Det är enklare att fiska än att åka de 13,5 milen till närmsta ICA...
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Lite mer livskvalité med, än gå in på ica och gå vilse
 
  • Gilla
Fredrik K och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är enklare att fiska än att åka de 13,5 milen till närmsta ICA...
Du måste vara en bättre fiskare än vad jag är. (y)
 
Jag har ju en kyrka! Två fiskar räcker för att mätta 5000 män.
Markus 6:35-44
 
  • Haha
  • Gilla
P D Svensson och 19 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har ju en kyrka! Två fiskar räcker för att mätta 5000 män.
Markus 6:35-44
Andlig spis :D
 
Roligt att det går framåt! Hur "djupt" eller tjockt isolerar du i krypgrunden? För mig gör det inget att du visar samma typ av moment flera gånger bara kul att få följa.
 
2*100 mm.
 
Hur går det?
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Jo, det går sakta framåt. Det har inte blivit så jättemycket under vintern då det är kallt och mörkt mest hela den tiden man har möjlighet att göra något, men nu börjar det bli lite ljusare tider.

Under hösten/vintern har jag rivit ut väggar och golv i den sista fjärdedelen och städat krypgrunden på diverse träbitar, stora stenar, gamla mattor och tapeter, etc.
Även rivit en kortare timmervägg som var lite felplacerad.

Rivningsarbete i en byggnad med synliga golvbjälkar och murbrocken på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete i ett gammalt trähus med borttagna golv och väggar samt byggbråte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Just nu fortsätter jag med grunden och har börjat med den biten där det är källare innanför. Den befintliga muren ligger halvvägs nere i källaren och gör inte så jättestor nytta...

Rivningsarbete med delvis nedriven mur och samling av byggavfall och röra i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med rivna väggar och grus, en hydraulisk domkraft stödjer en byggnads balk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 27 till
  • Laddar…
Oh gudars skymning! Är mållös inför detta projekt. Det får renoveringen av min 52 kvm stuga, med ombyggnad bjälklag och diverse att framstå som en fis i rymden. Vet inte om ditt nick känns helt i linje med ditt jobb, men jag antar det är ironi.

Tack useless! För att du inspirerar med otroligt mod och envishet inför ditt projekt.
 
  • Gilla
April Skies och 3 till
  • Laddar…
Vilket hus, vilket projekt! (vilken historia...!)
Coolt :D

Vad är det tredje huset man skymtar bredvid ert boende? (och tillhör det några andra "lador" .. uthus eller liknande?)

Nu när jag hittat hit ser jag fram emot massor av uppdateringar hehe ;)
 
Snigla Snigla skrev:
Vad är det tredje huset man skymtar bredvid ert boende? (och tillhör det några andra "lador" .. uthus eller liknande?)
Det är en länga med den gamla ungdomsgården där ungdomarna hängde på fritiden, vedbod och förråd.
Utöver det har vi inga fler byggnader kvar, men det finns några gamla grunder och bilder bl a på ett fint gammalt tvätt-/sanitetshus.
 
  • Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
Händer det något spännande? Tyckte jag såg något om isolering i en annan tråd nyligen.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fadai
Ja, vi är fler som undrar. :thinking:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Jaaaaaaaa, hur går det :)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.