Hej!
Felkod i30. Varnar för Översvämningsskydd.

Någon som åtgärdat detta själv? Ska väl vara att det kommit vatten där det inte ska vara vatten. Samtidigt har jag läst att felsökning steg 4 är att kontrollera spolarmarna.

Någon som kan hjälpa mig i detta? Ta ut en reparatör är väl bara 1500kr för att komma hit. Då börjar det närma sig att det är mer värt att köpa ny och få 5 nya garantiår. Tack!
 
A
men du va vad är det för maskin?
är den 5 år fyllda så släng den, för då är det väldigt dyra slangar du skall byta
 
Sorry. Ikea Välgjord,heter den. 5 år och 1 månad,som sagt.

Det kan ingen vara någon vanlig slang? Utan översvämningsskyddet brukar vara lite större?

Tänker om jag hittar en småpulare som tar 1000 kr totalt,då kandke d vore värt d. Eller bättre köpa en ny för runt 5k?

Tack!
 
  • Gilla
brattlof
  • Laddar…
Antagligen läckage o vatten i bottenplattan. Det kan du kolla själv om skruvar bort sockelplåten. Själv bytte jag ett par gummitätningar som inte höll tätt.
 
A ab-cd skrev:
Antagligen läckage o vatten i bottenplattan. Det kan du kolla själv om skruvar bort sockelplåten. Själv bytte jag ett par gummitätningar som inte höll tätt.
Är helt nollad. Men kommer jag åt den bara jag drar ur den eller är det underifrån och jag måste ut o tippa hela maskin? Tack!
 
A
under ifrån är ett måste
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
under ifrån är ett måste
Nu då?
 
  • Nedmonterad tvättmaskin med synlig baksida och anslutna slangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
TA BORT PLASTboten

och sockeln i framkant
 
Vad snälla ni är som hjälper till.
Går djupare in på detta imorgon.

Men där ska jag försöka lokalisera någon slags slang som läcker? Eller vad kan det annars vara?

Och som electroluxaren skrev i ett annat inlägg. Luktar ju disk! Var det inne i maskin eller under maskinen jag skulle hälla salt?

Om jag,vilket är troligt, inte klarar av det. Skulle ni anse att det vore värt att reparera den om jag hittar någon som gör det för 1000-lappen?
Tror säkert Electrolux tar 1500kr bara för att komma ut.

Om ny maskin. Om man inte har massor av pengar, duger en ny maskin från Ikea med 5 nya år?

Tack!!!
 
A
Du får troligen byte gummin för 2.000.-
Plus en timmes jobb
 
electroluxaren skrev:
Du får troligen byte gummin för 2.000.-
Plus en timmes jobb
Jäkla köp o slängsamhälle...

Det får bli en Siemens eller Bosch.

Men det nuvarande fäste jag har till fronten. Kommer jag bara kunna "lyfta över det till nya maskinen? Ikea menade på det?

Och är det standardkopplingsr på slantarna? Den nya maskinens slangar,går de att bara fästa på blandsre och avlopp?
Tack!
 
A
JA det är bara att flytta täckluckan, monteringsdetaljerna följer med den nya vilka säkerligen inte ser lika ut
alla kopplingar är lika på slangar el etc.
 
electroluxaren skrev:
JA det är bara att flytta täckluckan, monteringsdetaljerna följer med den nya vilka säkerligen inte ser lika ut
alla kopplingar är lika på slangar el etc.
Så att beställa installation och kanske extrabetala för montering av lucka är bortkastade pengar?

En Bosch el Siemens för 5500 kr får man väl en ok maskin för? Något du rekommenderar att man ska tänka på vid köp?
Tack!!
 
A
Nä du får ingen bra diskmaskin under 8.000.-
tom ikea tar 7.995.- för sin diskad som är en Bosch. vilket kan vara ett ett gott alternativ till dig så du slipper electrolux slit och släng.

om du klarar en installation själv och är noggrann med att få det tätt så är det inga problem.

följ monteringsanvisningen slaviskt!
pysslet är ju täckluckan men var tålmodig så går även det
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nä du får ingen bra diskmaskin under 8.000.-
tom ikea tar 7.995.- för sin diskad som är en Bosch. vilket kan vara ett ett gott alternativ till dig så du slipper electrolux slit och släng.

om du klarar en installation själv och är noggrann med att få det tätt så är det inga problem.

följ monteringsanvisningen slaviskt!
pysslet är ju täckluckan men var tålmodig så går även det
Diskad=Bosch. 5 års garanti.

Bättre köpa den än en för 5500 och då få 2 års garanti. Tack!

Jävla täcklucka. Men har en Vågad som fäster ihop 3 luckor. Har läst att den bygger för mkt vilket gör att man själv måste hålla på med distanser?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.