Har en cross att tvätta.
Mellanmodell skulle passa perfekt.
 
Ny villa, ny på Byggahus, ingen högtryckstvätt!
1. Tegelfasad från 1920, plattor, plasttak, sopkärl.
2. Total nybörjare som kommer göra alla fel för övriga läsare att skratta åt.
3. Liten/mellan så jag inte förstör något.
 
Hej på er,
Tack för super tester och reportage, de är alltid till god hjälp! Fint initiativ med ht-tvättarna.
Gärna blir jag testare, jag behöver en mindre, stabil och hållbar Högtryckstvätt som ska användas av mig, en tjej. Den behövs till regelbunden biltvätt året om, trall- och fasadtvätt.
Min favorit är Husqvarna PW 360, men jag är glad att använda vilkensom ni tycker passar till en tjej.
Hälsningar Pia
 
Jag skulle kunna tänka mig att testa en stor tvätt som gärna har lång slang då jag har både bilar och släpvagnar som behöver tvättas allt som oftast, trall som behöver rengöras med jämna mellanrum, ett gammalt stall som skulle må bra av att rengöras ordentligt en gång samt gammalt (mer än 50 år) tegeltak på cirka 200 m² uthus taket är säkert 400 m² samt diverse andra betonggolv som behöver rengöras och ett avlopp som behöver spolas rent.
 
1). 125 kvm trall, husfasad, bilar, mountainbikes, båt och kanoter.

2) Jag är notorisk pryltestare och gillar att analysera produkters kvalitet i relation till pris.

3) Jag skulle nog behöva stor eller iaf en mellan-modell.
 
A
Skulle byta ut min befintliga som läcker och tappar trycket. Använder till altantvätt bland annat och jaga barnen en solig sommardag. Behöver en mellan för att vinna vattenkriget och få bort alger.
 
1. Vi kommer att flytta till vårt första hus som är ett renoveringsobjekt till hösten. Där finns det en tråkig uppfart samt mycket detaljer på tomten där naturen har satt sin glans. Fram tills dess bor vi hos min mor som bor i villa där fasaden behövs målas om. Även biltvätt.

2. Vi kommer att ha många användningsområden där vi kan utvärdera produkten. Min mot har en 20 år gammal Kärscher men den levererar inte alls som man önskar.

3. En mellanmodell duger bra. Även en mindre levererar säkert bättre med dagens teknik än den 20 år gamla min mor har.
 
1) Tvätta balkong, takpannor, altan samt bil.

2) Inte lämpligare än någon annan som ska bruka tvätten som en vanlig användare. Äger inte någon högtryckstvätt i dagsläget utan har lånat.

3) Mellan.
 
Mossa på tak!

Mossan sitter som berget något jag märkte när jag försökte använda min lilla lågpris tvätt. En lite Nilfisk som funkar bra vid biltvätt men verkligen inte är ämnad för tuffare jobb trots att reklamen påstod något annat

En ”riktig” högtryckstvätt vore en dröm både till tak och till stallet...

tack för era bra tester

Med vänlig hälsning,
Kennet
 
1. Skulle använda högtryckstvätten till att tvätta stenplattorna och spola av trall samt dra över bilen om jag vinner.
2. Van att skriva recensioner sedan tidigare så gör gladeligen detta åt er på denna produkten!
3. Det skulle nog vara mest lämpligt med en liten /mellan högtryckstvätt.

Tacksam för chansen! /Emil
 
1. Jag skulle använda den till att tvätta mitt stora tralldäck, tvätta bilen, spola av fasaden och grundligt rengöra min stentrappa.
2. Jag har ett stort behov av att tvätta av många olika ytor och kommer därför kunna testa tvätten på många olika användningsområden. Har gått i tankarna att införskaffa en högtryckstvätt i sommar, så det hade passat perfekt.
3. Tror en mellan eller stor hade passat mina behov perfekt.
 
Åh va roligt det hade varit att få vinna en högtryckstvätt och få ge den till min underbara far:heart:. Efter att ha råkat ut för några olyckor senaste tiden har han inte samma styrka och ork som tidigare men kämpar på med alla dom sysslor som finns när man bor i hus på landet.

Tyvärr gick hans gamla Kärcher sönder för nån vecka sedan när han skulle rengöra altanen och han orkade inte skrubba för hand och det gjorde ont i hjärtat att se besvikelsen i hans ögon när han inte klarade av det:cry:. Så därför hade det varit så uppskattat att få vinna så att han kan fortsätta med att kunna tvätta altanen, stenplattorna, bil och traktor och så passar nog även jag på att låna den för att tvätta båten. Med tanke på hans handikapp så är det viktigaste att högtryckstvätten inte är allt för tung och otymplig att hantera.

/Martin
 
Lång asfalterad garageuppfart och uppställningsplats till huset. Stora träd runt om som ger skugga och är perfekta för att få mossan att trivas. Sjösten runt alla hus o uthus tenderar att växa igen av mossa ganska snart. Kräver konstant rengöring av krafter större än mina armar. Bilar, båtar, trädgårdsmaskiner kräver ständig rengöring då de används flitigt och i alla väder. Altanens trädäck har jag gett upp hoppet på- den får bli naturligt mörk. Har en liten högtryckstvätt, men den rår inte riktigt på asfalten och stenplattorna, så en mellanstor vore drömmen att vinna. Har tyvärr ingen "Handy-man" som fixar åt mig, så måste försöka själv. Att skriva och berätta hur maskinen funkar är det minsta problemet.
 
1. Jag skulle använda den till : tvätta bilen, tvätta altangolvet , tvätta tegelfasaden , tvätta bort mossa från berg

2. Blir nybliven husägare om 2 veckor och skulle verkligen behöva en högtryck. Den kommer bli stjärnan i huset

3. mellan eller stor skulle passa bäst
 
Tack för ett bra första test av högtryckstvättar. Jag skulle hemskt gärna vara delaktig i långtidstestet då det finns en hel del saker jag skulle vilja komplettera testet med. Bla saknar jag uppföljning med tillverkarna map på saker som inte verkar fungera som väntat. Läs exempelvis Husqvarnas slangfunktion. Eller de olika tillbehören samt hur vattenmängd vs tryck påverkar resultat etc.

Jag har nyligen blivit stugägare och har plötsligt fått ett mycket stort behov av en högtryckstvätt.
stugan ska renoveras och min sambo som dokumenterar hela projektet på Instagram kräver att stugan är presentabel

1.Om jag får äran att delta i långtidsutvärderingen kommer maskinen utsättas för en mängd varierande uppgifter. Den kommer dels användas till att tvätta bil och motorcykel som ständigt dammas ner på grusvägarna här omkring samt fåglar som envisas med att uträtta sina behov efter eget tycke
Men den kommer även att behöva bekänna färg då jag kommer använda den för trall, stentrappa/plattor, staket, husgrund etc.

2. Vi är lämpliga testpersoner då vi är två krävande ingenjörer som älskar att hålla rent och snyggt. Maskinen kommer utsättas för en stor variation av uppgifter som vi ser fram emot att ta itu med när vi får en högtryckstvätt på plats.

3. Vi är främst intresserade av mellan maskinerna och då kanske primärt Husqvarna 360 modellen eller någon av de lite större maskinerna med enkla möjligheter att justera trycket vilket är viktigt då det ena stunden är stenplattor som ska tvättas och därefter motorcykel som kräver lågt tryck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.