RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
OK, behöver verkligen hjälp att få till inkopplingen av min utesiren TL30X. Hur göra för att minimera falsklarm när/om man startar om larmcentral, vid avbrott osv?

Tänkte koppla med batteridrift enligt nedan, men hur dippar man signalstyrningen och hur koppla/programmera utgångarna i SPC för bästa funktion?

[bild]
Du skall dippa den som kommande negativ.
On
On
Off

Sen hade jag programmerat utgången till siren som Larm Bekräftat.
 
  • Gilla
ltfrebac
  • Laddar…
Tack för svar Rille.

Har en till fundering. Kan man styra vilka områden som genererar larm med siren, med endast extern siren osv?

Specifikt har jag larmat en boda och hade gärna sett att den inte genererar intern siren utan endast extern siren, iaf till man ser att det inte blir falsklarm från PIR i bodan. Kanske finns nå smartare konfig här? :)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Tack för svar Rille.

Har en till fundering. Kan man styra vilka områden som genererar larm med siren, med endast extern siren osv?

Specifikt har jag larmat en boda och hade gärna sett att den inte genererar intern siren utan endast extern siren, iaf till man ser att det inte blir falsklarm från PIR i bodan. Kanske finns nå smartare konfig här? :)
Om jag förstått dig rätt så får du nog istället ändra på utgången till innesirenen så att den endast skall låta när område x påverkas.
Välj området det gäller på utgången till intern siren och sedan intern siren utgångstyp.

Nu kommer alla områden låta på extern siren men endast område x på innesiren.
 
Vet någon om det finns bordsläsare för att läsa in EM-taggar för att användas i Bewator PP500EM? Jag vet man kan läsa in dem i valfri kortläsare men i detta fall ska 100 taggar läsas in på ett system 2km bort.
 
Koppla siren till centralapparat eller expansionsenhet?

Jag har en SPC4320 centralapparat och en SP203 inomhussiren i huset. Nu ska jag komplettera systemet med en SPCE652 expansionsenhet och en SP203 inomhussiren i garaget.

Ska jag ansluta sirenen i garaget till centralapparaten i huset eller expansionsenheten i garaget?

Expansionsenheten har vad jag förstår ingen särskild utgång för siren som centralapparaten har, men det går väl att använda en av utgångarna på expansionsenheten till siren antar jag?

Orkar centralapparatens utgång för siren driva två SP203 inomhussirener?
 
Hej, fick ett larm idag på en av mina sensorer. Går jag in på loggen via appen på telefon så ligger den och pendlar mellan open och closed med några sekunders mellanrum. Har haft kopplat som jag har nu utan något falsktlarm tidigare.
Är det IR-sensorn som gått sönder? Går det att reseta en sensor?

Mvh Joacim
 
RilleRock
Joacimz Joacimz skrev:
Hej, fick ett larm idag på en av mina sensorer. Går jag in på loggen via appen på telefon så ligger den och pendlar mellan open och closed med några sekunders mellanrum. Har haft kopplat som jag har nu utan något falsktlarm tidigare.
Är det IR-sensorn som gått sönder? Går det att reseta en sensor?

Mvh Joacim
Börja kolla så det inte är glapp i spänningen till IR, både i IR och i CA.
Kan även testa att byta plats på dem om du har fler IR för att utesluta felkällan.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Börja kolla så det inte är glapp i spänningen till IR, både i IR och i CA.
Kan även testa att byta plats på dem om du har fler IR för att utesluta felkällan.
Tack för svar. Får testa det under morgondagen.
 
Ville bara berätta om någon får samma symptom, att PIR:en visar Open closed med någon sekund mellanrum visade sig vara en trasig PIR.
Ny är beställd, skämta isär och kollar om jag hittar felet på den gamla när den nya är uppsat.
Tack för hjälpen @RilleRock
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Tjena.
Är det ngt fel med SPC Connect idag!. 2020-06-05 kl 20:30-20:50
Alla mina tre Centraler började med att visa "Initierar" och nu står det "fel" när jag loggar in i SPC connect på webben? och i appen är alla frånkopplade? Ngn mer som har problem. ?
 
H
V VinningaSnickeri skrev:
Tjena.
Är det ngt fel med SPC Connect idag!. 2020-06-05 kl 20:30-20:50
Alla mina tre Centraler började med att visa "Initierar" och nu står det "fel" när jag loggar in i SPC connect på webben? och i appen är alla frånkopplade? Ngn mer som har problem. ?
Samma här.
 
Hade samma, fick återställa krypteringsnyckel via mitt spc connect pro-konto.
 
H
Nu är mitt online igen av sig själv.

Gick ner 16.47 och var online igen 23.57 enligt loggarna.
 
Någon som vet om man kan till och från koppla med bara pin kod utan att behöva knappa i menyn o välja område att koppla till? Frugan vill ha de likadant som med Verisure...
 
J Joonazz skrev:
Någon som vet om man kan till och från koppla med bara pin kod utan att behöva knappa i menyn o välja område att koppla till? Frugan vill ha de likadant som med Verisure...
Om det bara finns ett område kan man inaktivera områdesfunktioner. Om användaren dessutom inte är behörig att deltillkoppla, har jag för mig att man bara behöver slå koden... Fungerar så för några av mina användare med begränsad behörighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.