För den 25 smäller det!
Nu kom pelarborren.

Reklamblad för byggverktyg med bild på pelarborrmaskin och en person som använder en borrmaskin på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sida ur en butiksbroschyr som visar en annons för PARKSIDE verktyg, inklusive en cirkelsåg, japansåg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Annonssida med verktyg och arbetskläder inklusive en person som håller i en pelarborr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet om krysslasern är något att ha?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Någon som vet om krysslasern är något att ha?
Min bror använder och gillar den.
 
Är pelarborren nåt att ha?
 
engs
Såg också pelarborren och tänkte fråga samma sak, men kollade vad den jag siktat på ligger i pris först och hittade PBD 40 för 2k nu.
https://www.clasohlson.com/se/Bänkborrmaskin-Bosch-PBD-40/p/40-8340
Tveksamt om det är värt en 5-hundring att chansa?

Frågan är om det inte är en Parksliden är en bantad PBD?

De har snarlika spec.
710W / 710W
Stål 13, Trä 40mm / Stål 13, Trä 40mm
1:a växeln 170-880 varv/min / 2:a växeln 490-2600 varv/min / 200-850/600-2500 v/min
 
Redigerat:
M
engs engs skrev:
Såg också pelarborren och tänkte fråga samma sak, men kollade vad den jag siktat på ligger i pris först och hittade PBD 40 för 2k nu.
[länk]
Tveksamt om det är värt en 5-hundring att chansa?
Prismatcha den på Bauhaus så blir den 12% billigare än Klasse och du är nere på 1760:-

Och för att hålla sig on topic så kan jag bara avråda från att köpa enhandstvingarna som också kommer den 25/5, de är riktigt usla. De knäcks väldigt lätt eller så havererar spänn mekanismen. Den kraftigare Bacho modellen som Jula har ibland för 49:- är bra mycket bättre.
 
Mikael_L
Jag har köpt två enhandstvingar från Lidl och de är väldigt bra.
Men, det var inte samma typ som de som är i detta reklamblad, de ser helt annorlunda ut och är blå.
De här som de har nu tycker jag liknar en modell biltema hade, som jag köpte några av. Alla har knäckts i plasten eller så har mekanismen pajat. Så jag misstänker att det kan vara samma tillverkare bakom.

Men jag ska hålla koll framöver, ser jag att den sort jag köpte kommer tillbaka kommer jag köpa några till åt mig själv samt bumpa tråden med att den bra modellen finns.
 
engs engs skrev:
[länk]
Tveksamt om det är värt en 5-hundring att chansa?
Jag slog till på Klasses!
 
Gällande pelarborren, så sök i tråden efter ”pelarborr” och kolla inläggen runt den 29/1 & 16/3, där är några Youtube-klipp.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Notera följande
Bauhaus matchar inte mot webbutiker.
Clas har bara 'webpris'. Clas har slut i weblager och i de flesta butiker.

Detta betyder inte att det inte går hem men det är ju inte självklart.

Sen hittar jag inte boschen på Bauhaus hemsida.
 
Lime113 Lime113 skrev:
Clas har bara 'webpris'. Clas har slut i weblager och i de flesta butiker.
.
Den finns i weblager fortfarande:

Lagerstatus
Webblager Finns i lager
 
Kul att de är tillbaka (jag försökte beställa och då var de slut). Men säljer Bauhaus dem verkligen?
 
Hur är sänksågen?
 
P patfred skrev:
Hur är sänksågen?
89mm klinga och inga skenor så långt ögat kan nå.
Jag passar
 
  • Gilla
patfred
  • Laddar…
M
Lime113 Lime113 skrev:
Kul att de är tillbaka (jag försökte beställa och då var de slut). Men säljer Bauhaus dem verkligen?
Verkar vara borta från Bauhaus men Hornbach har de fortfarande men "bara" 10% prisgaranti hos dem å andra sidan så är de trevligare att ha och göra med :) Själv köpte jag min senaste black friday med prismatch hos bauhaus mot Classe och betalade strax över 1500:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.