Det handlar inte så mycket om att det är scriptat support utan att det måste tas i en viss ordning.
2:a ledet som man vill bli kopplad till kräver att det är gjort med bifogade svar från 1a ledet.
Det är väldigt ofta någon vill prata direkt och surrar en massa i tron om att det är relevant för felsökningen men det tillför egentligen inte något då det går till på annorlunda sätt än vad kunden med sin expertis tror.

Det som ofta hjälper är om man kan bifoga sin extra info egna felsökning via mail och lätt bifogas i ärendet.


Men ibland blir man trött, när samma frågor måste besvaras igen då personen som tog emot ärende inte bifogade nödvändig infor eller förde det vidare, en klassiker i support där man räknar antalet tagna samtal och inte kvalite.
 
Jahapp, nu funkar allt igen. I förra veckan pratade jag med en kille på Telia som sa att han skulle skicka detta till leverans, som skulle höra av sig. Givetvis hörde ingen av sig, men idag när jag var på plats igen såg jag med Bredbanbdskollen att operatör var Telia. Glad i hågen provade jag telefonen, som funkade!

När jag skulle testa TV:n gick det sämre. Bootade om router och TV-boxen fortfarande ingen bild och lyste rött. Hmm, ja jag prövar väl att gå igenom supportstegen på hemsidan innan jag ringer och klagar. Det visade sig att jag hade glömt trycka 'on' på fjärrkontrollen... :oops:

Så man skall inte överskatta sin egen kompetens när det gäller felanalys, trots 25 år i branschen! :p Kanske börjar jag bli för gammal för sån här modern teknik som Internätt och sånt.:cool:

Tänkte se om man kunde få en månadskostnad tilbaka.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersS och 3 till
  • Laddar…
C
M -MH- skrev:
Tänkte se om man kunde få en månadskostnad tilbaka.
Ja, det är ju det minsta man kan begära om tjänsten inte varit tillgänglig och det inte är ditt fel.
 
J
M -MH- skrev:
Jahapp, nu funkar allt igen. I förra veckan pratade jag med en kille på Telia som sa att han skulle skicka detta till leverans, som skulle höra av sig. Givetvis hörde ingen av sig, men idag när jag var på plats igen såg jag med Bredbanbdskollen att operatör var Telia. Glad i hågen provade jag telefonen, som funkade!

När jag skulle testa TV:n gick det sämre. Bootade om router och TV-boxen fortfarande ingen bild och lyste rött. Hmm, ja jag prövar väl att gå igenom supportstegen på hemsidan innan jag ringer och klagar. Det visade sig att jag hade glömt trycka 'on' på fjärrkontrollen... :oops:

Så man skall inte överskatta sin egen kompetens när det gäller felanalys, trots 25 år i branschen! :p Kanske börjar jag bli för gammal för sån här modern teknik som Internätt och sånt.:cool:

Tänkte se om man kunde få en månadskostnad tilbaka.
Haha den har man gjort med
 
Jag hade tidigare comhem och det var en del problem med deras kabelnät som gjorde att förbindelsen gick ner. Jag hade för vana att läsa logfilen från kabelmodemet för kundtjänsten, så slapp man deras frågor om man hade startat om osv.

En gång blev personen i andra ändan tyst och frågade sedan om antennkabeln satt i. Mycket riktigt hade den trillat ur, och det hade jag inte ens tittat efter. Oops.
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
Vi har ju fått två bra exempel på varför dom som svarar måste ställa dom här basic frågorna. :)
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.