Ovanstående inlägg skulle hamnat under tråden "Är ingen nöjd med Eksjöhus"
 
Det tycker jag säger rätt mycket om Eksjös inställning till reklamationer/fel. Dvs inga problem om det finns någon substans i det hela.
Det beror på vad dom VILL se som reklamation/fel.


Igångkörningen ska enligt Eksjö utföras av "IVT:s utsedda installatörer", det visste varken jag eller min entreprenör/säljare.
O faan... Du ser Fredrik det är informations missar internt inom Eksjöhus, eller så håller dom den inne till någon reagerar.. hmmm...

Detta ska nog dom flesta som har en IVT i sitt hus kolla upp..
 
Kollade upp detta med injustering av ventilationen med IVT. Enligt IVT så har Eksjöhus "Vi som kunder" betalat injusteringen och det är deras skyldighet att informera kunden (oss) att när vi flyttat in så ska vi kontakta IVT och ha justerings-blanketten till hands, vilket Eksjöhus ska skicka till kunden, blanketten är en värdehandling och den följer INTE med pumpen utan finns hos Eksjöhus. Den är två delad.

Så alla ni som har en IVT pump, här fick ni lite info som Eksjöhus tydligen missar till sina kunder.

 
piakanutte skrev:
Man måste vara världsmästare och jag vill bara inflika att jag som också byggt med Eksjöhus, känner igen det mesta. När vi hade bott i vårt hus ungefär en månad fick vi en enkät att fylla i vad vi tyckte om Eksjöhus, säljaren och entrepenörerna.
;D ;D Har nu bott i snart 2,5 månad i ett Eksjöhus.
Undrar varför jag inte fått något sådant papper. ;D ;D ;D
 
Ja, det var ju synd att du inte fick någon sådan, det kanske hade blivit du som vann de blomstercheckarna som skulle lottas ut bland de som svarade på enkäten. ;D
 
Vi har bott flera månader i vårt Eksjöhus. Eller byggarbetsplats kanske man bör kalla det fortfarande eftersom det fortfarande är för oklart för att kunna klassas som klart av kommunen.

Hallå -
JAG VILL INTE HA NÅGRA BLOMSTERCHECKAR, JAG VILL HA ETT FÄRDIGT HUS!

Det kan väl inte bero på att jag inte bjöd på tillräckligt med bullar? I min bransch så är det uppdragsgivaren som försöker hålla kunden på gott humör genom diverse små gåvor och bjudningar, hur kan det komma sig att just byggare ska ha BÅDE pengarna för jobbet OCH saft & bullar annars spikar de snett och vint och vägrar slutföra? Och missar på ritningsstadiet, hur undviker man dem - skulle jag postat bullcheckar till Eksjö? ;)
 
Jag bjuder gärna på bullar efter att dom har gjort ett bra jobb, men att muta med bullar innan, för att få ett bra jobb... icke!
8)
 
Finns det bullogram ??? jag tänkte att det är ju alla hjärtansdag på måndag ;)
 
Jarppan skrev:
Kollade upp detta med injustering av ventilationen med IVT. Enligt IVT så har Eksjöhus "Vi som kunder" betalat injusteringen och det är deras skyldighet att informera kunden (oss) att när vi flyttat in så ska vi kontakta IVT och ha justerings-blanketten till hands, vilket Eksjöhus ska skicka till kunden, blanketten är en värdehandling och den följer INTE med pumpen utan finns hos Eksjöhus. Den är två delad.

Så alla ni som har en IVT pump, här fick ni lite info som Eksjöhus tydligen missar till sina kunder.

Hej
IVT pumpen i ett par bekantas hus höll i 5 år sen rasade kompressorn vid kontakt med ivt så sa dom det är ingen fara det finns en försäkring som täcker det OM köparen har teknat den vid köpet ......
Köparen var eksjöhus gissa om dom har teknat den .....NÄ 9000 åt skogen vilket löste sig med att hemförsäkringen täckte skadan självrisk 2500 Som IVT betalade. Godvill kallade dom det.
 
Lazze skrev:
Hej  
IVT pumpen i ett par bekantas hus höll i 5 år sen rasade kompressorn  vid kontakt med ivt så sa dom det är ingen fara det finns en försäkring som täcker det OM köparen har teknat den vid köpet ......
Köparen var eksjöhus  gissa om dom har teknat den .....NÄ   9000 åt skogen  vilket löste sig med att hemförsäkringen täckte skadan  självrisk 2500  Som IVT betalade. Godvill kallade dom det.  
Vi har inte heller fått någon bekräftelse från IVT som Eksjöhus lovade i samband med "husköpet". Tack för tipset!

Dessutom visar den här historien på det som vi ständigt märker av, nämligen att Eksjöhus hela tiden lämnar över ansvaret på andra, oavsett om det är något som står i avtalet mellan dem och oss. Man kan ju verkligen tycka att det borde vara Eksjöhus som skulle ha betalat självrisken åt familjen eller bäst förstås om de uppfyllde villkoren som utlovades redan från början.

Vet du något mer om det här så skriv gärna någon rad till. Ringer man till IVT och frågar? Eksjöhus och frågar?
 
Hej
Ring IVT och fråga det är nog det bästa om du förvantar dig ett snabbt svar.
 
Det var ju ett fasligt klagande över bullar. Innan vi skulle bygga hus frågande min man en som jobbat i husbyggarbranschen om han hade några tips att ge. "Snåla inte med smörgåstårtan" var ett av svaren ::) Vi servade också med drickaback och bullar emellanåt.
Vad är det för fel med att vara trevlig och ta hand om sina snickare mm? Det begriper ju var och en att det är roligare att jobba om man får uppskattning för sitt arbete. Problem som uppstår löses dessutom mycket enklare med en kopp kaffe och ett leende.
Mera bullar åt folket!
 
Visst är det trevligt om man får bullar när man arbetar. Det skulle faktiskt jag också tycka... ::)
Tänk om jag kunde komma till mitt jobb och säga att jag gör ett bättre jobb om jag får bullar... :D
Eller ska den förmånen bara gälla hantverkare i så fall??

Bara undrar :-X
 
Som sagt: mera bullar åt folket, gäller både hantverkare och andra ;)
 
IVT´s inreglering av ventilationsanläggning. Det pappret  fick vi när vi fick alla ritningar, det är ett sk. värdebevis som man skickar in till dom när huset/vent. är helt färdigt.
Då kommer dom ut inom 4veckor o trimmar in systemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.