Jodå, jag har mätare för att mäta och göra egna packar av celler, jag har även några nya celler hemma förutom alla begagnade, men inte tillräckligt många. Men det kommer nog bli nya celler oavsett vad jag får ut av alla gamla jag har.
Det gick dock förvånansvärt bra och roboten körde 80 minuter innan den ville tillbaka när den hade kommit ner till 30%, så jag kan nog klara även denna säsongen utan byte.

Jag uppskattar verkligen din input och önskar en trevlig helg nu :)
 
Min är på sitt femte år nu. Batteriet verkar klara sig fint. Jag vinterförvarar genom att ladda fult, stänga av med strömknappen och förvara den i plusgrader. På våren har den då 80% av laddningen när den ska ställas ut igen. Bra köp detta! :D
 
A andre84 skrev:
Min meec 1200 har gett upp. Om någon har en reservdelsmaskin att avyttra får dom gärna höra av sig i PM. Kan annars tänka mig att bistå med reservdelar från min maskin om någon hellre önskar det.
Har skickat dej ett PM
 
Vet inte hur den nya gröna är.
Den jag såg, tog 800 kvm.
Den röda tar 1200, tror jag.
Jag är inne på 6 sommaren nu.
O de enda jag bytt, är lagren i framhjulen en gång.
Den röda gamla är det inte nån zonindelning på.
Den nya vet jag inte
 
  • Gilla
super70
  • Laddar…
Köpte den nya svarta nu. Den som heter meec 800. Den är ännu sämre i menyerna än den gamla 1200.
Men min gamla (clipper 1200 Samma som meec 1200) har gett upp nu. Den går sjukt mkt lättare in i laddstationen än meec 1200. Ladd punkterna sitter i fram på denna 800 modell. Tyvärr lite väl låg i fram, så den fastnar lätt i små gropar. Ska såga bort 10-15 millimeter i fram. Grannen hade gjort det med bra resultat.
 
CandyManX CandyManX skrev:
Köpte den nya svarta nu. Den som heter meec 800. Den är ännu sämre i menyerna än den gamla 1200.
Men min gamla (clipper 1200 Samma som meec 1200) har gett upp nu. Den går sjukt mkt lättare in i laddstationen än meec 1200. Ladd punkterna sitter i fram på denna 800 modell. Tyvärr lite väl låg i fram, så den fastnar lätt i små gropar. Ska såga bort 10-15 millimeter i fram. Grannen hade gjort det med bra resultat.
Vad för fel på din gamla? Tänker om man skulle behöva några reservdelar till min clipper 1200.. mvh
 
Alltså... Den funkade när jag ställde den i höstas. Men dum som jag är, och trångt i garaget, så ställde jag den på högkant, på nosen.
Tror inte att det är något större fel, egentligen, utan att karossen har blivit skev av detta, så det bråkar med sensorerna. När den kommer fram till kanttråden och ska backa och svänga runt och åka iväg, så backar den, 5-10 cm, kör fram, osv osv osv. Tror karossen blivit sned, så det bråkar med dom sensorerna som sitter i fram, dom sitter inte rakt. Så kraften som blir när den backar bak, så tror den att den backar på nått, få kör den fram igen, men för är juh tråden, och då upprepar det sig i den oändliga.

Grenade lite, men tröttnade och köpte en ny.
Jag bor i Skara, så tanken var egentligen att åka till Jula outlet och hitta en lika dan, och hålla liv i den ett par år till. Men det fanns tyvärr inga av den gamla modellen kvar. Då blev det en ny 800.
 
Skickade ett PM till dej
 
PM??? Jag ser inte det. Vad gäller det?
Hälsningar, Micke.
 
M Micke0 skrev:
PM??? Jag ser inte det. Vad gäller det?
Hälsningar, Micke.
Han ovanför har skickat PM till någon annan...
Men i meddelandet till alla som bevakar tråden det det ut som att vi fått PM...
Fast det bara är texten i inlägget som är citerat..
 
  • Gilla
callelo
  • Laddar…
PM går fram även om man inte publikt annonserar att det är skickat. Det är ett oskick med dessa inlägg
 
Finns ett stort antal Meec robotar på jula outleten i eskilstuna, röda och två olika svarta modeller. Vissa nya, vissa reparerade

priser runt 4000
 
D Daniel 109 skrev:
PM går fram även om man inte publikt annonserar att det är skickat. Det är ett oskick med dessa inlägg
Ojdå, förlåt så hemskt mycket om det var jobbigt för dej.. jag vet att det går fram, men just detta forum får jag ingen avisering om jag fått nytt om, bara om jag fått ett svar på självaste forumet..
 
D Daniel 109 skrev:
PM går fram även om man inte publikt annonserar att det är skickat. Det är ett oskick med dessa inlägg
Och nästa gång lovar jag att vara noggrann med att citera inlägget jag svarar på så rätt person förstår att just han/hon fått pm. Trevlig fredag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.