En variant är att du köper gipskortplank 120x60 och plockar med dig en kompis upp på loftet. Färdiga hörnen så bara skruva upp och minimal spackling av bara skruvskallar.
 
Tomture61
Nu har jag ju skivorna liggandes här så blir ju att de används. Att det blir 2mansjobb är nog ingen hemlighet, får nog knåpa ihop nåt eget känner jag :)
 
Jag får väl skryta med att jag var ensam. Eller så får jag väl erkänna att jag var dumdristig :)

Något som jag kom på nu alldeles för sent är ju möjligheten att dela på skivorna i två. Det blir lite mer skruvande och spacklande men det kanske det är värt. Nu vet jag inte hur noga du är men jag fick påminna mig gång på gång att det bara är ett garage. Och på loftet att det är ju bara ett garageloft.

/Mats
 
Jo, den tanken har likaså slagit mig med :)
 
Fick hem lampor och en Plejd till porten.
 
  • Produktförpackningar för ljuskällor och kontroller från Designlight, placerade på en bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Vad är tanken med Plejd till spottarna ?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Vad är tanken med Plejd till spottarna ?
Tanken är att koppla både dem och de 3 vid takfoten sen på den för att styra schema. Ska ha på fasadbelysningen på kåken med tids nog.
 
Skicka upp två bockar på loftet.
Sen upp med en skiva på bockarna.
Sen ett T som du skruvar ihop av två träreglar.
Med denna lyfter du upp och ”spänner upp” gipsen.
Sen en till på mitten och en i ändan på skivan.
Om ni är två så klarar ni det galant.
Lite pyssligare om du är själv.

//AA
 
Så här blev belysningen. Spotarna vid porten är fullt dimbara, de på takfoten är egentligen dimbara med men de är bara satta på på/av genom kontrollern. Köpte en 10 Plejd Leddriver till spotarna vid porten. Coolt att stå inne i köket och dimma som man vill haha
Båda är satta på Astrour, tänds 45min innan solnedgång och 45min efter soluppgång. Kommer bli fler Plejdar i kåken, sjukt smidiga :)
 
  • Ett garage med öppen port upplyst på kvällen; bilen parkerad utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Stiligt! Hur bred är porten? Jag har själv satt in fyra stycken spottar i mitt garagebygge men elen är inte klar än så inte testat om det blev bra. Jag har 2,5m bred port men tycker din ser bredare ut än så.
 
blaxx blaxx skrev:
Stiligt! Hur bred är porten? Jag har själv satt in fyra stycken spottar i mitt garagebygge men elen är inte klar än så inte testat om det blev bra. Jag har 2,5m bred port men tycker din ser bredare ut än så.
Min port är 5m :)
 
  • Gilla
blaxx
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Så här blev belysningen. Spotarna vid porten är fullt dimbara, de på takfoten är egentligen dimbara med men de är bara satta på på/av genom kontrollern. Köpte en 10 Plejd Leddriver till spotarna vid porten. Coolt att stå inne i köket och dimma som man vill haha
Båda är satta på Astrour, tänds 45min innan solnedgång och 45min efter soluppgång. Kommer bli fler Plejdar i kåken, sjukt smidiga :)
Stiligt
 
Har börjat fundera på carporten... Hur gör man när man ska fästa den innersta takstolen mot fasaden på själva garaget?
Tänker mig att jag får upp stolpar och balkar ut från garaget för att sedan ställa stolarna på, men hut fäster jag den innersta i bygget så att säga?
 
Har nu börjat få in lite offerter på spackling och slipning, och ja det blir ju en hel del mer än jag räknat med från början... Lutar som sagt åt att göra allt själv.

Funkar detta som ett första lager? https://www.byggmax.se/grovspackel-p18210
Sen detta som ett andra lager? https://www.byggmax.se/lätthand-och-skarvspackel-midun-ljusgrå-p18207

Tänker mig 2 lager, det är trots allt ett garage.. Då köper jag en giraffslip, den dyrare på jula tex, sen "nät"slippapper ist för vanligt slippapper. Dammsugare har jag en Kärscher, får fixa massa påsar till den bara.

Har en granndotter som utbildar sig till målare så ska ta ett andra snack med henne nu när skolan börjar lida mot sitt slut. :)
Tanken är att ha det målningsklart tills jag går på semester v29.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.