Ramnemark Ramnemark skrev:
Då mår de inte bra hemma hos mig. Men jag mår bra, och det är det viktigaste för mig :)

Jag räknade över antalet i huvudet och jag får det till 41 ljuskällor just nu, 4 till när pollarna och garage väggen är fixad :surprised:
41 ljuskällor i trädgården?! Så många har vi nog inte ens om jag räknar med belysningen INNE i kåken också. :surprised::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
andhak2802 och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Nästan klar med trappan. Ska fundera lite på vilken modell av räcke som passar bäst innan jag fortsätter.

[bild] [bild] [bild]
Fråga .. varför så bred springa mellan trallen på stegen? vattenavrinning? Estetiskt? Nått helt annat?

..jag själv tycker springor är läskiga på den där höjden (när man ser rakt ner) och kikar man runt om i övrigt så verkade dina springor vara mindre :)

Ser finfint annars! (y)
 
Skulle förbereda odlingsbädd där jag vet att en guidekabel till gräsklipparroboten går. Satte spaden i backen med orden ”jag prövar lite försiktigt här och pillat fram sladden”. I samma veva ser jag roboten längre bort börja göra piruetter på gräsmattan.

Två spadtag tog det. Sen var det klippt.

Saknar dessutom material för att laga eftersom ”jag ändå inte skall dra om några kablar än på några veckor”...
 
  • Ledsen
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Flyttat odlingslådorna från ifjol till deras nya placering, och upptäcker detta under ena markduken, vad bor här?
Sork?
 
  • Jord med gräsmatta och flera grävda hål och jordhögar som antyder aktivitet av grävande djur, möjligen skadedjur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
En hummer och en robot ?
 
  • Gilla
  • Wow
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Flyttat odlingslådorna från ifjol till deras nya placering, och upptäcker detta under ena markduken, vad bor här?
Sork?
Utan tvekan en Brachiosaurus.
 
En vinter i januari månad för ett antal år sedan fick jag trädgårdsabstinens och gick ut i trädgården för att leta frön. De enda frö jag hittade fanns hos Rhododendron `Persil´ de som tidigare hette azalea. Jag är ingen som vanligtvis håller på med frösådder, lite för pyssligt för mig men nu sådde jag dessa frön och ställde krukorna i fönstret, övertygad om att inget skulle ske där i krukorna.
Men massor av plantor grodde, inte alla överlevde men många.

Idag grävde jag bort några kärror med lerjord och ersatte med grov torv, R. jord och barkmull och planterade en av dessa frösådder som numera nått en ansenlig storlek.

Nyplanterad Rhododendron 'Persil' i trädgård med spirande växter och mossbeklädda stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser `Persil´ ut när den blommar

Blommande Rhododendron 'Persil' med vita blommor och rödaktiga växter i en skogsträdgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rhododendron 'Persil' med vita och gula blommor i trädgården, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet är att jag har drygt 20 plantor till som står i en barnkammare :worried:
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Stora röda rosor i blom utanför en entré, med några vissna blomblad vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rensat kirskål och vattnat nysått gräs. So this is my life now... :thinking::crysmile: Maken däremot överraskade mig efter städdagen i äldsta dotterns scoutstuga med att helt ha kapat ner vår vackra röda ros utanför entrén. Vi diskuterade det igår, men trodde inte att han skulle ha sån eld i baken. Jättevacker är den, men helt oregerlig hur mycket jag än varit på och försökt tämja den. Inte roligt när man fastnar i de törnerna på väg in eller ut. Får se om den växer upp igen, då kanske man kan tukta den från början. :rolleyes::devilish::strong:
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild] Maken däremot överraskade mig efter städdagen i äldsta dotterns scoutstuga med att helt ha kapat ner vår vackra röda ros utanför entrén. Vi diskuterade det igår, men trodde inte att han skulle ha sån eld i baken.
Det är bäst att slå till genast man fått "grönt ljus" (eller redan vid gult...) i saker man försökt få igenom här hemma. Ofta blir det kontraorder eller diskussionen börjar igen... Men är det redan gjort så slipper man den rundan :giggle:
 
BengtH BengtH skrev:
Det är bäst att slå till genast man fått "grönt ljus" (eller redan vid gult...) i saker man försökt få igenom här hemma. Ofta blir det kontraorder eller diskussionen börjar igen... Men är det redan gjort så slipper man den rundan :giggle:
Problemet är snarare att det oftast är väldigt långt mellan ord och handling här hemma. Helst ska det planeras, sovas på saken, funderas lite, göras en ritning i datorn (gift med en ingenjör...), avvaktas lite, googlas en stund, vilas lite till och sen KANSKE det händer nåt. :crysmile:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Problemet är snarare att det oftast är väldigt långt mellan ord och handling här hemma. Helst ska det planeras, sovas på saken, funderas lite, göras en ritning i datorn (gift med en ingenjör...), avvaktas lite, googlas en stund, vilas lite till och sen KANSKE det händer nåt. :crysmile:
Fan, du låter precis som frun här hemma (men måste erkänna att känner lite igen mej i detdär):rolleyes:
 
Lade fem minuter på att klippa och slänga undan nåt visset jox sen förra året.
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
I grevens tid fick vi i det sista glaset i växthuset. Nu återstår att montera öppningsmekaniken till takfönstret, el och städning innan inredaren kan börja sitt jobb. Växthus med nyligen installerade glaspaneler i en trädgård med regnbåge i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan färdigbyggt växthus i trädgården med en regnbåge i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
I grevens tid fick vi i det sista glaset i växthuset. Nu återstår att montera öppningsmekaniken till takfönstret, el och städning innan inredaren kan börja sitt jobb.[bild] [bild]
Double rainbow! :p
 
Singel på plats :)
 
  • Nyanlagd singel längs garageuppfarten och vuxna buskar i ett bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.