Kul att ni är några som handlat!! Se nu till att ta före och efter bilder och delge era resultat och tillvägagångsätt... :)
 
  • Gilla
Bi88 och 1 till
  • Laddar…
Tog inga bilder men den borstar bra.
Tekniken jag fick använda var att koncentrera sig på en bräda intaget. Undvika start och stopp för då löser motorskyddet.
Betyget jag ger är 4/5.
 
  • Gilla
Bi88 och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon behållare för att fylla i något form av rengöringsmedel också? Eller är det bara vatten?
 
  • Gilla
Sebbry
  • Laddar…
Bara vatten. Jag blötte ner trallen innan funderade på såpa men skippade detta.
 
Min har börjat låta väldigt mycket från motorn, låter inte alls bra :(. Motorskyddet har aldrig löst ut för mig så börjar undra om det kanske är defekt och jag har kört på lite för hårt. Hur känsligt är motorskyddet?
 
J johnirua skrev:
Min har börjat låta väldigt mycket från motorn, låter inte alls bra :(. Motorskyddet har aldrig löst ut för mig så börjar undra om det kanske är defekt och jag har kört på lite för hårt. Hur känsligt är motorskyddet?
Vid upprepade start och stopp löste det ut för mig. Tex kör fram 2 meter backa och kör 2 meter igen osv. Dock inget missljud. Du får väl köra tills den ger sig och ta det på garanti isåfall. Men den ger ju en del ljud ifrån sig.
 
Tyckte den knappt lät något i början jämfört med nu men får köra på o hoppas det håller. Tycker det är lite konstigt att mitt motorskydd inte löst ut någon gång då jag gör som du skriver typ hela tiden :thinking:
 
Någon fler som köpt och provat PCL 4?
 
Testade för första gången idag. Vattnade trallen och lade på såpa med tryckspruta. Bra riv i borstarna, gick ganska bra att backa. Jag kör med maskinen igång hela tiden även vid back.
Detta för att ta lite av det som missas då det är ett mellanrum på borstarna. Men då kommer vattnet på fel håll så det vill till att förvattna ordentligt så det inte kör torrt.
Trätrall som rengörs med en gul och vit Kärcher terrasstvätt med tryckspruta, med synliga vattendroppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bi88
  • Laddar…
Har i ett antal år försökt hitta ett bra sätt att rengöra diverse trädäck. Högtryckstvätt har fått trall att se lite bättre ut tillfälligt, men har antagligen gjort mer skada än nytta. Att bara spraya på ogräsättika har inte funkat hos mig. Hårt arbete med extra grov skurborste och div kemikalier har funkat bättre, men trots ihärdigt skurande med mer eller mindre lyckade försök att tejpa fast en vattenspruta på skurborsten, så har stora delar av ytan förblivit mörka och tråkiga.

Jag köpte en T-cleaner med hopp om att det åtminstone skulle bli lite lättare att få det lite snyggare. Det visade sig dock inte bli lite snyggare. Resultatet överträffade allt jag kunde föreställa mig :)

Jag började med att spola av ytan med vatten. Fortsatte med att rolla på trallrent (från Biltema), och körde sen T-cleaner. Det var lite trixigt att hålla reda på slang och sladd, men resultatet blev rena miraklet. Jag trodde aldrig jag skulle få så bra resultat utan att behöva byta trall.

Utsikt från en öppen glasdörr till ett nyskurat träträdäck med jämnt rengjort och ljusare område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nyligen rengjort trädäck med ljusa träplankor och en hopfällbar trästol, omgivet av ett räcke, sett från en altandörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Ulf V och 26 till
  • Laddar…
Wow! Det var verkligen ordentlig skillnad...
Det får nog helt klart bli till att köpa en sådan framöver efter din reklam!! :D
 
P
Snyggt!
Tyvärr verkar det inte som att den finns att köpa någonstans
 
Nä det verkar vara tvärslut. Är också väldigt sugen även om den kostar en del. Har inte ens en högtryckstvätt Ser ut som att Krauta har på weblager för hemlevernas.
 
A Arne_F skrev:
Har i ett antal år försökt hitta ett bra sätt att rengöra diverse trädäck. Högtryckstvätt har fått trall att se lite bättre ut tillfälligt, men har antagligen gjort mer skada än nytta. Att bara spraya på ogräsättika har inte funkat hos mig. Hårt arbete med extra grov skurborste och div kemikalier har funkat bättre, men trots ihärdigt skurande med mer eller mindre lyckade försök att tejpa fast en vattenspruta på skurborsten, så har stora delar av ytan förblivit mörka och tråkiga.

Jag köpte en T-cleaner med hopp om att det åtminstone skulle bli lite lättare att få det lite snyggare. Det visade sig dock inte bli lite snyggare. Resultatet överträffade allt jag kunde föreställa mig :)

Jag började med att spola av ytan med vatten. Fortsatte med att rolla på trallrent (från Biltema), och körde sen T-cleaner. Det var lite trixigt att hålla reda på slang och sladd, men resultatet blev rena miraklet. Jag trodde aldrig jag skulle få så bra resultat utan att behöva byta trall.

[bild]

[bild]
A Arne_F skrev:
Har i ett antal år försökt hitta ett bra sätt att rengöra diverse trädäck. Högtryckstvätt har fått trall att se lite bättre ut tillfälligt, men har antagligen gjort mer skada än nytta. Att bara spraya på ogräsättika har inte funkat hos mig. Hårt arbete med extra grov skurborste och div kemikalier har funkat bättre, men trots ihärdigt skurande med mer eller mindre lyckade försök att tejpa fast en vattenspruta på skurborsten, så har stora delar av ytan förblivit mörka och tråkiga.

Jag köpte en T-cleaner med hopp om att det åtminstone skulle bli lite lättare att få det lite snyggare. Det visade sig dock inte bli lite snyggare. Resultatet överträffade allt jag kunde föreställa mig :)

Jag började med att spola av ytan med vatten. Fortsatte med att rolla på trallrent (från Biltema), och körde sen T-cleaner. Det var lite trixigt att hålla reda på slang och sladd, men resultatet blev rena miraklet. Jag trodde aldrig jag skulle få så bra resultat utan att behöva byta trall.

[bild]

[bild]
Samma balkong, lite från ovan. Nej, jag är inte överdrivet rik på pengar. Bara lite mer kreativ, och envis, än vissa som envisas med att bygga fyrkantigt... ;-)

Flygbild av en ovanlig gul villa med asymmetrisk balkong, omgiven av grönska och ett vattendrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flygbild av ovanlig formad balkong på ett gult hus med två våningar, omgivet av grönska och med utsikt över ett samhälle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JensRasmussen och 1 till
  • Laddar…
Någon som jämnfört denna med den T -racer? Är det någon skillnad ?
 
  • Gilla
gr00ve
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.