1. Tvätta fasad på hus och garage. Tvätta takpannor från mossa. Tvätta stenplattor på uppfart och på uteplats. Ta bort mossa på stenhäll på baksidan. Tvätta 2 bilar och ett antal cyklar.
2. Får tillträde till vårt första hus om 2 veckor. Ett 60-tals hus med stort behov av renovering. Finns många olika projekt på huset som skulle fungera bra som recensionsunderlag.
3. En stor helst.
 
Jag är gärna testpilot, skulle gärna testa en av mellan eller liten storlek då jag nog skulle vilja kunna ta med den till landet enkelt. Mest kommer den användas till att göra rent hus och altan samt båt och altan på landet, och annat man skulle säkert kommer komma på
 
1. Jag skulle tvätta stenplattor. Ett större trädäck. Mina två bilar. Hela familjens cyklar. Fasadtvätt på huset.
2. Jag är verkligen i behov av en högtryckstvätt men det är svårt när sambon mist jobbet i och med corona. Skulle underlätta de nödvändiga projekt vi har med huset i sommar.
3. Helst stor men mellan skulle nog räcka precis lika bra för oss egentligen!
 
Hej!

1. Jag skulle börja med att tvätta vår fasad som jag inte tror har blivit tvättad sedan huset byggdes 1957. Förra ägarna var lite(läs väldigt) slarviga med färgen när de målade om nocken. Kan vara så att det faktiskt är mer färg på tegelkrossefasaden än virket ovanför. Skickar med en bild som referens.

2. Sen vi köpte hus och flyttade in för snart 3 år sen har jag läst alla recensioner som jag har hittat på nätet om högtryckstvättar. Jag har fortfarande beslutsångest om vilken jag vill ha. Jag skulle kunna recensera en själv så kan jag iallafall bedöma en själv utan att ha mer beslutsångest om vilken jag ska skaffa.

3. Den stora Boschen är mest intressant för jag skulle gissa på att de mindre inte klarar få bort färgen. Och just Boschen för att jag är ganska kort så en kort pistol snarare är ett plus än ett minus.
 
  • Otvättad tegelkrossfasad med slarvigt påförd färg och trädetaljer ovanför.
1. Rengöra Trall, Betongsten på uteplatser, marktegel i växthus och plastbåt
2. Kommer att kunna testa under längre tid på flera olika sätt.
3. Stor eller mellan, helst Stor.

Mvh

Åke
 
1. Jag skulle använda högtryckstvätten till allehanda projekt. Tex att tvätta bilen, vår gång av marksten som börjar bli rejält smutsig, vårt trädäck som snarast behöver en uppfräschning..

2. Jag anser mig vara en lämplig testpilot då projekten som kräver/underlättas med hjälp av en högtryckstvätt börjar bli många så den skulle användas flitigt om en blev min!

3. Storlek spelar ingen större roll, men som den svensk man är så skulle en mellanstor vara lagom;)
 
1. Skulle användas till biltvätt och övrig rengöring hus och trädgård. Har även en riktig smutsig byggställning att ge mig på och ett riktigt smutsigt staket.

2. För att jag är otroligt intresserad av praktiska maskiner , har dn extra gnista för kvalite och saker som håller hög funktion och är rejält genomtänkta . Som en lång stålspunnen slang eller ett riktigt bra munstycke.

3. Är intresserad av en mellan eller stor !
 
Hej
Gärna Högtryckstvätt Mellan.
Tvättar Familjefartyget,Däck,Skrov o Maskinrum.
Och lilla Familjebilen.
Pensionär med gott om tid att Kritisera allt.
Föredrar Funktion framför Design.
Mångårig vana med nästan alla sorters städning-rengöring. Stort vit och blått fartyg förtöjt vid brygga, med skog i bakgrunden. Vit Smart Fortwo parkerad framför en byggnad, används för rengöring av pensionär.
Mvh Leffe.
 
1. Vi kommer att tvätta
- Vår roddbåt
- Våra bilar
- Vår veranda

2. Vi har precis köpt och flyttat in i vårt första hus och tror att vi kan testa en högtryckstvätt ur många olika perspektiv som gör att det blir ett brett och allsidig test. Sedan gillar jag att utforska och prova använda maskiner och verktyg på nya sätt.

3. Är intresserad mellan/stor !

Mvh Jocke
 
Vill använda en till att göra rent cyklar/Bilen. Skulle bara kanon att ha en lite mindre som man kan ”blåsa av kidsens cyklar” och bilen ibland. Så en liten skulle bli perfekt!
 
1: Tvätten kommer huvudsakligen användas till fordon, bl.a. bil och fyrhjuling.
Även rejält nedsmutsade verktyg och maskiner som gräsklippare och skottkärra kommer rengöras.

2: Jag gillar att ha långsiktliga projekt att "bokföra" och följa upp. Jag har ett sinne för detaljer och är bra på att skriva, både kortfattat och utlagt.
Så har jag ingen högtryckstvätt heller, svärfar får äntligen ha sin ifred om jag testar en från Byggahus!

3: En liten eller mellan passar behoven hos oss.
 
En högtryckstvätt har jag alltid önskat mig. Så många användningsområden :)
En liten eller mellan räcker gott till mig
 
1. Har 100+ kvm altan med miljarder vinklar och vrår som nu fyller 5 och är i behov av uppfräschning. Soptunnorna! Cyklar.
2. För att jag klarat mig hittills genom att låna andras... aldrig ägt en egen men länge velat ha.
3. Helst stor tror jag, men inte så viktigt. Skulle vara kul att testa en egen oavsett.
 
thomasse
Som nybliven ägare till en grovplanerad tomt, så tänkte vi ta upp alla tusentals stenar ur tomten och göra en mur av dessa, det hade varit trevligt att kunna tvätta av dom innan vi bygger muren med en högtryckstvätt.

Eftersom jag oftast måste ta bilder på alla projekt jag gör och lägga ut på sociala medier, så skulle den få lite extra uppmärksamhet. Det är vad jag kallar win-win!

Jag tror att en stor skulle klara grovjobbet, tydligen lerbotten som funnits längre än människan har vandrat på jorden, så det krävs nog ett högt tryck!
 
1. Tvätta det mesta man gör som hus/båt/sommarstugeägare. Dvs trall/fasad/tak/stenläggning/båtar/bilar/stenhällar m.m.
2. Använder ht-tvätt regelbundet. Mångårig erfarenhet av att testa/utvärdera produkter i mitt jobb även om jag numera jobbar på marknadssidan. (Dock inga konsumentprodukter)
3. Började med en liten Biltema tvätt som brann upp. Är inne på julas mellanmodell som dock börjar lukta bränt efter efter någon halvtimme/ timmes användning. Är ute efter en större modell som klarar lite längre kontinuerlig drift.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.