messijah messijah skrev:
Det är införskaffat!
Fick idag hem denna patchpanel från Kjell. Men jag kan inte fästa kablarna någonstans, vilket innebär att de hänger lösa när jag väl kopplar in dem. Någon annan som har samma eller har jag köpt skit?
Vilken panel köpte du bild?
 
Hur mycket problem kan jag få i framtiden för att jag slagit av ett plastskydd för en av kablarna?
Hand håller en öppen nätverkskontakt med synliga kablar och avslaget plastskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Är det kanten längst upp till höger? Inget problem skulle jag säga. Men en droppe superlim löser ju problemet med att den skulle lossna.
 
messijah messijah skrev:
Hur mycket problem kan jag få i framtiden för att jag slagit av ett plastskydd för en av kablarna?
[bild]
Om tråden sitter bra i slitsen så inga problem alls.
 
Det enda problemet som du kan få är hastigheten när du lindat upp paren så mycket ;)
 
E elmont skrev:
Det enda problemet som du kan få är hastigheten när du lindat upp paren så mycket ;)
Aha okej, är nybörjare så detta är mina första Jag ska alltså låta parfärgerna sitta lindade så långt det går?
 
(y)
 
E elmont skrev:
(y)
Tack för tipset, ska koppla in patchpanel en nu snart och då vill man få det bra
 
Har kopplat allt till patchpanel en nu, får se ifall det funkar
Nätverkskablar anslutna till en patchpanel i ett dataskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har kopplat in 3 dosor än så länge och verkar som att alla funkar Dock så märkte jag i ett rum att lampa 7 på testenheten lyste lite svagare. Bör jag dra upp kontakterna på dosan samt patchpanel en och kolla så att alla kablar sitter ordentligt?

Öppen nätverksskåp visar flera anslutna datakablar till patchpanel och dosor med lysande tester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Likan
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.