Absolut bra pris, men enligt prisjakt har den kostat 1190kr i ett år ungefär, så 50% är ett rent försäljningsknep. Nu har den kanske kostat 2000kr på Bolist, det vet jag inte.
 
AXS
Ja, räknade på ca 20% rabatt.
Som du kan se i länken kom jag från prisjakt. :)
 
  • Gilla
Husägaren87
  • Laddar…
j.f.s
AXS AXS skrev:
Tycker det här en bra deal om du behöver en enkel dragare:
[länk]

Jag har kvar min 4 år gamla, batterierna har blivit lite slöa men skruvdragaren fungerar utmärkt.
Fascinerande hur olika upplevelser man kan ha. Har en jag också som är från 2018 och inköpt för samma pris (990kr) hos Bolist men min är glapp i chucken. Inte på grund av att den är lös utan hela axeln rör sig. Dessutom nyper chucken inte åt ordentligt utan att man får dra så handen blir blå. Samma fel på min mindre Hitachi. 18v upplever jag dessutom som lite klen. Det som jag tycker är bra är greppet och laddaren som är riktigt snabb.

Borde väl reklamera båda maskinerna egentligen...

Har en DeWalt från 2004 också och den rapplar inget men batterierna är förstås slut. Visserligen var inköpspriset högre också så inte helt rättvis jämförelse.
 
AXS
j.f.s j.f.s skrev:
Fascinerande hur olika upplevelser man kan ha. Har en jag också som är från 2018 och inköpt för samma pris (990kr) hos Bolist men min är glapp i chucken. Inte på grund av att den är lös utan hela axeln rör sig. Dessutom nyper chucken inte åt ordentligt utan att man får dra så handen blir blå. Samma fel på min mindre Hitachi. 18v upplever jag dessutom som lite klen. Det som jag tycker är bra är greppet och laddaren som är riktigt snabb.

Borde väl reklamera båda maskinerna egentligen...

Har en DeWalt från 2004 också och den rapplar inget men batterierna är förstås slut. Visserligen var inköpspriset högre också så inte helt rättvis jämförelse.
Jag har bara dragit typ 2000 skruv, så den har levt ganska snällt liv. Men aldrig behövd dra åt den så hårt som du verkar behöva.

Ska köpa tigersåg och 4-5Ah batteri, tror det blir bra kombo. Cirkelsågen gillar inte 1,5Ah.
 
j.f.s
AXS AXS skrev:
Jag har bara dragit typ 2000 skruv, så den har levt ganska snällt liv. Men aldrig behövd dra åt den så hårt som du verkar behöva.

Ska köpa tigersåg och 4-5Ah batteri, tror det blir bra kombo. Cirkelsågen gillar inte 1,5Ah.
Då har du använt din betydligt mer än jag. Jag har både borrat och skruvat men inte så mycket. Det är vid borrning som man får dra hårt. Bitshållare sitter fast. Kanske helt enkelt är dåligt grepp på käftarna. Hade det varit på en av två maskiner jag äger så hade jag avskrivit det som måndagsexemplar eller liknande men som sagt även min mindre maskin uppvisar samma problematik.

Avråder dock inte från köp. Tycker den är prisvärd och ett vettigt alternativ trots mina bekymmer
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Fluke testpenna för spänningsindikering på CDON, en variant för 69kr och en för 78kr.
Den för 69 skall enligt bildtexten klara 90-1000V, men på bilden står det 20-90V.


Jag beställde en av varje så får vi se vad som dyker upp.

/Höghus
Första penna kom idag och det var som alla redan förstått en skräpkopia .
Den pep hejvilt och kunde inte skilja på fas och nolla i ett uttag.
Det var varianten från Prylexperten som hade texten Voltalert på bilden, men det stod det inte på pennan som kom.
Jag har begärt reklamation och skickat kopia till Fluke för kännedom.

Det räckte att blunda och hålla i pennan så kändes det att det var skräp...

/Höghus
 
  • Gilla
snowjim och 3 till
  • Laddar…
P
Vet inte om detta skrivits redan men Swedol kör swedoldagen nu i dagarna tre samt även på webben.
De har lite smått och gott att shoppa :)
www.swedol.se
 
  • Gilla
Jensa86
  • Laddar…
Letar efter makita 18v slagskruvdragare. Nån som har tips?
 
P pleqtiz skrev:
Vet inte om detta skrivits redan men Swedol kör swedoldagen nu i dagarna tre samt även på webben.
De har lite smått och gott att shoppa :)
www.swedol.se
Tyvärr fungerar det inte speciellt bra att betala för sin order. Jag har försökt fyra gånger nu men det går inte igenom, varken med Klarna eller mitt vanliga Mastercard.
Står såhär på deras betalsida: Felmeddelande på betalsida om externa problem med Klarna och retur av postnummer.
 
P
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Tyvärr fungerar det inte speciellt bra att betala för sin order. Jag har försökt fyra gånger nu men det går inte igenom, varken med Klarna eller mitt vanliga Mastercard.
Står såhär på deras betalsida: [bild]
Vad surt.. Du kan ju även maila in din order till närmaste swedol butik så plockar dom ihop det åt dig o du bara hämtar det där..
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Tack snälla för tips!
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
För mig gick det bra efter ett antal försök att betala. Trägen vinner helt enkelt :)
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Har prövat mer än 10ggr nu men ingen lycka, hur många försök hade ni innan det gick?

Edit: några försök till och nu är en Hultafors MST 75 beställd.
 
  • Gilla
Jensa86
  • Laddar…
Billigt på Blocket om man har gott om plats
https://www.blocket.se/vi/90666609.htm
Felder slipmaskin i nyskick till salu för 3 000 kr på Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Annonsskärmdump för en Felder slipmaskin i nyskick till salu för 3 000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sturmtiger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.