För 32 år sen tyckte mina föräldrar att det var en god idé när jag kom hem och tjatade om att scouterna hade varit i skolan. Så jag började samma kväll och har spenderat alldeles för många blöta, steniga, blåsiga, kalla nätter i skog och mark, allt tack vare deras kriminellt bristande omdöme!

Nu har jag två gossar på 3 och 6 år gamla och då tänker jag att deras farmor och farfar gott kan behöva ett bra tält så de kan campa med barnbarnen i sommar och låta mig sova hemma i sängen några timmar mellan husbyggandet i sommar!

(De kan åtminstone få slippa sova i dåligt lappade scout-tält med blixtlås som aldrig går att stänga, under stora presenningar av billigaste sort som spricker vid första vindpust eller i 5-manna-patrullens 6-manna-tält som av allt att döma var gjort för 6 stycken 10-åringar)
 
Outtex 3000 select

Ett tält i polyester fixar min semester.
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
För 32 år sen tyckte mina föräldrar att det var en god idé när jag kom hem och tjatade om att scouterna hade varit i skolan. Så jag började samma kväll och har spenderat alldeles för många blöta, steniga, blåsiga, kalla nätter i skog och mark, allt tack vare deras kriminellt bristande omdöme!

Nu har jag två gossar på 3 och 6 år gamla och då tänker jag att deras farmor och farfar gott kan behöva ett bra tält så de kan campa med barnbarnen i sommar och låta mig sova hemma i sängen några timmar mellan husbyggandet i sommar!

(De kan åtminstone få slippa sova i dåligt lappade scout-tält med blixtlås som aldrig går att stänga, under stora presenningar av billigaste sort som spricker vid första vindpust eller i 5-manna-patrullens 6-manna-tält som av allt att döma var gjort för 6 stycken 10-åringar)

Outtex 3000 select heter materialet förstås! Och tältet får väl testas här hemma i trädgården tills Coronan släppt sitt grepp !
 
Redigerat:
Svar: Outtex® 3000 Select

När nu sommarens planerade resa till Farmor och Farfar inte ser ut att bli av pga Coronapandemin vill vi hitta en alternativ semester för familjen.
En tältsemester i Sverige blir en "virussäkrad" och miljösmart semester och ett minnesvärt äventyr för hela familjen.

/M
 
Materialet: Outtex® 3000 Select

En småbarnsfamilj ifrån Åhus
Vill inte längre sova i sitt lilla hus.
Ja ut och må
i ett tält i Råå?
Det hade passat bra i vårens kvällsljus
 
Outtex® 3000 Select

Istället för utlandssemester kan det bli Corona-semester i sommar= tälta med familjen i fjällen.
 
Materialet heter Outtex 3000 Select.

Jag och min man har två fina pojkar på 5 och 8 år. Jag har bara tältat en gång i mitt liv och jag fullkomligt älskade det. I en tid då allt ska hända allt fortare och intrycken från skärmar är konstanta, skulle jag vilja ta med min familj ut i naturen och lugnet i sommar. Att få vakna till fågelkvitter och doften av morgonfuktig mark. Att få sitta vid en brasa med kaffe eller varm choklad och verkligen prata med varandra. Att bada i en sval sjö, vandra och upptäcka. Det skulle vara min dröm-hemester!
 
Svar: Outtex 3000 select

Sambon har alltid gillat att tältat och jag har alltid vart lite sådär mot det och varit den bekvämare med att hyra husvagn eller stuga.
Men vore fint att kunna överasska henne med detta och planera våran sommarsemester med våran lilla tös på 1 år med =)
 
Nu blir det klart ingen semester som tänkt,
det mesta är inställt, så mycket är stängt.
Våra tankar med stuga på landet försvann,
ja, hela vår planering ut i sanden snabbt rann.

Vad gör man då hemma med barn som är små,
vad tycker de är roligt, tjejerna två?
Att tälta på tomten, en övning såklart,
för framtida äventyr, som vi hoppas på snart.

Nu är det så illa, nu är det så ställt,
att vi saknar en pryl, ja jag syftar på tält.
Sovsäckar redo, allt annat är klart,
ett Dash 4 från Outwell skulle va rart.

Jag håller en tumme, ja till och med två,
att vi kan fly till naturen och för att umgås och må.
Materialet heter Outtex® 3000 Select,
passar såklart ett tält helt perfekt.
 
Belmlu
Svar: Outtex® 3000 Select

Har stort frilufts- och naturintresse som jag gärna introducerar andra i vän- och släktkretsen till. Har märkt att en tröskeln som ofta behöver övervinnas är möjligheten till bekväm sömn och vila med skydd mot väder, vind och insekter. Har själv mindre tält och vindskydd sedan innan men här är det inte fullt lika bekvämt som ett fullstort tält likt detta Dash 4. Skulle vara väldigt kul att kunna fortsätta introducera vänner och familj i friluftslivet och att göra det på ett så bekvämt sätt som möjligt!
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select
Anledningen till att jag vill vinna är naturligtvis H-vid19, Coronan. Vi vandrar 2 personer med gott om plats, nästan
fysisk distans faktiskt om vi vill. Social distans är ju inte rätt ord här precis.
 
8
Rätt svar är.
Outtex® 3000 Select

Uppvuxen med att tälta på somrarna med familjen vill jag ge samma fantastiska upplevelser till mina barn på åtta och fem år. Fast förhoppningsvis en torrare upplevelse. Vi hade ett tyg tält som föräldrarna ofta glömde behandla tror jag, så blev ett blött uppvaknande ibland när regnet kom rakt genom taket

Tror precis det var ett sådant orange tält.
Jofa-camping-74-Blad01.jpg
 
Outtex® 3000 Select.

I sommar blir det bilsemester i Sverige och möjligen Norge(om vi blir insläppta;-)) av kända skäl. Blir nog även norrut denna gången och någon nationalpark. Vi har alltid tidigare hyrt boende efter vägen på våra bilsemestrar i Sverige, Europa och USA. Min fru är väldigt skeptisk till att övernatta i tält, men med ett nytt tält får hon spetsa sina argument. Jag har nyligen blivit i situationen arbetssökande och vill därför också hålla nere kassaflödet. I min barndom reste vi med tält så jag vet för- och nackdelarna rätt väl. Det kan bli en mysig och nostalgisk upplevelse. Vad mina två små söner kommer att säga vet jag icke
 
Outtex 3000 Select

Jag behöver tältet för att kväsa fruns ursäkter att inte följa med mig och barnen ut på fjället! Hon behöver följa med och jag är övertygad om att hons skulle tycka om det
 
Svar: Outtex® 3000 Select

Motivering: Jag och mina tre vänner behöver något att sova i när vi ska åka på fiskeresa i Jämtland för att fånga gammelgäddan!

Mvh
Tobias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.