Materialet heter Outtex 3000 Select.

Har inget tält som rymmer familjen, bara ett 2-manna som frugan och jag använt tidigare "innan barnen" - vore kul att få en liten puff att ta med barnen (7 & 10) ut om vi fick ett bra tält som rymmer alla!
 
Svar: Outtex® 3000 Select

Ska ut och vandra med ett par kompisar i valborg men saknar tält. Hade varit kul att dyka upp med detta i packningen för att överraska!
 
Svar: Outtex® 3000 Select

Motivering: Jag har lyckats få de båda barnen, 7 och 10, att älska att bo i tält. Tyvärr ryms inte sambon i vårt tighta 3-manna tält så hon får aldrig följa med på våra små äventyr. En vinst skulle möjliggöra min drömsemester med HELA familjen.
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select.
Då vårat tält tagit pension önskar vi vinna så vi även denna sommar kan ta med barnen ut på lite camping.
 
Materialet är outtex 3000 select

Ett otroligt fint tält, lätt att sätta upp!
smarta lösningar!
Hade gärna haft ett
Får hoppas på turen !!
 
Materialet heter Outtex 3000Select.

har aldrig haft tält, men om jag vinner så skulle jag tälta hela sommaren utan tvekan med tanken på att familjen bestämt sig att undvika åka och semestra i den här oroliga tiden.
 
Svar: Outtex 3000 select!

Skulle behöva ett tält då vi precis flyttat ut på landet och har nära till flera större vandringsleder och vill visa min sambo hur mysigt det är med tält ute i det fria!
 
outex 3000 select 100% polyester

randi gitz
Framnäsgatan 5
97342 Luleå

jag har haft samma tält i 20 år
Det har blivit många goda minnen med barnen,
Men nu är det dags att skapa nya ihop med 11-åringen som fortfarande är kvar hemma. Och tältet behöver uppgraderas.
Ståhöjden i detta verkar bekvämt.
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select.

Jag skulle så gärna vilja tälta med mina döttrar på 3 och 5 år. Min sambo är totalt ointresserad av friluftsliv och därför äger vi idag inget tält. Med ett sånt här fint tält kanske jag t.o.m. lyckas övertala henne till en natt i trädgården.
 
Rätt svar är Outtex® 3000 Select. Ett supermaterial gjord av 100% polyester.

I augusti är tanken att jag och barnen, 3 och 5 år, ska ”gå på luffen”. Vi ska leva av vad naturen har att erbjuda under ca 5 dagar. Men tält har vi inte ännu och med detta tält skulle vi ha gott om plats för att läsa böcker, spela spel och leva, under hela vandringen.
 
Svaret är Outtex 3000 select.

I huset vi har en snart tonåring..han önskar ej dela rum med oss andra i den lilla husvagnen..därför vore det bra att honom kunna ge ett eget rum när vi på nästa äventyr far☀️När han tröttnat på att sova själv vill han dela detta tält med sina småbröder han har för att det ska bli lite lätt när de i drömmarna far
 
Materialet heter: Outtex® 3000 Select

Tänkte prova på att tälta med familjen i norra Sverige iår.
Brukar annars åka söderut på semester men i år passar det
ju bra att semestra i Sverige.
Har inte semestrat i tät förr så det blir en bra test.
Vi är 4 personer så detta tält blir bra.
 
Utsikt över en campingplats vid havet, med husvagnar och grönområden under en klar blå himmel.
Svar: Outtex 3000 select
Motivering:
När familj och vänner önskar stanna kvar,
är det trist att behöva avge som svar:
-Vi inga sängplatser har.
Att i stället kunna säga:
- Välkomna att sova i Dash 4 under Outtex 3000 select.
Kan låta riktigt käckt!
 
Outtex 3000 Select

Semester med barnen i Svea,
Hoptryckta i våran trea.
Men ett tält från Byggahus,
Ger mig nu ett tydligt ljus,
Vi kan fiska röding och filea!
 
Tältets material är
Outtex 3000 Select

Vår familj behöver detta tält för att kunna åka iväg och upptäcka Sverige och den svenska sommaren!

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.