Hon är med andra ord hemlös, om hon nu inte får bo i sitt garage?
Knepig situation, javisst, men jag hade nog låtit henne hållas. Kanske kontaktat barnen och låtit de se till att antingen ordna henne en lägenhet eller se till att garaget kan användas legalt som bostad. Hon vill ju uppenbarligen bo där.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 3 till
  • Laddar…
C Cider skrev:
Sluta bråka med tanten och skaffa dig något intresse, hobby eller dylikt. Livet är för kort för att slösas på kilometerlånga utläggningar (och vem orkar läsa dem?). Du kan ju formulera dig, så jag föreslår att du skriver en deckare, med mord och allt.

Varför så elak?
 
  • Gilla
Flamman och 15 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hon är med andra ord hemlös, om hon nu inte får bo i sitt garage?
Knepig situation, javisst, men jag hade nog låtit henne hållas. Kanske kontaktat barnen och låtit de se till att antingen ordna henne en lägenhet eller se till att garaget kan användas legalt som bostad. Hon vill ju uppenbarligen bo där.
Nej hon bor i en etta i stan annars.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
Låt tanten vara i fred. Hitta på något att göra. Ha sex med frun till exempel. Den enda gång jag skulle bry mig om det där är om jag skulle sälja en fastighet.
Jag är dock inte lesbisk så ha sex med frun ligger långt borta. Japp! Läs nya inlägget. Grannen sålde just sitt hus och de nya flyttade in igår. Hoppas de håller sig sams med henne som vi gör.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag tycker TS gjort allt rätt hittills, tom varit översnäll! Grannen är labil och mår inte bra. Det bästa är att låta henne vara i fred, om hon inte hittar på fler hyss,.,
Tack! Ja vi har väl kommit på i efterhand att vi kanske var lite för snälla. Speciellt det där med att hon sågade sönder ett fönster efter vi hade skrivit kontrakt. Men vi värderar en bra relation med våra grannar högt. Synd bara att inte hon gör detsamma.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
B Buggarebob skrev:
Jag är dock inte lesbisk så ha sex med frun ligger långt borta. Japp! Läs nya inlägget. Grannen sålde just sitt hus och de nya flyttade in igår. Hoppas de håller sig sams med henne som vi gör.
Ska bli intressant med uppdatering om hur det går med nya grannen. Jag befarar stor konflikt på nolltid.
 
P Pin skrev:
Ska bli intressant med uppdatering om hur det går med nya grannen. Jag befarar stor konflikt på nolltid.
Haha nej fyfan. Dessa är något yngre än oss, runt 22-23 år och min erfarenhet är att de inte hunnit bli en bitter gammal gubbe eller kärring än iaf. Hoppas på god grannsämja dem emellan. Dock är det ju osäkert för får Damen för sig något och inte gillar någon då gör hon allt för att jävlas. Tjejen verkar supertrevlig och killen trevlig och oerhört lugn. Men vad är det de säger; i de lugnaste vattnen haha
 
  • Gilla
Mats: Gårdsägare och 2 till
  • Laddar…
B Buggarebob skrev:
Haha nej fyfan. Dessa är något yngre än oss, runt 22-23 år och min erfarenhet är att de inte hunnit bli en bitter gammal gubbe eller kärring än iaf. Hoppas på god grannsämja dem emellan. Dock är det ju osäkert för får Damen för sig något och inte gillar någon då gör hon allt för att jävlas. Tjejen verkar supertrevlig och killen trevlig och oerhört lugn. Men vad är det de säger; i de lugnaste vattnen haha
Vet inte hur tantaluringen fungerar, men hon kanske retar sig på att de inte bryr sig om alla hennes påhitt.
Bra att du får trevliga grannar iaf! (y)
 
Oj, vilken historia. Knepigt för era grannar, men låt henne ha sin tomtgräns som hon behagar.

Det var väl tokigt av henne att sälja alla bostadshus, kan barnen ha haft önskemål om det för att få förskottsarv? Nu är hon kanske ledsen för att hon inte kan ha ett bostadshus där på sin barndomsgård? Det är nog mycket som spelar in.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår dig TS. Jag hade blivit galen om grannen hängde upp plastpåsar och skit för att markera tomtgräns, jag uppskattar en välskött och i alla fall hyggligt städad tomt till granne, inte en soptipp. Även om alla får göra (nästan) vad de vill så behöver jag inte gilla det.

Hade jag vart dig hade jag planterat en fin häck, runt 2m hög och en bit in på din tomt så du kommer åt att klippa på båda sidorna utan att gå på hennes tomt.

Men det här med att hon sover i garaget skulle jag släppa om jag vore dig. Det är hennes ensak tycker jag.
 
  • Gilla
Kronprinsen och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ironi antar jag. Då det är TS som behöver kramar och mediciner ;)

Stämmer in i den kören. Förstår att tanten vill markera med en sån granne...
Vad har TS gjort som är dåligt menar du? I den här sortens berättelser finns det alltid två sidor av myntet men såvitt vi vet har TS varit mer tillmötesgående än vad man bör vara som granne.

Bara det att man nitiskt sätter upp gränspinnar m.h.a. skräp visar starka tecken på en viss personlighet som är... knepig, om vi uttrycker oss så. Om du tycker att det är okej att markera sin tomtgräns på det viset tillhör du en stor minoritet och för dina grannars skull hoppas jag att du inte själv beter dig så illa. Ja, man kan sätta upp plank eller dyl om man bryr sig men det betyder inte att grannens beteende är okej.

Angående den knepiga personligheten så verkar den bekräftas av det påstådda beteendet av grannen i TSs långa inlägg högre upp. Men du kanske tycker det är rimligt att vandalisering? För att markera mot TS menar jag...

C Cider skrev:
Sluta bråka med tanten och skaffa dig något intresse, hobby eller dylikt. Livet är för kort för att slösas på kilometerlånga utläggningar (och vem orkar läsa dem?). Du kan ju formulera dig, så jag föreslår att du skriver en deckare, med mord och allt.
Tydligen kan TS inte formulera sig tillräckligt bra för du verkar inte förstått nånting av vad hon skrivit.

Du befinner dig på ett diskussionsforum, vad tror du egentligen att man gör här? Om det är jobbigt för dig att läsa mer än ett par meningar i sträck så kanske du bör stänga ner fliken för att spara energin.
 
  • Gilla
Evaths och 12 till
  • Laddar…
Du kan ju alltid ringa till kommunen och göra en orosanmälan på att du tror att hon inte kan ta hand om sig själv, och att hon bor i ett garage. Tryck på att du anser att hon far illa och inte kan ta hand om sig själv samt att hon får vredesutbrott då och då mot grannar, barn som cyklar förbi etc.
 
  • Gilla
PutteQuick och 5 till
  • Laddar…
raubtier raubtier skrev:
Jag förstår dig TS. Jag hade blivit galen om grannen hängde upp plastpåsar och skit för att markera tomtgräns, jag uppskattar en välskött och i alla fall hyggligt städad tomt till granne, inte en soptipp. Även om alla får göra (nästan) vad de vill så behöver jag inte gilla det.

Hade jag vart dig hade jag planterat en fin häck, runt 2m hög och en bit in på din tomt så du kommer åt att klippa på båda sidorna utan att gå på hennes tomt.

Men det här med att hon sover i garaget skulle jag släppa om jag vore dig. Det är hennes ensak tycker jag.
Ja, bra idę med att plantera en häck. TS skulle även kunna fråga grannen vad hon skulle kunna tänka sig för häck, någon som hon tycker är fin, om nu TS även gillar den så är det ju toppen för grannsämjan.

TS kan ju även fråga grannen om hon skulle behöva hjälp med något, kanske släpper det ännu mer?
 
  • Gilla
Kronprinsen och 2 till
  • Laddar…
B Buggarebob skrev:
Jag är dock inte lesbisk så ha sex med frun ligger långt borta. Japp! Läs nya inlägget. Grannen sålde just sitt hus och de nya flyttade in igår. Hoppas de håller sig sams med henne som vi gör.
Jaha. Ha sex med din man då ? Vi får hoppas att det går bra. Jag håller tummar och tår :D
 
  • Gilla
  • Arg
MatsR59 och 2 till
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Ja, det får man! Om man tycker det ser illa ut, kan man be kommunen titta på det, men ska de agera så ska det vara värre än några däck
Sätt upp något eget där hon satt upp fast liksom på din sida. Ett snyggare snöre, snyggare plastpåsar. Hoppas du förstår vad jag menar. Det gäller bara att ha fantasi så kan det bli hur många lösningar som helst. Rusta brukar ha spaljeer billigt typ nån meter högt jättesnygga. Sen kan man plantera vildvin som kan växa upp i spaljeen. Hoppas tipsen kan få igång lite ideer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.