Just nu kör jag med en kort mejsel. Det funkar ganska bra just här.

Fluffig katt bredvid en kort röd mejsel på stenlagd mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men när jag ska köra igång här så får jag nog gå över på en längre mejsel.

Ojämnt satt gatsten med gräs och ogräs som växer mellan stenarna, intill en yta av släta plattor och en hög med tegelsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fario och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Just nu kör jag med en kort mejsel. Det funkar ganska bra just här.

[bild]

Men när jag ska köra igång här så får jag nog gå över på en längre mejsel.

[bild]
Söt Mejsel. Bara lite ovanligt kattnamn :geek::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
När man gör en uteplats i sten och har snickare som samtidigt bygger en altan blir trädgården minst sagt brötig (på ren göteborgska), för att inte tala om full med skruv... gräsklippning har därför fått stå åt sidan, men idag gick jag iallafall över med grästrimmern. Hoppas att resten också klipps innan veckan tar slut, tufsiga gräsmattor ser så ovårdat ut! :sweat:
 
  • Gilla
uffen och 2 till
  • Laddar…
S
Växthuset är nästan färdigmurat nu och imorgon kommer det 4 ton jord på trottoaren/ uppfarten.

Ett pågående bygge av ett växthus i tegel med nästan färdigmurade väggar och ett skyddstak ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan färdigt växthus i tegel under byggnation med presenningar och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Luddis_1 och 7 till
  • Laddar…
Om någon vill belysa trädgården är det bra pris på Hide-a-lite Spot-It just nu. Köpte min för 700 i vintras :/. Tips :)
 
  • Skärmdump av prisjämförelse för Hide-a-Lite Spot It Multi 1 med lägsta pris 499 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Skyfflat ut grus runt odlingsbädden och planterat lite småblommor.
Har även stoppat ner lite grönt i odlingen men det har jag inga större förhoppningar om :rofl: Odlingsbädd med nyplanterade grönsaker och småblommor, omgivet av grus och under ett blommande träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Odlingsbädd med grus runtomkring, småblommor planterade, intill grått hus och blommande träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Skyfflat ut grus runt odlingsbädden och planterat lite småblommor.
Har även stoppat ner lite grönt i odlingen men det har jag inga större förhoppningar om :rofl:[bild] [bild]
Vad har du för underarbete under gångarna och vad är det för slags grus? Håller själv på att planera lite singel mellan odlingslådor.
 
Klaugust Klaugust skrev:
Vad har du för underarbete under gångarna och vad är det för slags grus? Håller själv på att planera lite singel mellan odlingslådor.
Det är ett riktigt fuskjobb! :D

Det som inte syns i bild är en lång grusgång som jag anlade förra året. Där grävde jag ur 20cm, markduk, ca 5cm 8-16 makadam och slutligen 8-16 singel.

Nu fuskade jag och grävde bara ur runt kanterna så inte gräset ska komma upp där. Sen la jag ut en markduk som jag slängde ut lite makdam på där det va som mest ojämnt, sen fyllde jag med 8-16 singel.
 
maah maah skrev:
Det är ett riktigt fuskjobb! :D

Det som inte syns i bild är en lång grusgång som jag anlade förra året. Där grävde jag ur 20cm, markduk, ca 5cm 8-16 makadam och slutligen 8-16 singel.

Nu fuskade jag och grävde bara ur runt kanterna så inte gräset ska komma upp där. Sen la jag ut en markduk som jag slängde ut lite makdam på där det va som mest ojämnt, sen fyllde jag med 8-16 singel.
Okej, det låter ju som ett snabbt och bra sätt att få det snyggt. Hur känns det än så länge då?
 
S
Köpa påsjord är inte min grej. :D
@Snigla

Lastbil tippandes ut en stor hög med jord på en uppfart nära häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stor hög med mörk påsjord på en uppfart bredvid gröna soptunnor och en bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Pörsk! Du glömde presenningen under!
 
  • Gilla
Mr.fluff och 1 till
  • Laddar…
S
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tyvärr är det återigen torrt i markerna och nödvändigt att vattna, morgon och kväll, ett område i taget.

Trädgård med bevattningssystem, rosa och gröna växter, lång exponering fångar vattnets rörelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är avslappnande att sitta och titta på vattnet efter dagens arbetspass i trädgården, roar mig med att leka med kameran. Lång exponering ger en annan bild av vattendropparna.

Spray av vatten över en grönskande trädgård med lång exponering som fångar vattendropparna i luften.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Köpa påsjord är inte min grej. :D
@Snigla

[bild]
[bild]
Och fjolla nu inte till det med grävare och kompisar. Skottkärra och spade!
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det sliter hårt på mejseln ;)
På knivar också.
 
  • En använd murarkniv med blå tejp på handtaget ligger på en svart yta med smuts och gräs på knivspetsen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.