Känner igen det där scenariot.. >:( Vart i Skåne gömmer du dig??
 
Kvittar var i Skåne, såg likadant ut i Helsingborg 1 mars >:(

Ge mig barmark och vår nu !!!! [smiley=2vrolijk_08.gif]
 
Som jag sa till frugan igår.. Sommar sol o lättklädda flickor!! ;D ;D ;D
 
drx skrev:
Kvittar var i Skåne, såg likadant ut i Helsingborg 1 mars  >:(

Ge mig barmark och vår nu !!!!  [smiley=2vrolijk_08.gif]
Helsingborg-Kristianstad-Skurup! Då har väl nästan hela Skåne rapporterat snöläget...
 
Håller med Inger !! Är själv från Sthlm.. Kör taxi så de blir ca 15000 mil om året.... Jobbade inatt.. Snöade som bara den o folk låg o kröp fram... Helt sanslöst.. Det är förresten kul o leka med en Mercedes sprinter som är 6 meter lång i snön ;D ;D ;D
 
Snön faller här i Kristianstad med.. Eller ivarjefall 2 mil söder om.. ;) Kör ju som synes på bilden japanskt, har visserligen antispinn o antisladd som hjälper till men jag håller med SÅÅÅ tråkigt.. Nästan så jag saknar min gamla 245:a.. :'(
 
Inger.P. skrev:
Jag såg även vid ett annat torg (efter en gågata) något som såg ut som antingen en omfattande renovering av ett stort hus eller så höll de på att riva det enormt stora huset.
Man bygger upp efter den stora branden förra året. Halva kvarteret brann ner och resten rökskadades.
http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=571475

::) Det ljusröda huset kan jag inte komma på vad det kan vara. :-/ Beror ju på åt vilket håll du tittade? ;)
 
Tingsrätten borde man se därifrån??

Hade du gågatan och lilla torg åt höger om du tittade mot det röda huset?? :)
 
Ja om man står på nya boulevarden kan man nog se tinget... Sitter här o försöker visualisera stora torg framför mig men man tänker ju inte så mycket på husen när man bor här.. :)
 
Stefan_h skrev:
Ja om man står på nya boulevarden kan man nog se tinget... )
Javisst, tingsrätten måste det vara. :)

bild.jpg
 
Då kan de inte va annat än tinget ..  :) Nur har de slutat snöa snöa :D :D Solen skiner här... Så skönt!! Så länge de nu varar.. ;) ;) Det finns massvis med slott i kristianstad men inte direkt nåt inne i stan... ;) ;)
 
Kan de ha vart centrumanstalten???? :cool: Ligger ju bakom tinget... färgerna går lite i röd-rosa...
 
Inger.P. skrev:
Nej, det var inte det huset... Det var mycket pampigare - högre och definitivt större.

Nästan som en slott eller ett stort regemente. Finns det ett regemente i K-stad?
Då måste det vara konserthuset du har sett:

konserthuset.gif

Regementet är väl nerlagt? :-/ Fast byggnaderna finns kvar.
 
Jag o min fru ( Hon är uppvuxen i stan ) kan nog säga till 80 % säkerhet att det är anstalten... :-?
Kan tilläga att regementet blev nerlagt för ca 10 år sen.. O lokalerna har blivit både högskola o gymnasium o massa annat.. Kan tilläga ytterliggare en väldigt konstig sak med anstalten... Där sitter bla annat korttidsfångar men även sexualbrottslingar (pedofiler o våldtäcksmän ) Men utsikt över ett dagis!!! >:( >:(
 
::) Då måste det vara detta du har sett:

kr_ce.jpg

Uppvuxen i Åhus, på behörigt avstånd från denna inrättning. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.