känner av bad du surfat in på tidigare och anpassar reklamen därefter
Vet inte exakt hur det fungerar men tror att det är cookies från andra sidor som lagras på din dator
Jag får mest reklam om byggvaror och verktyg
 
Normalt sett betalar annonsören för riktade annonser till de som bör vara intresserade.
Men dessa pushar ut till alla, med förhoppning att lura någon.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Sedan är bitcoin inte "ett rent bedrägeri" som du verkar fått för dig, eller har du blivit grundlurad på pengar genom bitcoin för att du inte förstår hur det funkar?
Denna typ av annons och mail med besked att "mitt" bitcoinkonto nu har xx tusenlappar, som jag kan få ut.
"Bara" jag betalar en avgift på några tusenlappar och efter detta behöver betala några till, tills jag inte vill betala mer och förstår att nu har jag blivit lurad. Lurad av några som inte går att komma åt, för de gömmer sig där lagen inte når dem.
 
Tack för rapporten.

Vi blockar och rapporterar hela tiden nya fejkannonser i Googles annonssystem Google AdSense och Google Ad Manager. Annonserna innehåller ofta bild och namn på en kändis som Rheborg, Benny Andersson, Leif GW Persson eller Petter Stordalen. Vi blockar och rapporterar dessa så fort vi kan men de återkommer hela tiden i nya skepnader från nya avsändardomäner.

Vi har nu också blockat känsliga kategorier som "sensationalism" och "bli rik snabbt", hoppas det får genomslag. Bifogar en bild som visar sex nya annonser idag med ordet Rheborg i sig.

Granskningsskärm med blockerade fejkannonser där namnet Rheborg nämns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.