I wish... Min man ville ha en mancave och en ångbastu - men det har jag prioriterat bort. Det blir bubbelpool efter barnens önskemål och kök med stor frys med plats för en massa glass. Kanske en popcornmaskin också - och det måste ju ventileras...
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Excel
Unikt och intressant projekt!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Så coolt projekt! glöm inte bort att uppdatera oss med bilder under bygget. Skulle jag bygga nått liknande skulle jag nog försöka behålla så mycket källarkänsla som möjligt och jobba mycket med ljussättning då det både saknar fönster (ok några gluggar finns visserligen) och är byggt på ett ballt sätt med valv och tegel. Du kanske borde ta in en ljuskonsult? Gärna synliga installationer också av ventilation och andra rör sladdar osv
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Ja, jag vet inte riktigt. Ska försöka få till en spektakulär belysning, men jag tror det är svårt att hitta någon som vill som jag(eftersom jag inte vet Vad jag vill...)
 
  • Gilla
Kustvägen och 2 till
  • Laddar…
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Ja, jag vet inte riktigt. Ska försöka få till en spektakulär belysning, men jag tror det är svårt att hitta någon som vill som jag(eftersom jag inte vet Vad jag vill...)
Ta kontakt med Swedlite. Dom håller till i Täby, kan säker komma ut och lämna ett förslag.
Har haft mycket att göra med dom via jobbet och dom har lösningar på all belysning.
 
  • Gilla
Catharina_i_stan
  • Laddar…
Toppen! Det ska jag kolla.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Riktigt coolt projekt, keep up the good work!
 
  • Gilla
Catharina_i_stan
  • Laddar…
Coolt projekt!
 
  • Gilla
Catharina_i_stan
  • Laddar…
Jag hade teglet synligt i min förra lägenhet, var skitjobbigt hålla rent. :p

hq
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Här skulle SVT:s husdrömmar varit med. Hade blivit ett intressant program :D
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Här skulle SVT:s husdrömmar varit med. Hade blivit ett intressant program :D
Till skillnad från förra husdrömmar där dom bara sopade väggarna lite och flyttade in. Var så jävla arg :rolleyes:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
finns mycket kul man kan göra med ett sånt utrymme!

en första tanke är att man kan sätta reflekterande material i bottnen på kolschakten för att maximera ljusinsläppet utan att man behöver göra själva fönstret större. det är ändå något speciellt med riktigt dagsljus!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Till skillnad från förra husdrömmar där dom bara sopade väggarna lite och flyttade in. Var så jävla arg :rolleyes:
Precis, även erat hus hade varit en stor tillgång till det programmet
 
  • Älska
Hiréns
  • Laddar…
K Kyleman skrev:
När du är färdig så vill vi komma och titta ..allihop! :D
Max 50 personer i källaren samtidigt:rofl:
 
  • Gilla
Catharina_i_stan
  • Laddar…
Catharina_i_stan Catharina_i_stan skrev:
Takhöjden är 3 meter i rummen, men bara 2 meter i dörröppningarna. Jag kommer att sänka golvet minst 20 cm, så att man slipper ducka.
På måndag kommer sugbilen och suger upp betonggolvet och sen återstår o se hur mycket man kan gräva ner. Det blir spännande.

Jag tar ett steg i taget.
Bra där ett steg i taget!!!
1. Bind alla dammkällor... teglet med vax som man behandlar tegelgolv med...
2graniten är nog murad med kalkbruk där kan man använda kalkvatten för att slippa damm
3 När du gräver ut golven lägger du alla kanalisationer i golven
4 planera för luftvärme då ventilationen är ett måste
5 förbered råttskydd och insektsskydd med ultraljud
...
Häftigt projekt med fantastiska murarbeten
 
  • Gilla
HansJosef och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.