M Mickeellstrom skrev:
- YES, JAG SA HELFEL!
Det är starkt att kunna erkänna sina fel. Jag hoppas att jag kan vara lika graciös som du i detta när jag har blivit nedsablad någon gång. Kudos!
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Måste också berömma det föredömliga i att du inte bara tänkte me, me, what about me!? som nyvald ordförande utan separerade dina personliga intressen från rollen. Inte helt lätt i stundens hetta alla gånger. (y)
 
  • Gilla
Porsvant och 2 till
  • Laddar…
Tack för allas åsikter och även hejarop!
Som sagt, ibland vet man att man har fel, men det kan man ju inte erkänna till den personen där och då (ni kan säkert relatera) ;)
Men vid såna här missar är det ju bara att pudla och inse att man skulle varit tyst.

Men iaf! :)
Nu är det ju så att jag faktiskt fått i uppgift att skriva AF-del till detta bygge.
Något för entreprenörer att lämna pris på helt enkelt.

Är det någon som vill se bilder på platsen och flika in med tips och åsikter om hur ni hade velat ha det?
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
För din och grannens skull skulle jag som sagt se till att diket läggs i rör där ni vill kunna köra in till respektive mark, annars är det väl inte så speciellt med mötesplatsen. Ur ett övrigt föreningsperspektiv bör man väl kanske dock tänka till så att den faktiskt blir en mötesplats och inte er privata extraparkering.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För din och grannens skull skulle jag som sagt se till att diket läggs i rör där ni vill kunna köra in till respektive mark, annars är det väl inte så speciellt med mötesplatsen. Ur ett övrigt föreningsperspektiv bör man väl kanske dock tänka till så att den faktiskt blir en mötesplats och inte er privata extraparkering.
Yes, det är även min tanke. Det går rör under våran infart och att förlänga det röret med den längd mötesplatsen är.
Och för att svara på din andra fråga så kommer det aldrig hända då vi har parkering så det räcker och blir över.
Våran farhåga har varit att andra snarare skulle nyttja den som parkering.

Bifogar bilder av platsen så alla ser. Svårt att ge en rättvis bild av hur stor inverkat 7*40 meter hade varit annars.
 
  • Grusväg med parkerade bilar och träd vid sidan, potentiell plats för mötesplats på 7x40 meter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grusväg med rör under, hus och träd på sidan och ett område med gräs och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Infart med grus, parkerad bil och släpvagn framför en bostad och garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänkte mer allmänt för fastigheten än för dig personligen. Plötsligt kör nästa ägare folkrace eller mekar med gamla amerikanare och då är det bra att det är en tydlig gräns mellan tomt och mötesplats redan från början. Och då är det nog bra att inte hela diket är kulverterat, utan bara där man har in- och utfart och lite till.
 
Nissens
Jag tror att ts bara håller på med en klassisk ”damage control”.

Om man fått förtroendet av en (större) vägförening att bli ordförande i densamma så är jag helt övertygad om att man kan läsa kartor och även veta vad ett vägservitut är för något. Man är sannolikt också skicklig på att manövrera sig fram på olika sätt. När det behövs.

Såå, denna ”pudel” ts nu gör handlar sannolikt om att någon i vägföreningen uppmärksammat ts inlägg här, och att det därmed blivit en lite obekväm sits för densamme som kanske även riskerar sin förtroendepost.

Att som ts säger - att han inte förväntade sig något svar efter att ha lagt ut en relativt lång text, ritat in problemet på karta och skannat/postat det i gruppen är inte sannolikt. Vem som helst som har ett problem som man ber om rådgivning för här kollar naturligtvis vilka råd man fått, och man behöver inte vara inloggad för att läsa, det behövs bara om man skall skriva.

Jag tror helt enkelt att ts inte väntade sig att personer i gruppen skulle reda ut hur det egentligen förhöll sig, och tänkte därför inte kommentera mer i tråden. Men så var det ju sannolikt någon i vägföreningen eller i grannskapet som läste tråden och då är det förstås enklast att säga att man inte kan läsa kartor, och att man trodde att vägföreningen hade servitut, när det egentligen låg till på ett helt annat sätt.

Det är svårt att förstå syftet med att starta denna tråden, endast ts förstår nog detta.

Syftet med ”pudeln” är förstås att han är rädd om ordförandeposten, för om han verkar ångerfull och ser ut att acceptera vägbygget så kan han kanske sitta kvar som ordförande, och då påverka bygget eller kanske rent av stoppa det.

Jag kan ha fel, men det är rätt osannolikt i detta fallet.
 
Inte visste jag att ordförande i vägförening var en så åtråvärd post! ;)

Hur ser behova av framtida skogstransporter ut, undrar vän av skogstransporter?
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag tror att ts bara håller på med en klassisk ”damage control”.

Om man fått förtroendet av en (större) vägförening att bli ordförande i densamma så är jag helt övertygad om att man kan läsa kartor och även veta vad ett vägservitut är för något. Man är sannolikt också skicklig på att manövrera sig fram på olika sätt. När det behövs.

Såå, denna ”pudel” ts nu gör handlar sannolikt om att någon i vägföreningen uppmärksammat ts inlägg här, och att det därmed blivit en lite obekväm sits för densamme som kanske även riskerar sin förtroendepost.

Att som ts säger - att han inte förväntade sig något svar efter att ha lagt ut en relativt lång text, ritat in problemet på karta och skannat/postat det i gruppen är inte sannolikt. Vem som helst som har ett problem som man ber om rådgivning för här kollar naturligtvis vilka råd man fått, och man behöver inte vara inloggad för att läsa, det behövs bara om man skall skriva.

Jag tror helt enkelt att ts inte väntade sig att personer i gruppen skulle reda ut hur det egentligen förhöll sig, och tänkte därför inte kommentera mer i tråden. Men så var det ju sannolikt någon i vägföreningen eller i grannskapet som läste tråden och då är det förstås enklast att säga att man inte kan läsa kartor, och att man trodde att vägföreningen hade servitut, när det egentligen låg till på ett helt annat sätt.

Det är svårt att förstå syftet med att starta denna tråden, endast ts förstår nog detta.

Syftet med ”pudeln” är förstås att han är rädd om ordförandeposten, för om han verkar ångerfull och ser ut att acceptera vägbygget så kan han kanske sitta kvar som ordförande, och då påverka bygget eller kanske rent av stoppa det.

Jag kan ha fel, men det är rätt osannolikt i detta fallet.
Förstår hur du tänker men vad skulle ts' syfte vara med att starta tråden överhuvudtaget? Framförallt när han är så lätt att identifiera och alla kan kolla hans uppgifter.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Inte visste jag att ordförande i vägförening var en så åtråvärd post! ;)

Hur ser behova av framtida skogstransporter ut, undrar vän av skogstransporter?
Nissens tänker sig nog att ts blivit ordförande för att kunna styra bygget av mötesplatsen.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
M -MH- skrev:
Inte visste jag att ordförande i vägförening var en så åtråvärd post! ;)
Nä, om man nu inte vill påverka en planerad mötesplats... den lär ju inte ha kommit som någon större överraskning med kort varsel.
 
Nissens
K Kirre2 skrev:
Förstår hur du tänker men vad skulle ts' syfte vara med att starta tråden överhuvudtaget? Framförallt när han är så lätt att identifiera och alla kan kolla hans uppgifter.
Skulle tro att han inte räknade med att bli identifierad, en missräkning alltså.
Syftet med tråden är ändå svår att förstå. Men allt utvecklades på ett sätt som ts inte tänkt sig, och nu anstränger han sig att gjuta olja på vågorna. :)
 
K
Nissens Nissens skrev:
Skulle tro att han inte räknade med att bli identifierad, en missräkning alltså.
Syftet med tråden är ändå svår att förstå. Men allt utvecklades på ett sätt som ts inte tänkt sig, och nu anstränger han sig att gjuta olja på vågorna. :)
I vilket fall som helst är det inte ditt problem, sluta lek polis och skaffa dig ett liv.
 
  • Gilla
ToRy och 5 till
  • Laddar…
Eller så är det helt enkelt som han (ts) säger.
 
Nissens
K Kortling skrev:
I vilket fall som helst är det inte ditt problem, sluta lek polis och skaffa dig ett liv.
Haha, jag har ett jättebra liv, och leker absolut inte polis. Ts gör väl som han vill, det är ju inget olagligt.
Och jag har min fulla rätt att skriva vad jag tror också. Han spelar spelet, men alla är inte riktigt så lätta att kollra bort som han tror. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.