Robotklipparen grävde gropar när den skulle gå in i laddaren när det var torrt förra säsongen. Jag tänkte prova att lägga något slags nät men undrar om ni har tips på typ av nät? Hur breda/täta ska maskorna vara så inte hjulen fastnar?
 
Har använt armeringsnät som är galvat, osäker på storleken men i spannet 40-50 mm rutor 2,5 mm tjock.
Först la ja det på problem området och jord över, gräsklipparen hittade slutet och rev upp.
Försök 2 så bockade jag den sista biten och tryckte ner i marken samt jord över. Det har fungerat 2 år nu.

Hönsnätet fungerade inte, flyttades.


Bilden visar det nät jag använt, men denna gång till spaljé i växthuset.
 
  • Galvat armeringsnät används som spaljé i ett växthus, fastsatt längs väggar och bågar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
Lägg en plåt annars, eller gjut en liten uppfart i betong.
 
T topmount skrev:
Putsnät blir kanon.
[länk]

Tack för svar! Svårt att se på bilden men blir det inte väl tätt mellan maskorna? Eller är det vad som krävs?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Lägg en plåt annars, eller gjut en liten uppfart i betong.
Ja det var vad jag tänkte först men undviker gärna det om det skulle gå
 
På ett ställe utefter tråden har jag lagt en form av markarmering i plast. Den liknar en bikaka där cellerna fylls upp med jord och gräset växer i alla cellerna.
 
Akoa Akoa skrev:
En sådan? [länk]

Verkar smart!
Ja.
 
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
Varför inte rävnät?
Det är ju mycket stabilare än hönsnät.
Galvaniserat rävnät som används för en kaninbur utomhus med snöfläckar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E etompau skrev:
Hybridgräs från Husqvarna. Dyrt.
[länk]
Jag var inne på en sådan. Det räcker ju med en i mitt fall så priset kan vara ok om det är bra. Ställde frågan i en annan tråd men det verkar vara såpass nytt att ingen testat
 
E etompau skrev:
Hybridgräs från Husqvarna. Dyrt.
[länk]
O tjena vad dyrt. skulle innebära en kostnad på runda slängar 10 lapp för mitt mest akuta område.
 
Hej.
Jag har lagt plastbelagt hönsnät i en sluttning.Problemet är att när det är blött ute och jorden är mjuk så går går de utstickande "dubbarna" ner i öppningarna i nätet och när roboten vrider sig så deformerar den nätet.
Är det någon som vet om Husqvarnas hybridgräs är bättre i detta avseendet ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.