M -MH- skrev:
Förresten, att det var felkopplat förklarar inte varför någon annan har abonnemang på min adress.
Menar du din faktiska postadress? Det kan finnas många förklaringar till det. Om jag återigen får killgissa skulle det tex kunna vara så att en kreativ kundservicemedarbetare "lagat" din grannes abonnemang efter att i något system sett att den porten som grannens utrustning enligt switchen är kopplad till hör till din adress enligt den dokumentation de har tillgänglig. Det finns även andra möjliga förklaringar, men de är egentligen ganska ointressanta – poängen är att det är lätt hänt.
 
Frågan är då vem jag skalla sparka lite hårdare på för att få detta fixat? Att ge ComHem en vecka för att de skall skicka ett mejl till en privatperson och sedan denne skal bemöda sig om att svara känns inte som en stabil lösning.
 
C
M -MH- skrev:
Frågan är då vem jag skalla sparka lite hårdare på för att få detta fixat?
Gå på den som du har avtal med och skickar telefonräkningen.
 
Får ingen telefonräkning, eftersom jag inte kan ringa. :cool:
 
Jag förstår inte varför Com Hem behöver skicka ett mail till en annan kund, det låter befängt. De borde kunna se eventuellt fel ganska enkelt och åtgärda det utan att den andre kunden drabbas eller behöver involveras. Du kanske hade otur i kundserviceväxelryskrouletten - ring igen ;)
 
C
M -MH- skrev:
Får ingen telefonräkning, eftersom jag inte kan ringa. :cool:
Nu nä, men det har väl fungerat tidigare?
 
Ja, jag förstår ingenting jag heller. Finns det något man kan berätta för supporten så de vet vad de skall göra?
 
Och har du avtal med Telia på både intern
M -MH- skrev:
Frågan är då vem jag skalla sparka lite hårdare på för att få detta fixat? Att ge ComHem en vecka för att de skall skicka ett mejl till en privatperson och sedan denne skal bemöda sig om att svara känns inte som en stabil lösning.
Den som du har internet och telefoniavtal med, för du har väl betalat de senaste två åren till Telia?
Då kan du felanmäla till dem.
 
  • Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Ja. Båda tjänsteoperatörerna ska kunna reda ut detta (och ha rutiner för det!), men du bör vända dig till den som du har ett aktivt avtal med.
 
M -MH- skrev:
Får ingen telefonräkning, eftersom jag inte kan ringa. :cool:
Du har ju bara haft problem nu i veckan och du bytte till Telia för två år sedan och jag förutsätter att du fått fakturor under de här två åren.
 
  • Gilla
Broach
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Då kan du felanmäla till dem.
Jo, och det har jag gjort. Men det verkar inte hjälpa.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag menar bara att det finns en halvmiljon saker att klarlägga här innan man börjar föra oväsen. Det betyder inte att man ska behöva vänta i en vecka på något, men att tagga till på det sättet som föreslogs är sällan konstruktivt i ett tidigt skede.
Inte konstruktivt men effektivt
 
Min erfarenhet är annorlunda.
 
M -MH- skrev:
Jo, och det har jag gjort. Men det verkar inte hjälpa.
Du har du inte varit tillräckligt tydlig;)
Då gör du så här:
  • Ring Telia support och att du har avtal med dem sedan 2 år, erbjud dig att maila det.
  • Sedan påtalar du att deras telefonitjänst har fungerat i 2 år, men slutade fungera nu i vecka.
  • Informera om att du har betalat för internet/telefoni i 2 år, be dem kontrollera vad de kan se.
  • Om Telia sedan inte vill ta ditt ärende be om att få det eskalera utifrån att man inte levererar tjänst som du avtalat.
Jo jag har varit inom branschen, men 1:a linjens support (contactcenter) kör oftast (nästan alltid) via checklistor, kan även vara inköpt tjänst.
 
Nu efter några försök så kom jag fram till någon på Telia som skulle kontakta rätt avdelning som har öppet mellan 9-12 imorgon, och ringa upp mig! Vi får väl se. Hon sa att mitt abonnemang var av aktiverat.

Upptäckte nu att IP-TV inte funkade heller, inte så konstigt kanske. Men surfa funkar, då går det via ComHem...
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.