berisen berisen skrev:
Jag säger inte att du har fel men ”alla” som ringer in är experter och ”alla” har jobbat som It-tekniker och ”alla” har testat allt innan dom ringde.

Det är omöjligt för stackarn som tar emot samtalen att veta om det stämmer eller inte och därför måste dom följa protokoll tyvärr. Det är där för att hjälpa kunderna i slutändan.
Hej igen berisen!

Förstår precis vad du menar men lite Sunt Förnuft och eget tänkande kan man väl begära av en supporttjänst.
Han såg att datorn var kopplad direkt till modemet.
Separata UTP-kablar för dag/kväll var en nyhet för mig! :surprised:
 
  • Gilla
TechChad och 7 till
  • Laddar…
Vilket ickeproblem... Låtsas byta kabel så är problemet löst. Killen på supporten följer bara order, hur ska han veta vem som ringer in?
Istället för en enkel lösning blir du så förbannad att du måste ta en två timmar lång promenad. :thinking:
 
  • Gilla
ansgar46 och 10 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Vilket ickeproblem... Låtsas byta kabel så är problemet löst. Killen på supporten följer bara order, hur ska han veta vem som ringer in?
Istället för en enkel lösning blir du så förbannad att du måste ta en två timmar lång promenad. :thinking:
Hej

Blev inte förbannad eller otrevlig. Skuldbelade inte killen.
Promenaden skulle jag göra i vilket fall som helst i det vackra vädret!
Gör dagliga Coronapromenader då gym numera går bort. :love:
 
  • Gilla
ansgar46 och 2 till
  • Laddar…
S
Är man trångsynt och inte kan något om förhandling, då kan man gott skylla sig själv.
 
  • Arg
  • Gilla
TechChad och 2 till
  • Laddar…
Kör också bahnhof sedan 4 år tillbaka och är mycket nöjd. Kan bara minnas att det varit kortare driftstörningar två gånger. Hastigheten är alltid minst den utlovade, ofta 25% bättre.
 
  • Gilla
Tamazin
  • Laddar…
När jag ringde BBB senast (för 10 år sedan) hade de en ”expertsupport” som var väldigt duktig. När man kom till vanliga supporten sa man ”Jag jobbar med IT och har gjort alla enkla tester” och blev då kopplad vidare utan att behöva starta om datorn och liknande.
 
  • Gilla
Tamazin och 2 till
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Är man trångsynt och inte kan något om förhandling, då kan man gott skylla sig själv.
Hej Stadsfiskalen!

Håller mest till bland verktyg och maskiner här på ByggHus numera.
Men om man ser det så här.
Köper på Biltema flera paket med 250st. trallskruv i varje förpackning.
Skruvar glatt hela dagen flera paket men när jag öppnar ett paket på kvällen ligger det bara 5 skruvar i paketet!
Rycker jag på axlarna och tänker "Shit Happens" eller kontaktar jag Biltemas kundtjänst nästa dag för att reda ut problemet?
Kan valet av skruvdragare vara orsaken till dom missade skruvarna? Bör jag ta med skruvdragaren och dom olika bits som jag har använt hela dagen för att utesluta en felkälla? Eller har Biltema brustit i kontrollen av den produkt som dom har sålt till mig? :thinking:

Dag
 
  • Gilla
  • Haha
Tamazin och 29 till
  • Laddar…
Bahnhof. Har inte haft en driftstörning på många många år. Hur supporten fungerar vet jag inte riktigt, man behöver aldrig ringa dit.
 
  • Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej Stadsfiskalen!

Håller mest till bland verktyg och maskiner här på ByggHus numera.
Men om man ser det så här.
Köper på Biltema flera paket med 250st. trallskruv i varje förpackning.
Skruvar glatt hela dagen flera paket men när jag öppnar ett paket på kvällen ligger det bara 5 skruvar i paketet!
Rycker jag på axlarna och tänker "Shit Happens" eller kontaktar jag Biltemas kundtjänst nästa dag för att reda ut problemet?
Kan valet av skruvdragare vara orsaken till dom missade skruvarna? Bör jag ta med skruvdragaren och dom olika bits som jag har använt hela dagen för att utesluta en felkälla? Eller har Biltema brustit i kontrollen av den produkt som dom har sålt till mig? :thinking:

Dag
Förhandling? Måste vara felpostat inlägg...
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Låter väldigt frustrerande. Vill för arkivet påpeka att jag hade ownit i min förrförra och förra bostad och det va en fantastisk support, kort väntetid och långa öppettider. Sedan så kunde faktiskt väldigt ofta supporten mer än man kunde begära.

Såklart är deras rutin säkert fyrkantig (så som rutiner tenderar att vara) och det låter som de borde gjort ett undantag och bara skrivit att du bytt kabel.
 
Jag hade absolut testat att byta kabel nästan oavsett vilket nätverksproblem och övertygelse om att klockslagen var roten till problemet.

Men så jobbar jag också med IT och har stött på upplevt orimliga problem där det typ hjälpt att be en bön och gå tre varv runt routern vid fullmåne :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 20 till
  • Laddar…
Bahnhof sedan dag 1 med fiber.
Rekommenderas :ok:
 
  • Gilla
Tamazin och 1 till
  • Laddar…
Glömde tillägga att jag har haft Bahnhof sedan 2012 och det har aldrig strulat. Enda gången jag var utan internet berodde det på vårat stadsnät, en switch hade brakat ihop.

Nu har Telia kommit in i stadsnätet så jag kommer byta till dem i ett år till att börja med. 500/500 för 299 kr/mån är svårt att tacka nej till. Bunden i ett år och priset gäller bara ett år så det är nytt förhandlingsläge med Bahnhof nästa år.
 
  • Gilla
Warleod och 1 till
  • Laddar…
Bahnhof alla dagar i veckan. Får ut 5-10% högre hastighet än jag betalar för och har bara behövt ringa supporten en gång (för inkoppling då stadsnätet strulade, det klassificerar sig lätt till högen med smidiga supportsamtal där snubben i andra ändan inte följer något printat manus, utan vet sina saker och går att snacka med).
 
  • Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Har haft Bahnhof i åratal, både med fiber och ADSL.
Supporten där fungerar på precis samma sätt som på alla andra ställen, de tar inte emot några felanmälningar om du inte går igenom hela faderullan av ovidkommande åtgärder.
Har periodvis haft täta störningar på allt från minuter till dygn, felen har av allt att döma legat hos kommunikationsoperatören så ingen skugga på Bahnhof, men felanmälan via dem är lika påfrestande ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.