Om jag fattar det rätt är det samma tillverkare och samma mjukvara i fast dom har tagit bort grejer från landxcapen men med denna kan man använda det ändå
 
Ja. Jag tror det är så. Worx är ju ett erkännt namn. Om jag förstår det rätt så är den nr2 efter HQ. Så kvaliteten är ju då ingen billighets pryl precis. Min går, låter, rör sig precis som min Worx i stan. Det va därför jag fastnade för denna.
 
Hur länge kör den här robotgräsklipparen innan den behöver ladda sig igen? Har försökt hitta det någonstans men inte lyckats! :)
 
Tror min kör 1 tim 40 min. Lite osäker,....1,20 eller 1,40 är det. Ska kolla i helgen. Tänk att ofta så tar ett större batteri bara längre tid att ladda.
Så att ha ett stort batteri innebär oftast att den klipper längre men om den behöver laddas emellan (vilket de flesta behöver) så står den också still längre. Så det är inte säkert att det blir bättre. Men jag ska kolla, För jag får meddelande i appen när den går in och ut så man ser exakt hur länge del laddar och kör. Det är också jättebra, jag återkommer i morron antagligen. (långhelg) mmmmm.
 
  • Gilla
drysafe
  • Laddar…
Nej det har du ju rätt i. Tänkte mest så den inte kör korta stunder och behöver laddas i 80 minuter stup i kvarten, men då verkar det som den kan köra länge innan laddning, tack snälla för hjälpen! Är ny i den här gräsklippardjungeln. Men den här klipparen verkar vara riktigt bra till ett bra pris!!
 
Vi har börjat kolla lite på att skaffa en robot till gräsmattan. Till en början var vi helt inne på en Landroid S300 (tror jag den heter) men efter att forskat lite och läst denna tråd så verkar ju det här som ett toppenbra alternativ. Just funktionen med ACS är helt klart ett jättestort plus. Tack för bra video!!
 
Worx har det där med klippning ut till kanten och zonklippning, men har man inte behov av detta så behöver man ju inte lägga pengar på det, Jag har ett nyanlagt område bakom mitt garage som jag kanske trodde zonklippning skulle vara bra för, men denna hittar dit hur bra som helst utan den finessen. Klippa ut till kanten är ju bra om du har mot tex plattor i samma höjd, men om du har mot en vägg tex så kommer du ju aldrig ända in så du får trimma ändå. O trimma 5cm gräs eller 9cm , ja det spelar mig ingen roll, jag har ju redan fått ta fram trimmern......En bra dragen lina och en bra batteritrimmer så har man fixat det bra för sig. :D
 
  • Gilla
fredacler
  • Laddar…
Damn you! @MeanMike ! Nu köpte jag en sån där på Bauhaus... Bara pga denna tråden och deras 5 år garanti. Jag kommer köpa en till sen om denna sköter mina 100 kvm bra på ena sidan huset... Sjukt att HQs kostar 3 ggr så mkt... Helt obegripligt att de får dem sålda... Tittade just ut genom fönstret och såg min granne lyfta sin HQ 315 tillbaka till "boet". A Ja, jag kommer också med en recension här så småningom då.... Hoppas du får provision på något sätt... :p
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Hehe, nä e man tekniknörd så är man. Jag tycker det är roligt med bra teknik, Från början så va det ju coolt med de dyra prylarna men nu tycker jag det e mest coolt med vem som kan göra den bästa prylen för bästa pengen. Robotklippare va ju kanske inte var mans trädgårdsredskap från början, men nu är det verkligen det, och till ett mycket bättre pris dessutom. och maskinerna har "mognat" på ett bra sätt.
Jag håller också på med belysningsstyrning osv, och det behöver man verkligen inte ruinera sig för heller nuförtiden. Finns superbra grejor som kostar inte ens hälften av andra. Det gäller bara att va "med" lite så finns fina fynd ute på det mesta.
O jag lägger hellre pengarna på en god Gin&tonic och sitter o tittar på när klipparen går runt. Det är kvalitet det!! :rofl:
O jag tycker det är jäääteroligt om du vill dela dina erfarenheter här. Det tjänar vi all på. Goda som dåliga sidor förtjänar alla att få reda på.!
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Angående batteristorlek.
Större batteri innebär mer klipptid men också längre laddtid så då kan man ju tycka att det kvittar. Vad man vinner med ett större batteri är att man får lite mer klipptid eftersom klipparen inte behöver åka in och ladda lika många gånger under en dag. Totala tiden i laddstationen blir nog densamma men antalet körningar längs begränsningskabeln blir färre alltså lite mer klipptid
 
  • Gilla
HildaN
  • Laddar…
Satt o kollade nu och det verkar som om maxtiden på schemat är satt på 30 timmar per vecka alltså. Det verkar så. Och det är ju ok för den storleken den är avsatt för. Kan ju va bra o veta.
Rapport från första 1,5 veckorna.
Allt har funkat som det ska . Har inte fastnat eller strulat något. Den har bara rullat på. Klipper snyggt o jämt. Appen funkar bra. Inget strul med att docka som jag haft med min Bosch. Egentligen lite tråkigt att den inte klabbar med nåt. Fast det är ju egentligen det man är ute efter. Blir bara lite tråkigt för mig.....vill ju hitta något o klaga på.:mad:
 
Redigerat:
Kalendern
G Ganntrader skrev:
Angående batteristorlek.
Större batteri innebär mer klipptid men också längre laddtid så då kan man ju tycka att det kvittar. Vad man vinner med ett större batteri är att man får lite mer klipptid eftersom klipparen inte behöver åka in och ladda lika många gånger under en dag. Totala tiden i laddstationen blir nog densamma men antalet körningar längs begränsningskabeln blir färre alltså lite mer klipptid
Pratar man inte om antal laddcykler som ett mått på batteris livslängd? Tänker att ett litet batteri som ska laddas 4 gånger för att klippa samma yta som ett större batteri klipper på 1,2 eller 3 laddningar förbrukas(avseende laddcykler/livslängd) fortare? Stämmer denna tanke?
 
HildaN HildaN skrev:
Hur länge kör den här robotgräsklipparen innan den behöver ladda sig igen? Har försökt hitta det någonstans men inte lyckats! :)
Nu har jag kollat upp detta. 1tim 45min. va den ute och klippte, sen laddade den 1tim 6min, Det va enkelt......bara titta i telefonen så ser jag det. :D
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Oj det var länge, och kort laddningstid. Tack snälla för att du kollade. Jag har faktiskt beställt en :D
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Det va roligt. Glöm nu inte reggad den på nätet så får du 1 år extra garanti. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.