Familj njuter av semestern vid stranden med ett Outwell Dash 4 tält och en grill.
Den här sommaren kommer antagligen många av oss att semestra hemma i Sverige, kanske till och med i den egna trädgården, och då kan ett nytt tält komma väl till pass och ge lite större frihet. Den här veckan tävlar ni om ett Dash 4 från Outwell, ett tält där fyra personer sover bekvämt i ett rymligt mörkt innertält, med ett förtält med 185 cm ståhöjd. Det är tillverkat av polyester med limmade sömmar och har en vattenpelare på 3000 mm. Detta lättresta tält har dubbelbelagt golv med uppdragna kanter, bakre ventilation och tonade fönster. Det levereras i en komprimerbar bärväska för kompakt storlek och har en vikt på 9,8 kg.

Totalt värde: ca 4 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter det polyestermaterial som tältet är tillverkat av?
Svaret hittar du här: Outwell.com

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 24 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outwell. Vi tackar Outwell för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Marina65
  • Laddar…
Materialet heter Outtex 3000 Select.

Jag håller på att övertyga familjen hur bekvämt och rogivande det är att vara ute i naturen.

Min familj åker hellre på utlandsresor till värmen men detta året har jag min chans att få ut allihop i skogen!
 
Hej.
Det heter. Outtex® 3000

Vi är en familj på 4 stycken och där vi vill ge våra barn samma frihetskänsla som vi själv upplevde som barn när man tältade med sina föräldrar.
 
Materialet heter Outtex® 3000 Select.

Sedan tillökningen för två år sedan är vårt gamla tvåmannatält något litet, så när det börjar bli dags att lära sonen mer om uteliv behövs en uppgradering på tältfronten, vad passar bättre än detta när hela familjen dessutom kan stå upp i förtältet och njuta av lite gott om plats på semester.
 
Materialet heter: Outtex® 3000 Select

Personligen älskar jag friluftsliv och jag vill såklart visa resten av familjen (sambo och två barn, 4 och 1 år) vilken fantastiskt natur vi har så att framförallt barnen också intresserar sig för friluftsliv. Vi har planerat att börja med en tältnatt i sommar men i dagsläget har jag bara ett gammalt tält för två personer så då kan tyvärr inte hela familjen få plats.
 
Outtex® 3000 Select

Jag har spenderat närmare 2 år av mitt liv i tält som bl.a. scoutledare men varken min sambo eller mina barn som är 3 och 5 år har tältat så planen är att vi ska börja med det i sommar, tyvärr har vi bara ett gammalt tunneltält för 2 som kommer bli väldigt trångt så ett nytt tält hade varit fantastiskt.
 
  • Gilla
MimmiB
  • Laddar…
Det är gjort av Outtex 3000 Select

När vi tillfälligt flyttade till stugan som vårt blivande hus ska ersätta, trodde vi inte att bygglovsprocessen och hinder på vägen skulle va så många. Vi hyrde ut lägenheten med förhoppning att sen bo där under byggnationen. Två år gick det, sen har den stått tom två år, för det var ändå bekvämt att ha den när det väl kommer igång, snart. Snart, snart.
Nu är det faktiskt på gång, verkligen.
Och lägenheten....den ska stamrenoveras. 15 veckor utan VA.
Vi behöver ett tält där familjen kan stationera sig, nära torrdass och utekök med sommarvatten och stora grillen!
 
Outtex® 3000 Select är rätt svar!

Hemester! Till sambons stora lycka!
Att få sitta och fajtas med myggen intill en å i norra Jämtland där solen aldrig går ner. Fiska efter storöringen med flugorna som bundits under vinterhalvåret.
Grilla korv och sen krypa ner i sovsäcken i ett tält som har allt!
Att sova i bilen är verkligen ingen höjdare!
 
nikasp
Rätt svar: Outtex® 3000 Select

Det där skulle sitta som en smäck i vår familj! Har på 6 år gått från ungkarl i lägenhet till gubbe med familj, villa, torp, VW Passat, takbox, föredrar-byggvaruhus-framför-shopping, somnar-sällan-efter-22 osv osv.

Mer seriöst så är jag, egen åsikt, stor frilufsare samt STF stugvärd som skulle vilja ha ett mer campingbetonat tält utöver våra två Hilleberg. Gillar skarpt att semestra mig upp/ner via Inlandsvägen med start i Stockholm och ända upp till Luleå där jag växte upp. Satt faktiskt och surfade efter familjetält i förrgår så hoppas på turen!
 
Svar: Materialet heter Outtex® 3000 Select

motivering: som barn åkte jag varje sommar och campade med mina föräldrar. Stuga eller hotell var helt uteslutet. Mina egna barn har aldrig sovit i tält, så det är verkligen på tiden att ändra på det! I sommar vore det underbart att få chansen att visa dem riktigt campingliv i ett Dash 4!
 
D09
Rätt svar: Outtex® 3000 Select

Skulle vara kul att sätta mig och grabben i karantän deluxe ( skärmfri ) några dagar.

Hittade en mysig plats förra året när jag tog en skogspromenad runt sjön som man kan smuggla ut proviant till innan med hjälp av båt och sedan ta några timmars promenad för att ge grabben känslan av att vara långt hemifrån.
 
  • Skogssjön omgiven av träd med stenig strand, idyllisk plats för karantän deluxe.
Materialet heter Outtex® 3000 Select.

Vi har ett tremannatält som numera är klaustrofobiskt eftersom barnen är större. Att få visa barnen sveriges fantastiska natur i detta Outwell-tält vore toppenfint!
 
Outtex® 3000 Select

Efter att ha använt samma tält sen det köptes in 1997 så kanske det vore en bra idé att upgradera.
 
Svar: Outtex® 3000 Select

Motivering:
Med ett virus som sprider sig över Europa & världen,
vet vi inte hur det blir med den planerade tågluff-färden.
Men under sommarens 8 veckors föräldraledighet,
måste vi ut och campa - det är något jag vet!
Något tält har vi ännu inte för för oss fyra,
Att vinna ett hade varit perfekt, annars får vi hyra.
 
Outtex® 3000 Select

Ett ordentligt tält för semester på hemmaplan hade verkligen varit en dröm jämfört med förra sommarens mindre lyckade bilresa till Italien i början av förra sommaren...

Vi hade hunnit checka in på första hotellet i Italien när min fru blev allvarligt sjuk. Tre dagar senare var hon tvungen att flyga hem för akut sjukhusvård och senare operation. På grund av isolering av frun, så fortsatte jag och barnen semestern några dagar innan vi vände hemåt. När vi kom hem gick resten av sommaren (och delar av hösten) åt till hälsa på fru/mamma på sjukhuset, så sommaren blev minst sagt speciell!
När frun nu är mer eller mindre återställd vore det skönt att kunna hålla sig nära hemmet, men ändå uppleva en mysig familjetur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.