CandyManX CandyManX skrev:
Köpte den nya svarta nu. Den som heter meec 800. Den är ännu sämre i menyerna än den gamla 1200.
Men min gamla (clipper 1200 Samma som meec 1200) har gett upp nu. Den går sjukt mkt lättare in i laddstationen än meec 1200. Ladd punkterna sitter i fram på denna 800 modell. Tyvärr lite väl låg i fram, så den fastnar lätt i små gropar. Ska såga bort 10-15 millimeter i fram. Grannen hade gjort det med bra resultat.
Har också en 800 monterade bmx däck igår då jag har väldigt sluttande tomt,blev bättre men fastnar fortfarande på besvärliga ställen.
Funderar också på att köpa kanten fram alt förstora framhjulen.
Undrar om större modellen klarar lutning bättre då den är tyngre? Trots sämre spec.
Vet nån om det går att uppgradera programvaran? Enligt recension på jula ska det gå så den backar längre vid stopp mot något, har avgränsat tomten med planka tillfälligt och den är ju riktigt osmart står och försöker vänta höger i evighet trots helt tomt åt vänster.
 
  • BMX-däck monterade på robotgräsklippare för bättre grepp på sluttande tomt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S super70 skrev:
Har också en 800 monterade bmx däck igår då jag har väldigt sluttande tomt,blev bättre men fastnar fortfarande på besvärliga ställen.
Funderar också på att köpa kanten fram alt förstora framhjulen.
Undrar om större modellen klarar lutning bättre då den är tyngre? Trots sämre spec.
Vet nån om det går att uppgradera programvaran? Enligt recension på jula ska det gå så den backar längre vid stopp mot något, har avgränsat tomten med planka tillfälligt och den är ju riktigt osmart står och försöker vänta höger i evighet trots helt tomt åt vänster.

Ahh, Det vore bra att veta, om det går att uppgradera. Slet bort gummit ifram. Sett med 3 plast nitar på var sida, sen limmad.... Nu har den gått ett dygn utan krångel. Bättre. Men just det med backningen är lite kass. Och att den inte klipper längre över tråden.... Har kvar gamla tråden, och den ligger nog på samma mått som 800an kräver, men det blir en jäkla bred Kant att trimma ... Synd att det inte går att ändra....
 
Sen då märks det tydligt att det är en mindre klipptallrik, mkt smalare klipp bredd. Skulle va skoj att ändra på nått. Längre knivar, eller större tallrik.... :cool:
 
Sen om nån vill köpa den gamla, så finns den för en 800:- inkl laddplatta. I Skara. Skickas ej.....
 
Får meka lite till
Undrar om det hjälper å sätta vikter på den?
 
Vikter? Vart tänker du då? Inte på chassit bara....
 
På nån modell har jag sett att man fäster vikterna på däcken allt ramen, men vet inte om det hjälper, jag får googla lite.
Får man bort listen utan att ha sönder den?
 
Listen går inte sönder, men plast "popniten" går sönder.
 
Blev du nöjd?
Det blev inte för klen plast kvar som kommer gå sönder vid krockar?
Får se vilket val jag gör:D
 
Tror d är lugnt.
 
  • Gilla
super70
  • Laddar…
Hej, vill någon av er sälja robotgräsklipparen? Kan vara trasig. Min meec har gåt sönder och jag söker drivmotor till hjul. Alternativt ni kanske vet vart kan man köpa en i Europa.
Tack
 
Tack ska ni ha. Julas support hade den som reservdel för 960kr.
 
  • Gilla
Jimmy RG
  • Laddar…
Osis, jag läste detta och en dag senare pajade ena drivmotor på min Meec också...beställt ny på Jula. Får jag två år till ur den så är det värt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.