Imponerande! Hur stort hål blev det i plånboken?
 
Jonathan C Jonathan C skrev:
Imponerande! Hur stort hål blev det i plånboken?
Måste vi prata om det? :p Jobbar fortfarande på att täppa till då det fortfarande flödar ordentligt :p
 
  • Gilla
Alexzas och 5 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Måste vi prata om det? :p Jobbar fortfarande på att täppa till då det fortfarande flödar ordentligt :p
Hehe, jag är snart där jag också, vi har tillträde till vårt renoveringsobjekt i mitten av juli :rofl:

Ge mig ett litet smakprov :D
 
Jonathan C Jonathan C skrev:
Hehe, jag är snart där jag också, vi har tillträde till vårt renoveringsobjekt i mitten av juli :rofl:

Ge mig ett litet smakprov :D
Sorry, men jag vill fasiken inte räkna på det ens, det är inte bra för blodtrycket :sweat:
 
  • Gilla
Alexzas och 2 till
  • Laddar…
Nu hittade jag äntligen bilden på bekymret jag hade med gamla altanen :p
Våt trädaltan med vattenpölar synlig genom ett fönster, gräsmatta och grill i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Bengt Larsson och 4 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Måste vi prata om det? :p Jobbar fortfarande på att täppa till då det fortfarande flödar ordentligt :p
Man köper hus för andra saker än att det ska vara billigt. :D Jag hade inga större överraskningar och är redan uppe i 600.000 på 1,5 år...

Imponerande bra tråd iaf. Jag tror på samma som ni. Lämna över en bok med vad man gjort med huset :)
 
Vi har ju även hunnit med en del annat invändigt, en grej är städskrubben som fick sig en uppdatering. Från garderob från 1964 till en ”amerikansk” städskrubb. Jag monterade dörrknopp för att det inte ska misstas för en sovrum och blir svårt för barn att öppna :)

På första bilden syns garderoben till vänster
Nyrenoverad hall med vit städskrubb till vänster, trägolv, vitmålade väggar och en grön inomhusväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Vit dörr med dörrknopp omvandlad från en 1960-tals garderob till en amerikansk städskrubb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppdaterad städskrubb med öppen dörr visande hyllor med förvaringslådor, en lådbyrå och en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund och 1 till
  • Laddar…
Riktigt imponerande; efter allt besvär så ser det ju ut som ett helt nytt hus. Som söndercurlat villabarn som känner mig mer hemmastadd bland läderpermarna på Juridicum än i en trädgård med hammare och såg känns det dock som att jag får hålla mig till min lägenhet :sweat:
 
  • Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
Fuktskadorna i biorummet var till stor del eftersom någon hade målat det med tät färg som inte luftade. Väggarna flexades av, bredspacklades och målades :)
Renoveringsarbete i biorum med väggar delvis avskalade och bredspacklade, verktyg och utrustning utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

även det rummet fick en tilluftsventil eftersom det byttes till täta fönster
Nyligen installerad tilluftsventil i en vägg för att förbättra ventilationen i biorummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat hörn av ett rum med nylagt spackel på väggar, tilluftsventil och ett litet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med på bild syns hjälten som hjälper mig med allt jag inte klarar av själv :)
Renovering av biorum med nymålade väggar och person som arbetar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En person renoverar ett rum med nya väggar, fönster och en tilluftsventil, med byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hjortmark och 3 till
  • Laddar…
Även sovrummet fick sig en makeover under värmeböljan som var 2018 med en ny garderob :)
Renoverat sovrum med spacklade väggar förberedda för ny garderob, nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrum under renovering med gipsväggar som spacklas och träpanel på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i sovrum med spacklade väggar, verktyg och byggmaterial på trägolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat sovrum med grå sänggavel, vita sängbord och mörkgrå gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat sovrum med säng, nattduksbord, grå gardiner och utsikt mot ett träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt garderobssystem med skjutdörrar och gardiner i ett modernt sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny vit garderob i ett hörn av ett sovrum med grå väggar och laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad vit garderob i ett renoverat sovrum med gråa väggar och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund och 2 till
  • Laddar…
Grymt jobb! Satan vad det fuskas där ute, sorgligt att se.
 
  • Gilla
Alexzas och 1 till
  • Laddar…
Nu är trimkanten längs med muren på framsidan färdig :) lite blomlådor som ska på plats mot altanen när gräsmattan är färdig så blir det en rad där också :) tanken är att det ska vara så längs alla kanter i framtiden :)
Nyinstallerad grå trimkant längs en gräsmatta med släpvagn i bakgrunden och marksten framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad trimkant längs en mur med blomlådor, sett från en altan med stentrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad trimkant av sten längs med muren och blomlådor vid en altan, med en oanlagd gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rmeklund och 3 till
  • Laddar…
Lite mellan-renoveringar-jobb :p haft en stundande stopp i avloppet som jag haft svårt att lokalisera. Frun tog en dusch på torsdag morgon och jag hör hur det bubblar i golvbrunnen i tvättstugan, rätt som det är så slutar det bubbla så jag går ner och kollar. Ilfart upp och banka på dörren och skriker om att stänga av vattnet för allt kommer upp i tvättstugan :crysmile: nåja, stoppet hittar jag med spolslangen via rensluckan i tvättstugan så nu rinner det på som det ska igen :) längtar efter när det är dags att bila upp och lägga ner nya rör.
Känner mig lite skadad som längtar efter bilningsjobb, men vafasiken, det kommer ju bli bra :geek:

Rekommenderar alla husägare att skaffa en högtryck med spolslang samt en dammsugare som kan suga vatten :p

Högtryckstvätt och spolslang på ett vattenskadat golv i en tvättstuga med synlig avloppsrör och vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Jobbig resa men kul att ni ordnar till huset och inte har gett upp!
 
  • Gilla
Andjul och 1 till
  • Laddar…
Ibland ska man ha tur :) råkade snubbla över en begagnad weber till bra pris så om allt funkar med den så blir det nog en del grilla i sommar :)
Begagnad svart Weber-grill på träaltan med grillverktyg och gasoltub.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GalnaÄlgen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.