Segmenterad diamantskiva är otroligt bra om man ska kapa sten, går inte att jämföra med kompositskivorna
 
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Segmenterad diamantskiva är otroligt bra om man ska kapa sten, går inte att jämföra med kompositskivorna
Handlade två skivor. När jag kommer hem ser jag att jag köpt tre(!). Måste hitta lite sten att kapa bara.
 
Lidls diamantskivor fungerar bra.

Men däremot så tycker jag deras kapskivor för metall är helt värdelösa. Det händer nästan inget när man försöker kapa med dom. Har haft så många som gått sönder att jag slutat använda dom helt.
 
Snubblade över häftpistol batteri 20V från april och upptäckte att den följt med ut till bilen. http://offers.kd2.org/sv/se/lidl/pgIYE/

Har missat om någon skrivit om denna, bra eller dåligt?
 
Plockade upp den sladdbundna tigersågen igår. Är den nåt att ha? Blir eventuellt att riva ner ett kök snart.
 
N Niq skrev:
Lidls diamantskivor fungerar bra.

Men däremot så tycker jag deras kapskivor för metall är helt värdelösa. Det händer nästan inget när man försöker kapa med dom. Har haft så många som gått sönder att jag slutat använda dom helt.
Nja, de jag köpte där senast funkar ju, men slits riktigt fort...
 
Lilk Lilk skrev:
Plockade upp den sladdbundna tigersågen igår. Är den nåt att ha? Blir eventuellt att riva ner ett kök snart.

Tigersågen skall du nog jämföra med likvärdiga i samma prisklass. A&O när det kommer till tigersåg är att ha bra blad.

Skall du riva kök så tycker jag du skall köpa en kofot istället, och kanske en gummiklubba. Riva med tigersåg tar nog bara lägre tid.
 
En kofot och gummiklubba kan knappast ersätta en tigersåg. :thinking:
Jag vill nog ha alla tre och då troligen byta ut gummiklubban mot en slägga. :cool:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, de jag köpte där senast funkar ju, men slits riktigt fort...
Mina har jag haft flera år och kapat en hel del sten och kakel med. Dom fungerar ännu bra. Kanske var en bättre sats när jag köpte.

Kan tänka mig att lidls leverantörer byts ofta. Förpackningarna på deras varor ändrar ju väldigt ofta kan tänka mig att det blir så när man byter leverantör.
 
N Niq skrev:
Mina har jag haft flera år och kapat en hel del sten och kakel med. Dom fungerar ännu bra. Kanske var en bättre sats när jag köpte.

Kan tänka mig att lidls leverantörer byts ofta. Förpackningarna på deras varor ändrar ju väldigt ofta kan tänka mig att det blir så när man byter leverantör.
Jag menade metallskivorna.. :crysmile:

Diamant har jag inte provat... Brukar köpa billiga såna ändå, typ jem & fix...
 
Ok. ja dom fungerar men åt mig har det gått sönder så många av dom att jag inte vill använda dom mer. Dom avverkar så långsamt att även jag som brukar ha tålamod med billigare verktyg inte orkar med dom.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Har kört med denna rätt mycket med bra resultat
[länk]
600 spänn! Det får man ju en parkside släpvagn för.
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, de jag köpte där senast funkar ju, men slits riktigt fort...
Jag köpte 125mm kapskivorna (10-pack om jag minns rätt). Tyvärr helt usla: tunna och kändes som de var av papp. Tryckte på lite hårdare men då vart det bara mindre diameter på kapskivan, inte snabbare kapning...

Några veckor senare kom det ett 6-pack och då var det helt annan kvalité.
 
K Kjell_G skrev:
Snubblade över häftpistol batteri 20V från april och upptäckte att den följt med ut till bilen. [länk]

Har missat om någon skrivit om denna, bra eller dåligt?
Ja, du. Testat själv. Såg en video som tydligt visade att man måste hjälpa till
Använde klammer till innertaket men fick använda spikdon på många av dem. Bättre mot slutet så det kanske handlar om teknik?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.