Outtex® 3000 Select

Bilsemester i norra Sverige med familjen och tältning. Annars blir det under bar himmel och det är ju inte jättekul. Speciellt för övriga i familjen...
 
Svar: Materialet heter Outtex® 3000 Select

Tidigare (innan man bytt stad för arbete) har man haft förmånen att låna tält av mor & far. Numera är man tältlös, vilket skulle innebära nya möjligheter med detta fina 4-manna tält för familjen i sommar. Varför inte damma av fiskespöna och njuta av svenska fjällen i sommar.
 
Materialet heter Outtex 3000 Select.

Barnen har börjat prata om att sova en natt i tält. Det här vore den perfekta överraskningen för dom. Även jag saknar att sova utomhus.
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select. Vi har ägnat senaste tre åren åt att bygga hus. När huset blir klart nu i juni kommer vi har ett kanonfint hus men för att få råd att bygga det har vi fått offra i stort sett alla semesterresor de senaste åren och plånboken kommer vara tom även i sommar. Vad gör man inte för ett hus? Men vad lyckliga vi skulle bli om vi fick fira vårt färdiga hus med en välbehövlig tältsemester där vi får rå om varandra och barnen och prata om annat än husbyggarbeslut!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är Outtex 3000 Select
Behövs nu i corona tid.
 
kontorsråttan
Outtex 3000 Select var namnet

Med ett tält i bagaget slipper jag åka hem och kan vara kvar ute i skogen med mina vänner.
 
Outtex 3000 select heter materialet.
Som liten tältade vi mycket men är nu över 30 år sedan sist. Det känns väldigt lockande att få ta med familjen ut i naturen och få bo i ert tält som ser väldigt fint ut!
 
S
Outtex® 3000 Select

Jag har inte tältat sedan jag gick i Nionde klass, det vill säga 16 år sedan. Då var det hemskt att tälta, men jag tror jag skulle tycka det var mysigt nu. Med ett tält hade jag nått naturen och skogen.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Outtex®️3000 select heter polyestermaterialet!
Efter denna vår med Corona hack i häl blir det till att semestra i Sverige och då skulle ett tält underlätta enormt⛱
 
Materialet heter Outtex 3000 Select.

Vi har barnbarn som är tvillingar. De är 4 år och har aldrig tältat. De skulle gilla att starta tältandet i trädgården för att sedan testa på campinglivet lite längre iväg. Vi kommer också att njuta myggornas surr på utsidan av tältduken.
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select.

Vinst eller inte, tävlingen fick upp mina ögon och tände en idé om tältsemester i sommar. I tre somrar nu sedan vårt husköp har fokus legat på renovering istället för solsemester. Och i år tycks det som bekant vara uteslutet med en traditionell charter.

Det finns dock hinder för en tältsemester. Min fru är minst sagt inte förtjust i att sova i tält och att vakna i dagg och varm fuktig luft. Min egen erfarenhet av tältsemester sträcker sig till Hultsfredsfestivalen.

Men hinder är till för att övervinnas. Förhoppningsvis kan en vinst ge oss den spark i baken som vi behöver för att få våra barn ut i naturen och lära vad vårt vackra långa land har att bjuda samtidigt som vi utvecklas som familj långt från vardagsstress och elektronik.
 
Z
Outtex® 3000 Select

Utan tak är jag spak
På ett fält utan tält
Med eran gåva
Jag nu kan sova!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: Outtex 3000 Select.
Motivering: Senast jag sov i ett tält var på tidigt 90-tal, på Öland. Jag och en väninna åkte till Öland för att campa. Tältet var mina föräldrars och ingen hade använt det sedan sent 70-tal. Tyvärr hade vi inte kontrollerat tältet innan vi tog med det. Det luktade mögel och gick sönder när vi vecklade ut det. Det var hopplöst att få upp och allmänt vidrigt. Sommaren var bland de regnigaste och vårt tält släppte och började glida i lersörjan på campingen. Har aldrig tältat sen dess. Nu vill jag ge friluftslivet en andra välförtjänt chans i ett "lyxigt" familjevänligt tält, och även ge min dotter en möjlighet att uppleva naturen på nära håll. Ge mig en andra chans att tänka om när det gäller tjusningen med tält och uteliv!
 
Svar: Outtex 3000 Select.
Motivering: Senast jag sov i ett tält var på tidigt 90-tal, på Öland. Jag och en väninna åkte till Öland för att campa. Tältet var mina föräldrars och ingen hade använt det sedan sent 70-tal. Tyvärr hade vi inte kontrollerat tältet innan vi tog med det. Det luktade mögel och gick sönder när vi vecklade ut det. Det var hopplöst att få upp och allmänt vidrigt. Sommaren var bland de regnigaste och vårt tält släppte och började glida i lersörjan på campingen. Har aldrig tältat sen dess. Nu vill jag ge friluftslivet en andra välförtjänt chans i ett "lyxigt" familjevänligt tält, och även ge min dotter en möjlighet att uppleva naturen på nära håll. Ge mig en andra chans att tänka om när det gäller tjusningen med tält och uteliv!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.