Hej!

Tänkte bara informera om att det början ploppa upp sån där skum reklam som som dyker upp på Facebook i bland. De brukar hänvisa till Leif GW, Per Morberg eller andra.
Det här dök upp på startsidan idag:

Reklambanner med text "Allt är över för Per Morberg - Korruption kommer fram" och en länkknapp som säger "ÖPPNA".
 
Tack för info. Vi försöker blocka dessa dåliga annonser men de är luriga och kommer tillbaka. Vi får kolla på detta igen. Synd bara att inte ens Google verkar kunna ta bort dem.
Annonserna kommer ju trots allt via deras system.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
Man i blå skjorta som ser åt sidan med semi transparenta annonstexter ovanpå.

Märkligt att inte Google har filter sofistikerade nog att rensa bort dessa :/
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
@Per Eskilsson
”Rheborg” är på tapeten igen,
Skyddad tomrum i ett rum under renovering med plastöverdrag på golvet och öppen terrassdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ryssarna ger sig inte i första taget. Jag blockade och rapporterade 8 olika domäner där Rheborg fanns med i annonsen. Tack för att du säger till.

Skärmdump av flera blockerade och rapporterade annonser i ett annonsgranskningscenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Märkligt att inte ens Facebook kan stoppa det. Minsta aning av en kvinnlig bröstvårta får ju larmet att gå inom sekunder och den skyldige straffas hårt.
 
  • Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Visa bilaga 404999

Robert har tydligen hittat bra investeringar. Kanske ska hoppa på tåget … :crysmile:
 
  • Gul sportbil bredvid en profilbild av en man med rubrik som anger en framgångsrik investering av Robert.
Rheborg är tillbaks nu.
 
Rheborg igen
 
  • Porträtt av en man med grått hår framför en blå bakgrund.
Tack för rapporten Lidd. Nu har jag blockat och rapporterat ytterligare två ryska domänadresser som innehåller Rheborg-reklam och dess Google Ads-konton både i Google AdSense och i Google Ad Manager.

Enligt reklamen (som är bluff) så har Rheborg gjort storkovan på något som heter Bitcoin Code, vilket inte stämmer.
 
Min ryska är inte den bästa, men detta ser inte ut som något Rheborg godkänt...
 
  • Man i blå skjorta med skeptiskt uttryck framför text på ryska och ordet "Annonser".
Tack, jag har försökt att blocka.
 
Fredde är ju duktig affärsman i Solsidan så varför tvivla på denna reklam? :D
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Jag tvivlar på all reklam....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.