Önskar förslag på en tracker/gps till en moped. Helst utan abonnemang annat än ett kontantkort. Gärna liten då den ska monteras på en plats som är svår att nå och helst inbyggt batteri.

Någon som har ett bra förslag?
 
j.f.s j.f.s skrev:
Kan Sweteack Lite vara något? Uppfyller förvisso inte ditt önskemål om kontantkort.

[länk]

Planerar själv att skaffa en som för att flytta mellan båt och snöskoter.
Kanske inte så dum ändå, 49 kr per månad är ju hanterbart. Bra att den inte har avlyssningsfunktion, det skulle dottern inte uppskatta.
 
Har samma köpfunderingar. Dotterns nästan nya moped stals och vandaliserades i april och kom nyss tillbaka från verkstaden.
Det ska inte få hända en gång till utan att det finns spårsändare i.
Vill inte heller vara bunden till abonnemang utan att den klarar sig med kontantkort.
Har kollat på denna:
https://www.prylstaden.se/eztracker-fordon-gps-tracker-till-fordon
 
M MagHam skrev:
Har samma köpfunderingar. Dotterns nästan nya moped stals och vandaliserades i april och kom nyss tillbaka från verkstaden.
Det ska inte få hända en gång till utan att det finns spårsändare i.
Vill inte heller vara bunden till abonnemang utan att den klarar sig med kontantkort.
Har kollat på denna:
[länk]
Säljer dom även en fastprisad spårtjänst?

https://www.prylstaden.se/eztracker-fleet-management-live-gps-tracking-sparning#customer-reviews

Det är en fördel att centralt spara positionsdata.
 
Har precis börjat kolla så jag måste läsa på lite ;)
Du menar en molntjänst som automatiskt sparar position utan att jag behöver ha appen aktiv och "polla" från mobilen?
Som sagt, jag är inte förtjust i abonnemangsbundenhet, det gäller alla prylar som finns.
49 kr i månaden kan låta billigt men på flera år så blir det en del pengar som betalar en dyrare apparat.
Följer tråden och delger om jag kommer till några nya insikter.
 
...å andra sidan kostar ju ett kontantkort där det drar mobildata också en del pengar varje månad.
 
Söker samma sak men mitt problem är att den är till en elcykel som är mer ett utställningsföremål. Är inte så orolig att den ska försvinna från hemmet men är man ute på någon bilträff eller liknande så är den ett lätt byte i ett obevakat ögonblick...

Custom elcykel med röda och vita hjul står framför en vägg med graffiti av ett par vingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
...men om position hämtas via sms blir det inte mycket data.
 
Ja den har jag sett. Vill kunna ha den batteriansluten samt att månadsavgiften är lite tråkig i detta fall.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Gärna liten då den ska monteras på en plats som är svår att nå och helst inbyggt batteri.
Jag är också på jakt efter en gps-tracker till sonens moped.

Tror ni Swetrack Lite är för enkel att hitta om man ansluter den till batteriet på mopeden? Jag menar att den lätt blir för synlig?
 
Oavsett vilken man väljer så får man ju montera på ett jobbigt ställe som kräver demontering av flera delar. Och någon säkring på sladden så man inte kan kortsluta ett inbyggt batteri.
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Säljer dom även en fastprisad spårtjänst?

[länk]

Det är en fördel att centralt spara positionsdata.
Trackertjänsten hade månadskostnaden istället, 159kr/månad i 12 månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.