Verkar som om vår matta växer otroligt fort nu, 750n hinner inte med 600m2 på 4dagar mellan 11-20 längre :oops:
 
S Svedis skrev:
Verkar som om vår matta växer otroligt fort nu, 750n hinner inte med 600m2 på 4dagar mellan 11-20 längre :oops:
Har du en komplicerad trädgård? :thinking:
 
G golfgreen skrev:
Har du en komplicerad trädgård? :thinking:
Inte precis tycker jag
 
  • Skärmdump av en suddig satellitbild från Google Maps med en utritad figur på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Svedis skrev:
Verkar som om vår matta växer otroligt fort nu, 750n hinner inte med 600m2 på 4dagar mellan 11-20 längre :oops:
Då får du utöka klippningen med ytterligare en dag. Normalt att klipptider/dagar får justeras efter grästillväxten.
 
Har nu levt det ljuva livet som robotgräsklipparägare i typ tre veckor. Men idag blev jag bekymrad. :thinking:

Billy hade inte gått ut nu ikväll så jag gick och kollade. På displayen visas Gardena-loggan och sedan startar den om ser det ut som, logga, omstart. logga. omstart osv. i en evig loop. Jag kan inte komma in i menyerna och om jag stänger av den och startar den så börjar karusellen med loggan igen. Om jag trycker "Stop" så kommer jag in i menyn och då kan jag starta en klippning manuellt men den hoppar inte på schemat om jag sedan parkerar den. Då börjar den blinka igen.

Dioden lyser vackert grön så det är inget med slingorna. Och jag ska kanske nämna också att det inte varit någon åska eller nederbörd här den senaste tiden.

För mig skriker det elfel men det är bara en killgissning, Är det någon som vet? Jag som var så lycklig... :(
 
Redigerat:
A
Fick upp en notis ”låg batterinivå”. Gick in på appen och ser att den håller på att flytta till startpunkt. Sen dör den? Vad kan det vara för fel? Får den ingen bra kontakt i stationen?
 
Min Gardena 750 verkar vilja strula lite. Vet någon vad följande kan bero på? Jag har ställt den på schema varje dag säg ifrån kl 08.00, men jag får nu dagligen gå ut och trycka igång den själv, det står endast ”redo” när jag öppnar locket. Jätte konstigt. Då var klockan 08.30 precis när jag var ute och den hade inte gått ut ännu, vet något vad det kan bero på? Tacksam för svar. Tack!
 
Okej proffsen, nu gäller det.

Har ca 800kvm gräsmatta där min trotjänare Worx börjar ge upp. Konstgjord andning på den känns uteslutet.

Funderar på en 1250 eller en 1600 Sileno. En rätt enkel gräsmatta med svag lutning mot vägen, markerat med blått.
En rejälare stigning mot pumphuset men den klarar iaf min worx utan problem, markerat med rosa.

Gul fyrkant är nuvarande placering av laddstation.

Vad tror ni, borde 1250 räcka, vi är ju vana att en 1000kvm Worx karvar kunt "jämnt".

Satellitbild över gräsmatta markerad med blå och rosa linjer och en gul fyrkant för laddstationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, du trycket väl på huvudyta och på startknappen innan du stänger locket?

/John
 
M
Behöver man dra fast knivarna på disken innan man börjar köra med en ny klippare direkt ur förpackningen? Knivarna är lösa och skruvarna är inte fastdragna och det är något som skramlar när den stöter på lite högre gräs (5-7cm, klipparen står på 4cm).
 
M Markarbetaren skrev:
Behöver man dra fast knivarna på disken innan man börjar köra med en ny klippare direkt ur förpackningen? Knivarna är lösa och skruvarna är inte fastdragna och det är något som skramlar när den stöter på lite högre gräs (5-7cm, klipparen står på 4cm).

Låter skumt att skruvarna inte skulle vara åtdragna från fabrik. De ska dras och spännas med normalt handkraft. Knivarna ska lätt rotera runt skruven.
 
M
E etompau skrev:
Låter skumt att skruvarna inte skulle vara åtdragna från fabrik. De ska dras och spännas med normalt handkraft. Knivarna ska lätt rotera runt skruven.
Okej, så knivarna ska inte sitta fast i ett läge utan kunna röra sig?
 
M Markarbetaren skrev:
Okej, så knivarna ska inte sitta fast i ett läge utan kunna röra sig?
Svar ja.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M
Hur jobbar Gardenan med ytorna? Köpte mig en City 250 igår och har bara kört några timmar, testat, ändrat i menyn, så inget sammanhängande program direkt. Har 2 ytor med en passage mellan. Har ställt in A som ytan där laddaren står. B som corridor och antal M tills den börjar. Och C som yta och antal meter tills den börjar. Men den kör bara A hittills. Eller jobbar den så att den kör yta A på första laddningen, och sedan går över till B och C efter laddning?
 
M Markarbetaren skrev:
Hur jobbar Gardenan med ytorna? Köpte mig en City 250 igår och har bara kört några timmar, testat, ändrat i menyn, så inget sammanhängande program direkt. Har 2 ytor med en passage mellan. Har ställt in A som ytan där laddaren står. B som corridor och antal M tills den börjar. Och C som yta och antal meter tills den börjar. Men den kör bara A hittills. Eller jobbar den så att den kör yta A på första laddningen, och sedan går över till B och C efter laddning?
Har du anget % på de olika områdena? Tänk på att ha en låg % på corridor cut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.