A
D Dana boya skrev:
Testat med Huawei p20pro.
Bredband från internetbolaget via fiber 1000/100 mbit.
Är det godtagbart värde?
Hur upplever du Internetbolaget?
 
A Andy78 skrev:
Det är den teoretiska maxhastigheten för ditt wifi, ungefär som att det står Link speed 10/10 100/100 när du är ansluten med ethernet via kabel, du kommer se den hastigheten variera lite beroende på hur bra anslutning du har för tillfället.
Tack för förklaringen (y)(y)
 
maflax skrev:
Hur upplever du Internetbolaget?
Bra faktist inga driftstörningar än, varit i kontakt med deras kundservice de har svarat snabbt både på mejl och telefon.
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107
  • Laddar…
A
D Dana boya skrev:
Bra faktist inga driftstörningar än, varit i kontakt med deras kundservice de har svarat snabbt både på mejl och telefon.
Då har vi samma upplevelse.
Har samma operatör
 
  • Gilla
Dana boya
  • Laddar…
D Dana boya skrev:
Tack för förklaringen (y)(y)
I praktiken kan du räkna med max 400-500 med den länkhastigheten, 320 lät helt ok.
 
  • Gilla
Dana boya
  • Laddar…
250/100 Ownit

Skärmdump från Bredbandskollen med hastighetstestresultat visande 291,94 Mbit/s i nedladdning och 127,05 Mbit/s i uppladdning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nedro
  • Laddar…
Internetanslutningstest med nedladdning 815,06 Mbit/s, uppladdning 765,74 Mbit/s och svarstid 15,33 ms.
Fiber från Sappa (500/100), det är routern som sätter begränsningar då den inte orkar mer.
 
  • Gilla
Nedro
  • Laddar…
Hastighetsmätning som visar ping på 20 ms, nedladdning på 101.19 Mbps och uppladdning på 33.72 Mbps.

4G tele 2.

Huawei B525 och Poynting XPOL MIMO 9dBi 650-2700 Mhz antenn.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
S spendera skrev:
[bild]
Fiber från Sappa (500/100), det är routern som sätter begränsningar då den inte orkar mer.
Vilken router kör du med?
 
D Dana boya skrev:
Vilken router kör du med?
Jag har en Asus RT-AC68, processorns arbete följer följer med bredbandets hastighet och ligger på 100% vid dessa hastigheter. Kopplat direkt ligger jag på nästan 1 Gbit/s.
 
Körde du trådlöst eller med kabel när du gjorde denna test?
 
Kör med kabel, trådlöst hamnar jag på runt 400 Mbit/s.
 
S spendera skrev:
Jag har en Asus RT-AC68, processorns arbete följer följer med bredbandets hastighet och ligger på 100% vid dessa hastigheter.
Ingen expert på Asus-routrars prestanda, men att routa 1 Gbit/s är inte så CPU-intensivt. Har du funktioner påslagna i din router som brandvägg, QoS, anti-virus eller något annat som "tittar" på alla paket? Det skulle kunna förklara varför den bottnar i processorn redan vid ganska måttliga hastigheter.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ingen expert på Asus-routrars prestanda, men att routa 1 Gbit/s är inte så CPU-intensivt. Har du funktioner påslagna i din router som brandvägg, QoS, anti-virus eller något annat som "tittar" på alla paket? Det skulle kunna förklara varför den bottnar i processorn redan vid ganska måttliga hastigheter.
Ja, tom tio år gamla leverantörsroutrar som tex Technicolor Tg799v2 (som Telia, Com Hem och Telenor använde) klarar utan problem full hastighet (ca 970/970) trådat, förutsatt att man inte samtidigt har femtioelva torrents igång eller liknande. Det låter konstigt om inte en nutida Asus fixar det.
 
T tompaah7503 skrev:
Ingen expert på Asus-routrars prestanda, men att routa 1 Gbit/s är inte så CPU-intensivt. Har du funktioner påslagna i din router som brandvägg, QoS, anti-virus eller något annat som "tittar" på alla paket? Det skulle kunna förklara varför den bottnar i processorn redan vid ganska måttliga hastigheter.
Tror inte jag har så mycket sådant påslaget (kan ha gjort någon inställning jag inte tänkt på som ökar CPU-belastningen). Jag har dock inget "problem" med nätverket då jag, trots maxad CPU i routern har gott om bandbredd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.